تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 5:40
کد خبر : 23531

تغذیه قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چگونه باشد

تغذیه قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا چگونه باشد

یک متخصص تغذیه در خصوص تغذیه سالم قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن جهت مقابله با این ویروس به ارائه نکاتی پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛  شهاب اولیایی، متخصص تغذیه  در خصوص توصیه‌های تغذیه‌ای برای قبل و بعد از تزریق واکسن کرونا گفت: در خصوص تغذیه قبل از تزریق واکسن باید گفت رژیم غذایی خاصی لازم نیست و اگر به طور کلی رژیم غذایی داشته باشیم که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده باشد می‌تواند برای زمان تزریق واکسن هم مناسب باشد.

وی افزود: اما توجه به توصیه‌های تغذیه‌ای از جمله اینکه شب قبل از تزریق واکسن بهتر است که غذای سبک مثل سوپ‌های مقوی و مغذی حاوی عصاره مرغ یا گوشت، سبزیجات تازه و خانواده کلم‌ها استفاده شوند.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: مصرف آب و مایعات به مقدار کافی؛ خواب راحت و کافی از نظر کیفی و کمی به جهت کاهش استرس و اضطراب پرهیز از کار با کامپیوتر و لپ تاپ و وسایل الکترونیک قبل از خواب، مصرف صبحانه قبل از تزریق واکسن به منظور جلوگیری از افت قند و فشار خون از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است.

اولیایی بیان کرد: چنانچه اگر تزریق واکسن برای افراد همراه با عوارض نبود بهتر است به مقدار کافی آب بنوشند و غذاهایی حاوی امگا ۳ مانند گردو، ماهی یا مکمل امگا ۳ را مصرف کنند.

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف گیاهان دارویی با خواص ضد التهابی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن تصریح کرد: مصرف گیاهان دارویی مانند زنجبیل، نعنا فلفلی، زردچوبه، سیر و پیاز، دارچین که دارای خاصیت ضد التهابی هستند به همراه مصرف آجیل، مغزها، روغن کنجد و روغن زیتون جهت تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر هستند.
وی اظهار کرد: مصرف میوه و سبزیجات به دلیل بهره مندی از آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی برای سیستم ایمنی مناسب است همچنین مصرف مقادیر کافی از پروتئین‌ها مانند حبوبات، تخم مرغ که حاوی روی و سلنیوم اند هستند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا از غذاهای فست فود، کنسروی چرب و پرنمک استفاده نشوند تصریح کرد: چنانچه اگر افراد با بدن درد شدید مواجه شدند می‌توانند مواد غذایی ضد التهاب که نام برده شد را استفاده کرده همچنین تخم آفتابگردان، سبزی‌های برگ سبز، غلات، بادام زمینی، شکلات تلخ، چای معمولی و سبز می‌تواند به رفع خستگی کمک می‌کنند گفتنی است؛ مصرف نوشیدنی‌های خیلی شیرین سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند.

اولیایی خاطرنشان کرد: مصرف پوره سیب زمینی، ماست پروبیوتیک، مرغ آب پز در افرادی که با مشکل اسهال پس از تزریق واکسن مواجه اند کمک کننده خواهد بود و چنانچه فرد با ضعف و بی حالی روبه رو بود می‌تواند از منابع ویتامین B1 و B6 مثل غلات، نان جو، شیر و لبنیات، عسل، دارچین، سیاه دانه و زنجبیل استفاده کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در صورت بروز تب پس از تزریق واکسن به پزشک مراجعه شود گفت: استرس یکی از عوامل مهم تضعیف کننده سیستم ایمنی است که بسیاری از افراد به دلیل استرس بالا دچار وخامت حال در بیماری می‌شوند بنابراین کنترل استرس برای مقابله با کرونا عامل بسیار مهمی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.