تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 - 3:47
کد خبر : 15193

تشریح نحوه صحیح خرید آنلاین کالا از فروشگاه‌های مجازی

تشریح نحوه صحیح خرید آنلاین کالا از فروشگاه‌های مجازی

رئیس مرکز تشخیص جرایم سایبری پلیس فتا نحوه صحیح خرید‌ اینترنتی کالا از فروشگاه‌های مجازی توسط کاربران را تشریح کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، درباره نحوه صحیح انجام خرید‌های اینترنتی و عدم گرفتار شدن در دام سودجویان سایبری در این حوزه، گفت: همه ما امروزه در فضای مجازی برای خرید و فروش اقلام مورد نیاز خود از سایت ها، فروشگاه‌های اینترنتی، سایت‌های ثبت فروش آگهی و یا سایت‌های واسط استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار استفاده از این بستر ممکن است برای ما مشکلاتی به وجود بیاید، افزود: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد این است که مجرمان سایبری با ثبت آگهی‌های فروش محصولاتی مانند خودرو و …، با قیمتی کمتر از نرخ موجود در بازار کاربر را برای انجام خرید از آن‌ها ترغیب می‌کنند.

سرهنگ رجبی ادامه داد: در این روش سودجویان عنوان می‌کنند که اگر از من خرید نکنید و بیعانه‌ای برای محصول مورد آگهی پرداخت نکنید، من این محصول را به فرد دیگری خواهم فروخت و این شانس که شما از محصول با قیمت کمتر از نرخ بازار بهره ببرید؛ از بین خواهد رفت.

وی افزود: در ادامه کاربر در چنین شرایطی که نمی‌خواهد این فرصت ایده آل را از دست بدهد، اقدام به پرداخت بیعانه می‌کند و پس از واریز وجه به شماره حساب موجود در آگهی، با شخص آگهی کننده تماس می‌گیرد تا برای تحویل کالای مورد نظر با او هماهنگی‌های مورد نیاز را انجام دهد؛ اما در این لحظه کسی پاسخگوی تلفن مشتری نیست و کاربر متوجه انجام کلاهبرداری دیگران از خود می‌شود.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: به کاربران توصیه می‌کنم در صورتی که می‌خواهند از سایت‌های فروش محصولات استفاده کنند، تا زمانی که کالا را دریافت و بررسی نکردند و از با اصالت بودن کالا مطمئن نشدند، به هیچ عنوان مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند.

وی افزود: کاربران در زمان خرید محصولات به صورت مجازی به‌ ای نماد الکترونیکی سایت‌های فروش محصولات توجه کنند و سایت‌هایی که دارای نماد الکترونیکی نیستند به هیچ عنوان محل مناسبی برای خرید‌های مجازی نخواهند بود.

به گفته سرهنگ رجبی در زمان خرید اینترنتی چهار نکته مهم عدم فریب آگهی‌های ارزان قیمت، عدم پرداخت وجه قبل از تحویل کالا، اطمینان از اصل بودن کالا و پرداخت وجه بعد از تحویل کالا باید توسط کاربران مورد ارزیابی و توجه قرار بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.