تاریخ انتشار : شنبه 10 تیر 1402 - 10:52
کد خبر : 100561

زارعی خبر داد؛

تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی در مراحل پایانی است

تصحیح الکترونیکی امتحانات نهایی در مراحل پایانی است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: گزارش‌ها نشانگر تصحیح نزدیک به ۹۰ درصد از کل پاسخ برگ‌های شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد سال جاری است.

به گزارش تیتر داغ؛ محسن زارعی افزود: تصحیح الکترونیکی پاسخ‌برگ‌های آزمون نهایی خرداد ۱۴۰۲ به صورت کشوری و بر اساس راهنمای تصحیح مورد تأیید دبیرخانه راهبری کشوری دروس و گروه‌های آموزشی در حال انجام است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: در روش تصحیح الکترونیکی، پاسخبرگ‌ها بدون مشخصات دانش آموزان توسط دو مصحح و به صورت کاملاً مستقل تصحیح می‌شوند، و هویت پاسخ دهندگان برای مصححان قابل شناسایی نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از ثبت نمرات توسط مصححان اول و دوم اگر اختلاف نتیجه کمتر از یک نمره باشد، سامانه به صورت خودکار میانگین نمرات اعلام شده توسط مصحح اول و دوم را با گرد کردن به نفع شرکت کننده (رو به بالا) به عنوان نمره نهایی ثبت می‌کند و اگر این اختلاف بیش از یک نمره باشد، سوالات مورد اختلاف نظر با نمایش نمرات ثبت شده توسط دو مصحح قبلی به مصحح سوم ارجاع می‌شود.

زارعی افزود: اگر این اختلاف بیش از سه نمره باشد برای بازبینی به گروه‌های آموزشی ارجاع داده می‌شود و در صورت تأیید، یکی از نمرات در سامانه ثبت می‌شود و در صورت عدم تأیید، نمره اعلام شده توسط سه مصحح قبلی حذف و پاسخ برگ بار دیگر به چرخه تصحیح باز می‌گردد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان گفت: گزارش‌های جاری نشانگر پیشرفت کار و تصحیح نزدیک به ۹۰ درصد از کل پاسخبرگ‌های شرکت کنندگان در آزمون نهایی خرداد ماه سال جاری است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.