تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 6:12
کد خبر : 36514

تشریح اهداف راه‌اندازی لیگ اسنوکر/ ظرفیت‌سازی برای تیم‌های ملی

تشریح اهداف راه‌اندازی لیگ اسنوکر/ ظرفیت‌سازی برای تیم‌های ملی

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به اهداف راه اندازی لیگ اسنوکر در مورد رویکرد پیش‌بینی شده برای چگونگی ادامه این مسابقات توضیح داد.

طی هفته گذشته آکادمی بولینگ و بیلیارد مجموعه ورزشی انقلاب محل برگزاری مرحله رفت لیگ اسنوکر باشگاه های کشور یادبود شهید سید هادی سلطان زاده بود. این مرحله از مسابقات با حضور ۷۰ ورزشکار در قالب ۱۴ تیم آغاز شد و پس از یک هفته رقابت میان شرکت کنندگان با قهرمانی تیم آرتین (نیم فصل) به پایان رسید.

کاظم ساجد رئیس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد که برای نخستین بار، برگزاری سازمان یافته لیگ اسنوکر را برای تقویم این فدراسیون پیشنهاد کرد، تاکید دارد که راه اندازی این رقابت ها در راستای چشم انداز فدراسیون و به منظور معرفی بیشتر اسنوکر و شناسایی استعدادهای این رشته در برنامه قرار گرفته است.

وی همچنین امیدوار است که با حمایت های فدراسیون، دیگر ادوار لیگ اسنوکر با نظم و کیفیت بالاتر برگزار شود.

کاظم ساجد در مورد اهداف موردنظر از راه اندازی لیگ اسنوکر توضیح داد و گفت: صاحب نظران بر این باورند که لیگ، شناسنامه یک رشتۀ ورزشی است، من اما با اجازه تمام آنها این مطلب را اضافه می کنم که لیگ هر رشته علاوه بر شناسنامه، پاسپورت آن رشته هم به حساب می آید. لیگ بیشتر از هر مسابقه دیگری معرف رشته و محل معارفه ورزشکاران آن رشته است.

وی با بیان اینکه لیگ اسنوکر فرصتی مناسب برای زایش و رویش استعداد ها و معرفی آنها به ناظران داخلی و خارجی بود، ادامه داد: تفکر ما در راه اندازی لیگ متاثر از چشم انداز فدراسیون و محصول همدلی و همفکری موثر تمامی ارکان فدراسیون به ویژه هدایت ها و حمایت های رئیس محترم آن است که در رسالت و ماموریت هیات های استانی نیز تعریف و پیش بینی شده است.

تشریح اهداف راه‌اندازی لیگ اسنوکر/ ظرفیت‌سازی برای تیم‌های ملی

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد خاطرنشان کرد: اهتمام ما این است که راه و کار درست را در چارچوبی درست بپیماییم و از این طریق بتوانیم اول به بسط و توسعه و گسترش این رشته دست یابیم، دوم با انجام رقابت هایی مهیج با حضور چهره های مستعد و استعدادهای ناب تمامی مناطق کشور پهناور ایران اسلامی سطح کیفی و فنی این رشته را ارتقا دهیم و سوم با شناسایی و معرفی استعداد های برتر، برای تیم های ملی ظرفیت سازی کنیم.

ساجد در پاسخ به این پرسش که «انتخاب تیم های شرکت کننده در لیگ اسنوکر از چه مسیری و با چه ملاک و معیاری انجام شد؟»، خاطرنشان کرد: آئین نامه سازمان لیگ که مصوب فدراسیون و تائید مجمع عمومی را دارد ملاک عمل در این زمینه بود. در این آئین نامه که به هیات های استانی ابلاغ شده است، شرایطی برای شرکت گنندگان اعم از بازیکنان، مربیان ، سرپرستان و … تعیین و تبیین شده است و مبنای کار بود.

