تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اسفند 1398 - 5:41
کد خبر : 7178

 تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با تصمیم شورای تأمین استان‌ها امکان‌پذیر است.

 تعطیلی مدارس به دلیل کرونا با تصمیم شورای تأمین استان‌ها امکان‌پذیر است.

به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی و واگیردار و همینطور مراقبت در برابر #کروناویروس تمامی مدارس برخی شهرها تعطیل شدند.

به گزارش تیتر داغ ؛ حسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با تشکر از اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی ستاد مرکزی برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس گفت: برخی پیشنهاد تعطیلی مدارس را داده‌اند، برای تعطیلی مدارس باید شورای تأمین استان‌ها با هماهنگی وزارت بهداشت تصمیم بگیرد. برای تعطیلی مدارس باید موارد را با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی مطرح کنیم.

حاجی میرزایی مطرح کرد: روز گذشته نیز آقای رئیس‌جمهور هم در تماس با بنده تأکید ویژه داشتند که وزارت آموزش‌وپرورش جدی وارد میدان شود. ستاد مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باید به‌طور منظم تا حل بحران تشکیل شود و آمادگی داشته باشند در هرلحظه‌ای اوضاع را آرام کنند و تصمیماتی لازم را بگیرند.

مدارس محل برگزاری انتخابات امروز ضدعفونی می‌شوند.

تمامی اردوهای دانش‌آموزی تعطیل می‌شود.

بوفه‌های مدارس در صورت لزوم باید تعطیل شوند.

باید به اولیا اطلاعات لازم داده شود به‌طوری‌که به‌محض اینکه احساس کنند فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری کنند.

 مشاور وزیر بهداشت: ‏تمامی دانشگاه‌های استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، همدان، اصفهان، گیلان، مازندران،لرستان و مرکزی تا آخر هفته تعطیل است.

مدارس کرمان فردا دایر خواهند بود/تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا اتخاذ نشده است

کرمان رییس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فردا یکشنبه ۴ اسفندماه ۹۸ مدارس استان کرمان در تمامی دوره های تحصیلی دایر است.

“امید سلاجقه” در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: شایعه تعطیلی مدارس استان کرمان در روز یکشنبه ۴ اسفند ماه ۹۸ تکذیب می شود.

وی با بیان اینکه مدارس نواحی یک و دو شهر کرمان امروز شنبه سوم اسفند ماه ۹۸ به علت فرایند اجرایی انتخابات (شمارش آرای اخذ شده ) تعطیل بوده است، افزود: بر همین اساس مابقی مدارس استان کرمان فعالیت خود را امروز با دو ساعت تاخیر آغاز کردند.

سلاجقه باتاکید بر اینکه اخبار تعطیلی مدارس منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد، با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و مسئولان بهداشت، مبنی بر شیوع ویروس کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچگونه تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس استان کرمان توسط کمیته بهداشت و درمان استان و ستاد مدیریت بحران اتخاذ نشده است.

مدارس لرستان تا پایان هفته تعطیل شدند

روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان اعلام کرد: تمام مدارس استان تا پایان هفته جاری تعطیل هستند.

به گزارش در این اطلاعیه آمده است: بنا به تصمیم دکتر خادمی استاندار و رئیس شورای تامین لرستان، بمنظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، تمامی مدارس روستایی و شهری لرستان تا پایان هفته تعطیل اعلام می شود.

این تصمیم به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و ضدعفونی کامل مراکز آموزشی اتخاذ شده و تمامی مدارس شهری و روستایی استان در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل هستند.

پیشتر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که تعطیلی مدارس با تصمیم شورای تأمین استان‌ها امکان‌پذیر است.

تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان لرستان در (۴و۵و۶و۷ اسفندماه )

به استناد مصوبات جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان لرستان که ساعت ۱۹ روز شنبه ۹۸/۱۲/۳ به ریاست استاندار محترم تشکیل شد.

کلیه مقاطع تحصیلی دانش آموزان در دوشیفت صبح وعصر وکلیه مراکز آموزش عالی استان لرستان به شرح ذیل تعطیل اعلام میگردد:
با توجه به اینکه مدارس ومراکز آموزش عالی جهت انتخابات مورد استفاده قرار گرفته اند.روز یکشنبه مورخ ۴ اسفندماه جهت نظافت وضدعفونی تعطیل میگردند.

