تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 - 17:39
کد خبر : 98094

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول میکشد

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول میکشد

اعتیاد یک بیماری خاموش است که با آسیب‌ها و عوارض بسیاری همراه است و تعداد افراد مصرف‌کننده هم روزبه‌روز در حال افزایش است. متأسفانه بیشتر افراد جامعه علی‌رغم این‌که می‌دانند کنار گذاشتن سوءمصرف مواد، دشوار است، دچار این بلای خانمان‌سوز شده و اغلب در ترک اعتیاد هم ناتوان هستند. اگر شما از آن دسته افرادی

اعتیاد یک بیماری خاموش است که با آسیب‌ها و عوارض بسیاری همراه است و تعداد افراد مصرف‌کننده هم روزبه‌روز در حال افزایش است. متأسفانه بیشتر افراد جامعه علی‌رغم این‌که می‌دانند کنار گذاشتن سوءمصرف مواد، دشوار است، دچار این بلای خانمان‌سوز شده و اغلب در ترک اعتیاد هم ناتوان هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دچار اعتیاد شده و می‌خواهید ترک کنید، باید گفت که اگرچه این مسیر بسیار سخت و چالش‌برانگیز است، اما هستند افراد بسیاری که توانسته‌اند موفق شوند. روش‌های مختلفی برای ترک وجود دارد و بسیاری ترجیح می‌دهند در خانه امتحانش کنند. به همین منظور شاید این سؤال برای‌تان مطرح شود که ترک اعتیاد در خانه چقدر طول می‌کشد؟ آیا ترک اعتیاد در خانه امکان‌پذیر است؟ در طول این مقاله قصد داریم به‌تمامی این سؤال‌ها پاسخ دهیم.

ما کلینیک ترک اعتیاد نگین را به شما پیشنهاد می‌دهیم که با تیم ویژه چند تخصصی متشکل از روانپزشک، متخصص بیهوشی، پزشک عمومی، روانشناس، روان پرستار و…، شما را در فرایند درمان همراهی می‌کند.

موانع ترک اعتیاد در خانه چیست؟

ترک اعتیاد در خانه علی‌رغم مزایایی که دارد با چالش‌ها و موانعی هم همراه است. از جمله این موانع، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود عوامل وسوسه‌انگیز و محرک در خانه

یکی از موانع اصلی برای ترک اعتیاد، وسوسه شدید برای مصرف مجدد در خانه است. دیدن ابزارآلات مرتبط با مواد مخدر در محیط پیرامون هم، در ایجاد این وسوسه دخیل هستند. بنابراین بهتر است جهت مؤثر و کارآمد بودن ترک، روند درمان در محیطی امن و عاری از هرگونه وسیله یادآور مواد، باشد. اگر درمان در چنین محیطی انجام شود، روند ترک با موفقیت انجام می‌شود.

  • کامل نبودن برنامه ترک اعتیاد بدون حضور پزشک متخصص

استفاده از بعضی روش‌های ترک اعتیاد در خانه، برای سم‌زدایی مناسب نیستند و ممکن است به جهت باقی ماندن مواد اعتیادآور مصرفی در بدن فرد، درمان به سرانجام نرسیده و به دلیل ناامیدی و سرخوردگی از موفقیت، فرد با شدت بیشتری به اعتیاد بازگردد.

  • وجود افراد مصرف‌کننده در خانه یا محیط پیرامون

یکی دیگر از موانع بزرگ برای ترک اعتیاد، وجود دوستان و افراد مبتلا به مصرف مواد در خانه یا محیط پیرامون است. به همین دلیل اگر فرد مصرف‌کننده، ارتباط خود را با دوستان هم نوع خود که در حال مصرف هستند، محدود نکند، در آن صورت، هرچند درمان نتیجه مثبتی در پی داشته باشد، همیشه خطر بازگشت به اعتیاد برای فرد مصرف‌کننده وجود دارد.

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول میکشد

آیا ترک اعتیاد در خانه امکان‌ پذیر است؟

بعضی از افرادی که درگیر می‌شوند، بنا به دلایل مختلفی، ترک اعتیاد در خانه را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. دلیل این امر را هم هزینه‌بر بودن، وقت‌گیر بودن و طولانی بودن درمان‌های بستری می‌دانند. علاوه بر این، روش‌های سختگیرانه‌ بعضی از مراکز ترک اعتیاد، از دیگر دلایلی است که مصرف‌کنندگان را به سمت ترک اعتیاد در خانه سوق می‌دهد. توجه داشته باشید، کسانی که تصمیم به درمان در منزل می‌گیرند، برای این‌که بتوانند بر وسوسه مصرف غلبه داشته باشند، نیاز به کمک‌ افراد متخصص دارند و نمی‌توانند در برابر همه مشکلات و موانع ترک اعتیاد، مقابله کرده و مراحل ترک و حتی سم‌زدایی را به‌تنهایی و بدون کمک و یاری دیگران، انجام دهند.

 بهترین راهکار مراجعه به مراکز ترک اعتیاد

برای این‌که فرد مصرف‌کننده، مراحل ترک را با موفقیت سپری کرده و به بهبودی دست یابد، لازم است از افراد متخصصی که بر فرآیند ترک مسلط هستند، کمک بگیرد. به همین دلیل بهترین و کارآمدترین روش برای درمان سوءمصرف مواد، مراجعه به مرکز ترک اعتیاد است. این روش درمانی از لحاظ جسمی، روحی و روانی، موجب بهبود همیشگی بیمار می‌شود.

موانع زیادی برای ترک وجود دارد و شاید ترک اعتیاد در منزل و خود درمانی تا مدتی مفید واقع شود، اما مراجعه به پزشک متخصص، می‌تواند اثرات مخرب اعتیاد را برطرف کرده و روند درمان را تسریع ببخشد. متخصصین در مرکز ترک اعتیاد نگین، بر تمامی مراحل تسلط کافی دارند و برنامه ترک را به‌صورت علمی و متناسب با نیاز و شرایط روانی-جسمی هر فرد ارائه می‌دهند تا درصد موفقیت بالاتر رود.

ترک اعتیاد در خانه چند روز طول میکشد

اگر خود یا عزیزانتان درگیر اعتیاد شده‌اید، می‌توانید با تماس با کارشناسان و متخصصان مرکز ترک اعتیاد نگین، برای همیشه از شر اعتیاد رهایی پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر، کافی است به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.