تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 10:06
کد خبر : 100959

سفیر روسیه در واشنگتن:

تصمیم ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین نشانه عجز آمریکا است

تصمیم ارسال بمب خوشه‌ای به اوکراین نشانه عجز آمریکا است

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن تصمیم ارسال بمب های خوشه ‏ای برای برای ارتش اوکراین را اقدامی از روی «ناامیدی و عجز» کاخ سفید خواند.

به گزارش تیتر داغ؛ آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا گفت که واشنگتن از روی ناامیدی تصمیم به ارسال بمب های خوشه ‏ای به اوکراین گرفته است، اما این اقدام بر عزم روسیه برای دستیابی به اهداف عملیات نظامی ویژه خود تأثیری نخواهد گذاشت؛عملیاتی که به گفته وی «هدف آن از بین بردن تهدیدات علیه امنیت فدراسیون روسیه، از جمله نازیسم است که در اوکراین پرورش داده شده است.»

آنتونوف تاکید کرد: اقدام به صدور بمب های خوشه‌ای به اوکراین حکایت از این دارد که آمریکا و متحدان آن متوجه شده‌اند که عاجز هستند اما نمی‌خواهند به شکست خود و شکست تلاش‌های نیروهای اوکراینی برای انجام حمله علیه روسیه اعتراف کنند. از این رو این تازه ‏ترین اقدام جنون آمیز آنها ارسال بمب های خوشه ای به اوکراین است.

این دیپلمات روس با بیان اینکه «سطح کنونی تحریکات آمریکا در واقع خارج از حد معمول است و بشریت را به یک جنگ جهانی جدید نزدیک‌تر می‏ کند»، گفت: آمریکا آنقدر در فکر شکست دادن روسیه است که متوجه عواقب ناشی از سنگینی اقداماتش نمی ‏شود. این اقدامات به چیزی جز افزایش تعداد قربانیان و طولانی شدن عذاب رژیم کی یف نمی ‏انجامد.

سفیر روسیه در آمریکا افزود: واشنگتن چشم خود را بر تلفات غیرنظامیان بسته است. حتی به نگرانی‏ های آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد توجهی نمی ‏کند، و به مخالفت‏ های متحدان خود در زمینه ارسال سلاح به اوکراین به دیده تردید می ‏نگرد.

آنتونوف تاکید کرد: دولت آمریکا کارشناسان، فعالان حقوق بشر و قانونگذارانی را که نگرش هایی مبنی بر غیرانسانی بودن این اقدام را مطرح کردند، کاملا نادیده گرفته است. اکنون این خطر وجود دارد که در طول چند سال آینده غیرنظامیان بی گناه هم قربانی انواع سلاح های کوچک و منفصل شده از واحدهای نظامی شوند و این به دلیل کاری است که آمریکا انجام می دهد.

پس از گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، اخیرا در پی انتشار بخش هایی از مصاحبه شبکه «سی‌ان‌ان» با «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا مشخص شد که وی رسما موضوع صدور «بمب‌های خوشه‌ای» به اوکراین را تایید می ‏کند. بایدن در این مصاحبه مدعی شده است که این «تصمیمی سخت» برای دولت آمریکا بوده اما در توجیه این تصمیم مناقشه برانگیز خود گفت: مهمات اوکراینی‌ها در حال اتمام است و در ضدحملات به این نوع تسلیحات نیاز دارند.

منبع: تاس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.