همچنین باتوجه اخطاریه های هواشناسی وپیش بینی وقوع سیل در استان روزهای دوشنبه وسه شنبه وچهارشنبه (۵و۶و۷ اسفندماه تعطیلی کلیه مقاطع تحصیلی ومراکز آموزش عالی نیز تعطیل اعلام میگردد.

اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان

مدارس آذربایجان شرقی فردا تعطیل است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تعطیلی مدارس استان در تمام مقاطع در نوبت صبح و بعد از ظهر خبر داد.

محمد صبوری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: برای اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ ایمنی و سلامت دانش آموزان و به منظور ضدعفونی کامل مراکز آموزشی و پرورشی برای پیشگیری از شیوع هرنوع بیماری واگیردار، فردا(یکشنبه ۴ اسفند) تمام مدارس شهری و روستایی  آذربایجان شرقی در هر دو نوبت صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

تعطیلی مدارس کاشان و آران و بیدگل در روز یکشنبه

همه مدارس شهرستان های کاشان و آران وبیدگل در تمام مقاطع تحصیلی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا فردا (یکشنبه چهارم اسفند) تعطیل است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان در اطلاعیه ای اعلام کرد کلاس های درس این مرکز آموزشی دانشگاهی به مدت دو روز در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته ( مصادف با چهارم و پنجم اسفند) تعطیل است.

مدارس کردستان فردا تعطیل شد

آموزش و پرورش استان کردستان:برای حفظ سلامت دانش‌آموزان، نظافت، پاکسازی و ضدعفونی کردن کلاس‌های درس، به خصوص سرویس‌های بهداشتی آبخوری ها و … ، تمامی مدارس دوره های مختلف تحصیلی و مراکز آموزشی آزاد سراسر استان کردستان در روز یکشنبه چهارم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعد ازظهر در سطح شهر و روستا تعطیل است.

مدارس اصفهان فردا یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ تعطیل شد

همه مقاطع تحصیلی نواحی شش گانه شهر اصفهان و شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تعطیل شد

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان کلیه مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه اصفهان و شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل فردا یکشنبه (۴ اسفند ۱۳۹۸) تعطیل شد. این تصمیم به منظور آماده سازی و ضدعفونی کردن مدارس اتخاذ شده است.

اطلاعیه تعطیلی مدارس استان اردبیل در روزهای ۴ و ۵ اسفند ماه ۹۸

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، روز های یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ اسفند ماه ۹۸بر اساس مصوبات کارگروه ویژه شورای سلامت استان و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان عزیز و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، کلیه مدارس و آموزشگاه های علمی آزاد و زبان انگلیسی تحت پوشش آموزش و پرورش استان اردبیل در نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر تعطیل می باشد.

تصمیمی برای تعطیلی مدارس اصفهان گرفته نشده است

اصفهان مشاور مدیرکل و رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اعلام کرد: تاکنون تصمیمی برای تعطیلی مدارس اصفهان گرفته نشده است.

رحمت الله ممیز ، با اشاره به تعطیلی مدارس در برخی از استان های کشور به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: در حال حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس در استان اصفهان گرفته نشده است.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، همچون تعطیلی مدارس به دلیل آلودگی هوا به عهده ستاد بحران استانداری اصفهان است، گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان در این زمینه تصمیم گیرنده نیست.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تاکنون تصمیمی برای تعطیلی مدارس اصفهان به اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام نشده، گفت: خوشبختانه همانگونه که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرده در حال حاضر مشکل خاصی در اصفهان وجود ندارد و خانواده ها نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند، در عین حال توصیه های بهداشتی اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند.

وی در عین حال از خانواده ها خواست اخبار تعطیلی مدارس را تنها از طریق مراجع رسمی و پورتال آموزش و پرورش استان دنبال کنند و به اخبار غیرموثق در فضای مجازی اعتماد نکنند.

پیش از این سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: تا این لحظه موردی از ابتلا به کرونا در اصفهان گزارش و ثبت نشده است.

