تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهریور 1402 - 10:59
کد خبر : 104308

تقسیم‌کاری که برای واکنش سریع صورت گرفت/ آموزش در حوزه بین‌الملل

تقسیم‌کاری که برای واکنش سریع صورت گرفت/ آموزش در حوزه بین‌الملل

مسعود نجابتی درباره برخی فعالیت‌های بین‌المللی خود در کشورهای همسایه و «هیأت هنر و رسانه» توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ مسعود نجابتی هنرمند طراح گرافیک و خط که مدیریت کانون هنر شیعی را نیز عهده‌دار است، درباره فعالیت‌های «هیأت هنر و رسانه» در مساله واکنش سریع به اتفاقات و مسائلی همچون اهانت به قرآن، توضیح داد: چون سال‌ها تجربه واکنش سریع به مسائل مختلف همچون اهانت به قرآن را داشتیم که هر روز به تعداد و حجمش افزوده می‌شود و ما عملاً دیدیم که تمامی توان بچه‌های جبهه و شبکه برای این واکنش‌ها صرف می‌شود که عملاً ما را از طراحی برخی از مسائل اصلی و کنش‌گری دور کرده است. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که با توجه به اهداف متعدد دشمن، شاید عمدی در این کار وجود دارد که تمام توان و انرژی بچه‌ها و ایده‌ها را بگیرند از این رو چند سالی است که تقسیم کار کردیم تا وقتی مسأله‌ای اتفاق می‌افتد همه توان مجموعه را صرف کنیم و کافی است تعدادی از بچه‌هایی که ظرفیت کار در بخش واکنش سریع دارند، به این مساله ورود کنند و بقیه نیز به کارهای خودشان برسند.

وی ادامه داد: میزان کاری که هم اکنون در واکنش سریع به مسائل صورت می‌گیرد کفایت می‌کند و مشت نمونه خروار است و پاسخ همه هنرمندان کشور به حساب می‌آید. ما خیلی کارهای جدی و بر زمین مانده‌ای داریم که جزو مأموریت‌های اصلی ما در «هیأت هنر و رسانه» است و از طرفی آن‌قدر تعداد مسائلی که باید واکنش به آنها نشان داد، زیاد شده است که تقریباً انرژی سالانه مجموعه گرفته می‌شد، چراکه خیلی از این کارها نیاز به صرف وقت، پژوهش و مطالعه دارد.

نجابتی بیان کرد: سعی ما بر این است که هنرمندان متعهد را در موضوعات مختلف که نیاز به زمان برای رسیدن به نتیجه دارد، درگیر کنیم و نمی‌خواهیم آنها درگیر همه مسائل شوند.

مدیرمسئول کانون هنر شیعی درباره فعالیت‌هایش در حوزه بین‌الملل نیز توضیح داد: نقاشی دیواری که در لبنان با حضور چند نقاش بین‌المللی و من انجام شد، توسط امیر جاوید و بخش بین‌الملل حوزه هنری پیشنهاد شد. اما عبارت «سَنُصَلّی فی القدس؛ در قدس نماز خواهیم خواند» که در آذر ماه سال ۱۴۰۱ خطاب به رژیم صهیونیستی روی دیوار مرزی سرزمین‌های اشغال شده توسط این رژیم، در قالب نقاشی خط نوشتم، کاری شخصی و دلی بود. سفری به لبنان داشتم که با دوستان حزب الله توانستم آن را به سرانجام برسانم.

نجابتی در پایان اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه بین‌الملل بیشتر درگیر بخش آموزش نیرو در کشورهای همسایه عراق، سوریه و لبنان هستم و چند کارگاه برای هنرمندان این کشورها برگزار کرده‌ام که در راستای توانمندسازی آنها در حوزه تخصصی کار خودم، گرافیک بوده است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.