تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 5:47
کد خبر : 92594

تصویب کلیات لایحه اصلاح بودجه درباره تسویه بدهی دولت به حوزه برق

تصویب کلیات لایحه اصلاح بودجه درباره تسویه بدهی دولت به حوزه برق

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۱ مبنی بر تسویه بدهی دولت به حوزه برق با انتشار اوراق مالی موافقت کردند.

به گزارش تیتر داغ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه، و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را بررسی و کلیات آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این لایحه، برای تسویه بخشی از بدهی دولت به شرکت توانیر بابت مابه‌التفاوت قیمت تمام شده و تکلیفی فروش برق، موضوع ماده (۶) قانون حمایت از صنعت برق کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است با تضمین سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد ریال انواع اوراق مالی اسلامی از جمله اسناد خزانه اسلامی را با حفظ قدرت خرید در مقاطع زمانی مشخص، منتشر و به طلبکاران صنعت برق با معرفی وزیر نیرو واگذار کند.

علی ادیانی، نماینده دولت درباره ضرورت تصویب این لایحه گفت: لایحه دوفوریتی اصلاح تبصره (۵) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به تأمین برق مورد نیاز در تابستان کمک می‌کند. دولت این لایحه را تقدیم کرد تا حدود ۲۰ هزار میلیارد بدهی خود به صنعت برق را پرداخت کند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.