مدارس همدان ۲ روز تعطیل شد

همدان رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان از تعطیلی تمامی مدارس دوره های تحصیلی استان طی دو روز آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان، محمد سهرابی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از شیوع کروناویروس و اهتمام به سلامتی دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان تمامی مدارس دوره های تحصیلی، مراکز آموزشی علمی آزاد و زبان سراسر استان همدان در روزهای یکشنبه و دوشنبه چهارم و پنجم اسفندماه ۹۸ در نوبت صبح و بعدازظهر تعطیل اعلام می شوند.

مدارس و دانشگاه های اراک تا پایان هفته تعطیل شد

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی

طبق مصوبه شورای تامین، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، تمام مدارس و دانشگاه های #اراک تا پایان هفته جاری تعطیل شد.

مدارس ودانشگاه ها در تمام شهرستان های استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل شد

به منظور پیشگیری از بیماری های تنفسی و واگیردار و همینطور مراقبت در برابر کرونا تمامی مدارس، آموزشگاه های زبان و آموزشگاه های علمی آزاد استان مرکزی تا پایان هفته تعطیل اعلام می گردد.

استاندار مرکزی گفت: مرگ یک نفر در این استان در اثر ابتلا به کرونا ویروس، تایید شد که لازم است اقدامات پیشگیرانه و آگاهی بخش به شهروندان با جدیت بیشتری دنبال شود.

سید علی آقازاده اظهار کرد: آزمایش ابتلا به کرونا ویروس فردی که به دلیل مشکل زمینه‌ای قلبی در استان مرکزی فوت کرده بود، مثبت اعلام شد.

وی افزود: از سه نفر دیگر که امروز مشکوک به کرونا ویروس بودند آزمایش گرفته شده و در صورت تایید ابتلا به این بیماری اطلاع رسانی لازم انجام می شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: حال پزشک مبتلا به کرونا ویروس رو به بهبودی است

مدارس استان قم ۲ روز تعطیل شد

روز‌های یکشنبه و دوشنبه، ۴ و ۵ اسفندماه تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، مهدکودک‌ها و مراکز حوزوی استان قم تعطیل است.
دروس حوزه علمیه قم فردا تعطیل هستند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه علمیه کشور:
با توجه به پایداری شرایط اضطرار و به منظور جلوگیری از اجتماعات گسترده و کاهش درصد انتقال #کروناویروس دروس حوزه علمیه استان قم فردا یکشنبه نیز در همه مقاطع تعطیل است.

مدارس گلستان یکشنبه و دوشنبه تعطیل شدند

روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: بنا به تصمیم کار گروه سلامت استان گلستان، کلیه مدارس استان در تمامی دوره‌های تحصیلی و همچنین مراکز پیش دبستانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر، روز‌های یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ و دوشنبه ۵ اسفند ۹۸ تعطیل اعلام می‌گردد.

تعطیلی مدارس استان قزوین در روزهای یکشنبه و دوشنبه

آموزش و پرورش استان قزوین برای جلوگیری از شیوع کرونا مدارس استان را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

باتوجه به تصمیم آموزش و پرورش استان قزوین، به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس استان قزوین در روزهای یکشنبه ۹۸/۱۲/۴ و دوشنبه ۹۸/۱۲/۵ تعطیل است.

تعطیلی دو روزه مدارس استان مازندران

مدارس مازندران در همه مقاطع تحصیلی فردا یکشنبه چهارم و دوشنبه پنجم اسفند تعطیل است.

دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی مدارس استان مازندران در روز‌های یکشنبه ۹۸/۱۲/۴ و دوشنبه ۹۸/۱۲/۵ تعطیل است.

تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی گیلان طی ۴ روز

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، پیش دبستانی و مهدهای کودک گیلان خبر داد.
رشت – مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تعطیلی تمامی مراکز آموزشی و علمی اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، پیش دبستانی و مهدهای کودک گیلان خبر داد.

نادر جهان آرای با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری و هماهنگی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان مراکز آموزشی ، علمی استان اعم از مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های غیردولتی، مهدهای کودک به منظور افزایش آمادگی و جلوگیری موثر از گسترش شیوع ویروس کرونا از فردا “یکشنبه تا چهارشنبه” در استان گیلان تعطیل است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت دو نفر در گیلان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان باخته اند.

