تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مهر 1402 - 11:19
کد خبر : 106651

رحیمی مطرح کرد؛

تعدد نهادهای مربوط به کودکان مشکل ساز است

تعدد نهادهای مربوط به کودکان مشکل ساز است

وزیر دادگستری گفت: تعدد نهادهای مسئول در زمینه حقوق کودکان به دلیل افزایش هماهنگی‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

به گزارش تیتر داغ؛ امین حسین رحیمی در مراسم افتتاح مرکز شوق زندگی در شیرخوارگاه آمنه با گرامی‌داشت هفته کودک گفت: قابل توجه است که در این هفته که جهان وجود کودک را گرامی می‌دارند؛ رژیم صهیونیستی این‌گونه با کودکان فلسطینی برخورد می‌کند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: ما از کنوانسیون حقوق کودک انتظار داریم که این جنایت را اولاً محکوم کند و ثانیاً هر کاری که لازم است برای توقف آن انجام دهد.

رحیمی با بیان اینکه ما بر اساس احکام اسلام برای کودکان اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم؛ گفت: در این زمینه هم دو قانون وجود دارد که یکی قانون حمایت از کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و دیگری قانون حمایت از کودکان و نوجوانان است.

وزیر دادگستری با اشاره به تعدد نهادهای مختلف برای ساماندهی کودکان گفت: این تعدد نهادها از یک نظر خوب است و از یک نظر تعدد نهادهای مسئول در زمینه حقوق کودکان به دلیل افزایش هماهنگی‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وزارت دادگستری نمایندگی و میزبانی مرجع ملی کودک در ایران را دارد گفت: سال گذشته پیگیر بودیم که این مجتمع‌ها در همه استان‌ها انجام شود. بسیاری از زیرساخت‌ها مورد نیاز بوده است اما قوانین و مقررات آن هم باید آماده می‌شد.

رحیمی خاطر نشان کرد: قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست این اجازه را به قانون‌گذار داده است که بهزیستی کودکان بی‌سرپرست را یا خود نگهداری کند یا به مراکز داده و یا به خانواده‌های مورد تأیید تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه اعطای سرپرستی این کودکان به خانواده‌ها مربوط به قوانین سرپرستی است؛ گفت: مرجع ملی پیشنهاد اصلاح آئین نامه فرزند خواندگی را داده است تا به راحتی کودک هم در مراکز شوق زندگی نگهداری شوند و هم به صورت موقت به خانواده‌ها داده شوند.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه این کودکان تنها شیرخوارگان و نوزادان نیستند گفت: در مراکز شوق زندگی کودکان زیر ۱۸ سال حمایت می‌شود و این مجموعه به این جهت تحول بزرگی در حمایت از کودکان در کشور را ایجاد می‌کند.

رحیمی خاطر نشان کرد: تلاش ما در این مجتمع‌ها این خواهد بود که همه کودکان زیر ۱۸ سال را به آغوش خانواده‌ها برسانیم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.