وی در این زمینه افزود: البته خود عزیزان نیز در این مهم، مشارکت و هم فکری ارزنده ای داشتند ادر مجموع تلاش سازمان لیگ این بود که ترغیب و تشویق لازم را برای حضور فعال در این دوره از مسابقات داشته باشد ضمن اینکه در عین حال با حمایت و هدایت فدراسیون هم زمینۀ مشارکت بیشتر تیم ها را مهیا ساختیم اینگونه که موانع احتمالی را برطرف کردیم و انعطاف پذیری بیشتری در پذیرش تیم ها نشان دادیم.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد با یادآوری اینکه لیگ اسنوکر به صورت تیمی برگزار می شود و هر تیم حداکثر ۵ و حداقل ۳ ورزشکار همراه با یک مربی و یک سرپرست در اختیار دارد، گفت: این رقابت ها به صورت رفت وبرگشت برگزار می شود. دیدارهای مرحله رفت به صورت متمرکز در تهران برگزار شد و دیدارهای مرحله برگشت هم به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. مرحله رفت این مسابقات به صورت ۴ از ۷ فریم برگزار شد که طی آن تیم‌ها در فریم های سوم و ششم بصورت تیمی ۲ نفره و در باقی فریم ها بصورت انفرادی به رقابت پرداختند. در مجموع در این مرحله هر کدام از تیم ها ۱۳ دیدار انجام دادند. با برنامه ریزی بسیار اصولی در سازمان لیگ، تیم‌ها در هر دیدار با توجه به صلاح‌دید مربی باشگاه می‌توانستند از ۳ تا ۵ بازیکن در ترکیب تیم خود استفاده نمایند و از طرفی هر کدام از بازیکنان تیم‌ها نمیتوانستند بیش از ۳‌ فریم در ترکیب تیم خود حضور داشته باشند.

«خروجی لیگ اسنوکر چیست؟ قرار است برترین ها به اردوی تیم ملی دعوت شوند با برنامه دیگری مورد نظر است؟»، این پرسش دیگری بود که ساجد در پاسخ به آن گفت: هنوز برای برشمردن نکات مثبت خروجی های لیگ،زود است، اجازه فرمائید بازخوردی از این مسابقات در پایان دور رفت داشته باشیم، نقاط قوت و ضعف را آنالیز کنیم و کلیتی از سیمای این دوره از مسابقات را ترسیم کنیم، بعد از آن می توانیم به نتایج و به عبارتی out put این مسابقات اشاره مستقیم داشته باشیم اما قطعا تحقق اهداف برگزاری لیگ و شناسایی ظرفیت ها و استعدادها از جمله این خروجی هاست.

تشریح اهداف راه‌اندازی لیگ اسنوکر/ ظرفیت‌سازی برای تیم‌های ملی

وی در مورد برنامه سازمان لیگ برای ادامه این لیگ اسنوکر هم توضیح داد و تصریح کرد: رئیس فدراسیون و همکارانشان به ویژه دبیر کل چنان برای این دوره مسابقات حمایت ها و هدایت های مدبرانه های داشتند. اگر این حمایت ها ادامه داشته باشد و ان شاالله روز افزون هم باشد و البته همکاری موثر هیات های استانی و شور و اشتیاق تیم های شرکت کننده هم ادامه داشته باشد، یقین داشته باشید که لیگ در هر مرحله از عمرش که می گذرد، پرشورتر و پخته تر خواهد شد و با انرژی روز افزون تری، این مسابقات را منظم تر و با کیفیت بالاتری برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون بولینگ و بیلیارد همچنین گفت: از این فرصت استفاده می کنم و بار دیگر با حمد و سپاس به درگاه حی لایزال و پاسداشت نام و یاد شهدا و امام شهدا و بالاخص شهید سید هادی سلطان زاده که این دوره از مسابقات لیگ به نام و یاد ایشان مزین شده بود، بر خویش فزض می دانم که تشکر ویژه ای داشته باشم از رئیس فدراسیون و همکاران شان که اگر حمایت ها و هدایت های‌شان نبود قطعا این مسابقات نمی توانست در چنین سطح و کیفیتی برگزار شود. همچنین همکاری ارزنده هیات های استانی و شور و اشتیاق تیم های شرکت کننده و حضورتحسین برانگیز تمام ورزشکاران، مربیان و سرپرستان آنان و نیز همکارانم در سازمان لیگ، همه و همه از عوامل موثر در راه اندازی لیگ اسنوکر بودند. اطمینان دارم با این مجموعه همدل و همفکر این لیگ خواهم می تواند در هر دوره نسبت به دوره پیشین خود، پر بارتر و با کیفیت تر برگزار شود.

ساجد در پایان با اشاره به فعالیت رسانه ها گفت: آنچه باید در اول می گفتم، در آخر می گویم که ویژه تر باشد و آن تواضع تمام قد در مقابل زحمات ارزشمند خبرنگاران رسانه های گروهی است که الحق و الانصاف، پوشش خبری و تصویری بسیار چشم نوازی را به این مسابقات دادند و بنابر نوع مسئولیت خویش به همۀ آنان دست مریزاد می گویم و خدماتشان را ارج می نهم .

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.