مدارس و دانشگاههای البرز یکشنبه و دوشنبه تعطیل شد

معاون استاندار البرز اعلام کرد که تمامی مدارس ، مراکز آموزشی دولتی و آزاد و دانشگاههای این استان فردا یکشنبه و پس فردا دوشنبه تعطیل است.

علی درویش پور  داشت: با توجه به اینکه مدارس و دانشگاههای این استان طی ۲ روز گذشته میزبان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود ، مقرر گردید این اماکن آموزشی با هدف آماده سازی ، ضدعفونی و اقدامات پیشگیرانه برای اطمینان خاطر دانش آموزان و دانشجویان در زمینه بیماری کرونا در روزهای چهارم و پنجم اسفندماه جاری تعطیل گردد.

وی افزود: با توجه به مشاهده چندین مورد از ابتلای هموطنانمان به بیماری کرونا در سایر استانهای کشور و علی رغم اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مبنی بر اینکه هیچ فرد مبتلا به این ویروس در استان تاکنون شناسایی نشده اما تصمیمات و برنامه های پیشگیرانه در اولویت مدیریت کلان استان قرار گرفته است .

وی گفت: به دنبال تاکید دولت و حسب پیگیری و حساسیت استاندار البرز در چند روز گذشته، قرارگاه پدافند زیستی در استان تشکیل گردید و تمامی امکانات برای اقدامات پیشگیرانه در سراسر استان برای آرامش خاطر شهروندان بسیج شده است.

درویش پور در عین حال خاطر نشان کرد که در زمینه بیماری کرونا تمام اقدامات کنترلی ، پیشگیرانه و محافظتی در شهرستانهای استان از چند روز پیش با بسیج نیروها و امکانات بهداشتی و درمانی آغاز شده و در این مسیر از شهروندان می خواهیم که برای پیشگیری از این بیماری همراهی لازم را داشته باشند.

معاون استاندار البرز در پاسخ به احتمال تداوم تعطیلی ها در روزهای آتی نیز گفت خوشبختانه تا این لحظه موردی از ابتلای هم استانیها به ویروس کرونا ثبت نشده و برای تعطیلی روزهای آتی در صورت ضرورت تصمیم گیری خواهد شد.

تعطیلی مدارس کرمانشاه

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و اهتمام به سلامت دانش اموزان و فرهنگیان و اولیا محترم و نظر به هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، مدارس تمامی دوره های تحصیلی /مراکز آموزش علمی ازاد /آموزشگاه های زبان انگلیسی در روزهای یکشنبه ۴اسفند ۹۸ و دوشنبه ۵ اسفند ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس تهران ۲ روز تعطیل شد

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد همه مدارس شهر تهران در همه مقاطع تحصیلی فردا و پس فردا تعطیل است.

مدیرکل روابط عمومی بهزیستی خبر از تعطیلی مهدکودک‌های تهران بعد از تعطیلی مدارس داد

تصمیمات کارگروه مبارزه با کرونا در دانشگاه خوارزمی تهران / غیبت دانشجویانی که بیماری خاص دارند موجه است

کلیه اردوها تا اطلاع ثانوی لغو شود
اداره خوابگاه‌ها از پذیرش مهمان‌های متفرقه ممانعت به عمل آورد و تردد با ثبت اثر انگشت خوابگاه‌ها ممنوع و صرفاً با ارائه کارت تردد امکانپذیر باشد
اداره خوابگاه‌ها، کلیه دانشجویان ساکن تهران و شهرهای اطراف که تقاضای مهمانی دارند را صرفاً در مهمانسرای خوابگاه دو اسکان دهد
دانشجویان با بیماری‌های خاص بعد از تایید درمانگاه می‌توانند در کلاس‌ها شرکت نکنند.
برخی از مسابقات ورزشی که میزبانی آن با دانشگاه است به تعویق بیفتد
نسبت به ضد عفونی وسایل ورزشی اقدام شود
ظروف و قاشق چنگال‌های یکبار مصرف در توزیع غذا استفاده شود
نسبت به جمع آوری‌ها حیوانات از قبیل سگ‌ها و گربه‌های بیمار در محوطه دانشگاه اقدام شود

این خبر تکمیل می شود….

 

 

منبع: اقتصاد برتر 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.