تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402 - 11:14
کد خبر : 102045

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند؛

تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از «نتانیاهو» در سایه بحران داخلی

تشدید تدابیر امنیتی برای محافظت از «نتانیاهو» در سایه بحران داخلی

رسانه‌های عبری زبان از تشدید تدابیر امنیتی برای حفظ جان نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سایه اوضاع وخیم داخلی در اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ در حالی که تحلیلگران سیاسی در رژیم صهیونیستی از وقوع جنگ داخلی در اراضی اشغالی در پی تصویب لایحه جنجال برانگیز اصلاحات قضائی توسط کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، سخن می‌گویند، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که تدابیر امنیتی برای محافظت از جان نتانیاهو، بعد از تصویب این لایحه، افزایش یافته است.

رسانه‌های عبری زبان پیشتر نیز نسبت به آغاز جنگ داخلی در اراضی اشغالی و احتمال وقوع کودتای نظامی در رژیم صهیونیستی علیه نتانیاهو هشدار داده بودند.

اصلاحات قضائی نتانیاهو عصر روز دوشنبه هفته جاری با وجود اختلافات شدید با مخالفان و اعتراضات گسترده معترضان در اراضی اشغالی به ویژه قدس، به تصویب رسید.

منابع عبری گزارش دادند که قانون اصلاحات قضائی مدنظر نتانیاهو با ۶۴ رأی مثبت از سوی نمایندگان کنست به طور نهایی تصویب شد. در زمان برگزاری رأی گیری نمایندگان مخالف از صحن کنست خارج شدند و تنها نمایندگان ائتلاف حاکمیتی نتانیاهو در این جلسه حضور داشتند.

با تصویب این طرح، دیوان عالی قضائی دیگر حق وتوی تصمیمات کابینه و کنست و احکام اداری و یا مخالفت با انتصاب برخی وزرا یا نخست وزیر به دلیل پرونده‌های مختلف را نخواهد داشت.

«محمد وتد» رئیس دانشکده حقوق شهر صفد در اراضی اشغالی و تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده بود: من وقوع یک کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، پیش بینی می‌کنم.

وی اضافه کرد: اگر دادگاه عالی اسرائیل مصوبه پارلمان را مبنی بر محدود کردن اختیارات این دادگاه، رد کند، و در صورت درگیری و تنش میان دستگاه قضا و پارلمان، وقوع این کودتا بعید نیست. سخنان من بر اساس بررسی موضع گیری های تمام شخصیت‌های امنیتی اسرائیل است که قصد دارند از دادگاه عالی حمایت کنند.

در همین راستا، «ایهود اولمرت» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی، درباره اوضاع متشنج اراضی اشغالی، تاکید کرد: ما به سمت یک جنگ داخلی در حرکتیم.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.