تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1400 - 9:55
کد خبر : 28631

تلاش برای تحقق ایجاد ۵۰۰ هزار شغل حوزه روستایی در سال آینده

تلاش برای تحقق ایجاد ۵۰۰ هزار شغل حوزه روستایی در سال آینده

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از تلاش برای تحقق ایجاد ۵۰۰ هزار شغل حوزه روستایی در سال آینده خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛  امیرحسین مدنی در مراسم افتتاح متمرکز ۶۵۷۸ طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی روستایی سراسر کشور که باحضور مخبر معاون اول رییس جمهور، استاندار تهران و جمعی از مسئولین کشوری و لشکری در شهرستان پیشوا برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در حوزه روستا و مناطق محروم در حال روی دادن است. این اقدامات با توجه به اینکه خود رییس جمهور نیز در این حوزه تاکیدات بسیاری در جهت توسعه و رونق روستاها داشته اند به شکل خوبی در حال پیگیری است. امروز (چهارشنبه) ۶۵۷۸ پروژه در ۶۹۸۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۲۴ هزار میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد تا شاهد تحولی در روستاها باشیم.

وی افزود: مهم ترین مسئله در حوزه اقتصاد روستا ۵۰۰ هزار شغل در حوزه روستایی است که در سال آینده برنامه ریزی شده است که محقق شود این مهم با کمک دستگاه های مختلف از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) محقق خواهد شد. از سوی دیگر احیا ۵۰۰ معدن نیز برای سال آینده در دستور کار قرار گرفته است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: برای بازار روستا راه اندازی ۵۰۰ بازارچه روستایی شریان های مسافرخیز و گردشگری این بازارچه ها در سال آینده احداث خواهد شد و در بخش توسعه زیرساخت ها موضوع مسکن را در راستای سیاست های دولت داریم که از یک میلیون مسکنی که در سال دولت دنبال می کند ۲۰۰ هزار مسکن در بخش روستایی خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه آب رسانی در ۱۰ هزار روستا با تنش آبی مواجه هستیم که در سال آینده حداقل ۳ هزار روستا تنش آبی آنها حل و فصل خواهد شد. در راستای نهضت احیا واحدهای تولیدی از بین چهار هزار واحد تولیدی که در کشور در سال ۱۴۰۱ احیا می‌شود، دو هزار واحد در حوزه روستایی است، که از این بین ۵۰۰ معدن احیا شده و یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی به ویژه در صنایع تبدیلی در روستاهای کشور احیا خواهد شد.

مدنی تاکید کرد: از محل خود منابع معاونت توسعه روستایی که با کمک مجلس ان شاءالله محقق می شود در بخش آبخیزداری و سایر بخش ها هزینه خواهد شد.در حوزه مطالعات نیز پروژه های خوبی آغاز شده است و امیدواریم شاهد رونق گرفتن روستا ها و مهاجرت معکوس در آنها باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.