تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 فروردین 1402 - 8:47
کد خبر : 96562

ترمیم طبیعت؛ اولویت نخست کاشت یک میلیارد درخت

ترمیم طبیعت؛ اولویت نخست کاشت یک میلیارد درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: طبیعت ایران از سنوات گذشته بر اثر عوامل مختلف طبیعی و انسانی آسیب های فراوانی دیده و اولویت اصلی در کاشت یک میلیارد درخت ترمیم طبیعت است.

به گزارش تیتر داغ؛ عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جلسه هماهنگی و هم افزایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، اجرا و انجام این طرح مردمی را برای کشور پر اهمیت خواند و گفت: مقام معظم رهبری با کاشت ۳ درخت عنوان کردند اگر هر ایرانی ۳ نهال بکارد، برنامه دولت برای کاشت یک میلیارد نهال، از سال ۱۴۰۲ و در طول ۴ سال محقق خواهد شد.

وی افزود: پس از کاشت درخت از سوی رهبر معظم انقلاب بسیاری از نهادهای نظامی و غیر نظامی در امر درختکاری ورود کرده و مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را برای خود وظیفه و تکلیف دانسته اند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، زمان جمع آوری بذر استاندارد و شناسایی و انتخاب عرصه بر اساس شیوه نامه و سند پشتیبان طرح مزبور را برای کاشت درخت بسیار مهم دانست و یادآور شد: عرصه‌های تعیین شده برای کاشت نهال بر اساس توان اکولوژیک و سرشت گونه‌ها تعیین می‌شود.

وی گفت: عرصه‌های تعیین شده مشمول تهیه طرح بوده و مورد قبول کمیته فنی، شورای عالی سازمان و دبیر خانه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت قرار می‌گیرد.

نوبخت همچنین در این جلسه از در نظر گرفتن یک ردیف اعتباری مستقل در لایحه بودجه خبر داد و تصریح کرد: این اعتبارات برای کاشت درخت و مراقبت‌های سنواتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: سازمان منابع طبیعی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.