تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 8:20
کد خبر : 99892

رسانه‌های عبری:

تل‎‌آویو قدرت تاثیرگذاری بر مذاکرات ایران و آمریکا را از دست داد

تل‎‌آویو قدرت تاثیرگذاری بر مذاکرات ایران و آمریکا را از دست داد

رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.

به گزارش تیتر داغ؛ منابع امنیتی اسرائیلی امروز یکشنبه عنوان کردند که تل‌آویو قدرت تاثیرگذاری بر جزئیات تفاهمات گام به گام میان ایالات متحده و ایران را از دست داده و در مقابل در پی دریافت غرامت از آمریکا در ازای امضای توافق جدید هسته‌ای با ایران است.

رسانه‌های عبری اذعان کردند که برآوردها در بین مقامات امنیتی و نظامی اسرائیلی بر این مساله تاکید دارد که امکان رسیدن به توافقات گام به گام میان ایران و ایالات متحده بسیار بالاست.

بر این اساس، سرویس‌های امنیتی و نظامی معتقدند که دولت آمریکا تصمیمی را در ارتباط با توافق با تهران در موضوع هسته‌ای تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اواخر سال آینده میلادی اتخاد کرده است.

روزنامه معاریو نیز در این باره گزارش داد که منابع امنیتی اسرائیلی معتقدند تل‌آویو در «شرایط فعلی» (امروز) توانایی تاثیرگذاری بر مذاکرات جاری میان تهران و واشنگتن و تفاهمات گام به گام میان آنها ندارد.

به ادعای این روزنامه صهیونیستی، جزئیات تفاهمات فعلی بر این مساله استوار است که میزان غنی‌سازی اورانیوم از سوی ایران از میزان مشخصی بالاتر نرود، همچنین ایران باید از حمله به نظامیان آمریکا و دیگر وابستگان آمریکا در خاورمیانه خودداری کند اما در مقابل واشنگتن اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند.

رسانه‌‎های عبری همچنین به این مساله پرداختند که موضع تل‌آویو در قبال تفاهمات کنونی میان تهران و واشنگتن، همچون گذشته به ویژه سال ۲۰۱۵ نیست که طی آن نتانیاهو، دولت آمریکا را مورد هجمه قرار می‌داد و توافق با ایران را یک گونه تسلیم یا اشتباه تاریخی توصیف می‌کرد.

منبع: وبگاه المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.