تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 2:54
کد خبر : 26860

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

تلاش سناتور‌های آمریکایی برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران

سناتور‌های آمریکایی پیش نویسی را مطرح کردند که دولت بایدن را مجبور به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران می‌کند.

به گزارش تیتر داغ:برخی از سناتور‌های آمریکا که شامل هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات‌ می‌شوند در اقدامی از دولت بایدن خواستند تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کند.

آن‌ها مدعی شدند به دنبال تلاش ایران برای ربایش یک روزنامه نگار در نیویورک تحریم های جدیدی باید علیه ایران وضع شود. ایران اهمیتی به حقوق بشر نمی‌دهد.

اتهامات مقامات آمریکایی علیه شهروندان ایرانی و تلاش آنها برای آدم ربایی در این کشور در حالی مطرح می شود که پیشتر نیز واشنگتن با ادعاهای واهی اقدام به زندانی کردن شماری از ایرانیان مقیم این کشور کرده بود. کارشناسان می گویند این اقدام آمریکا تلاشی برای زندانی کردن شهروندان بی گناه ایرانی و سپس تبادل آنها با جاسوسان آمریکایی بازداشت شده در ایران است. واشنگتن در گذشته نیز بارها از این حربه استفاده کرده است.

این درخواست سناتور‌های آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که این روز‌ها نمایندگان ایران در نشست‌های متعدد با نمایندگان اروپایی ۴+۱ در حال مذاکره درباره احیای توافق برجام هستند.

مقامات رژیم صهیونیستی نیز به شدت به دنبال سنگ اندازی در روند این مذاکرات بوده و آشکارا عنوان می‌کنند از نتایج احتمالی آن به نفع ایران هراس دارند.

همچنین گفته می‌شود بنی گانتس قصد دارد هفته آینده سفری به واشنگتن با هدف بحث درباره توافق هسته‌ای کشورمان و مسائل پیرامون آن داشته باشد.

از طرفی، «نفتالی بنت» نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نیز در هفته‌های اخیر بار‌ها عنوان کرده است این رژیم به شدت نگران لغو تحریم‌ها علیه ایران و از سرگیری گفت‌وگو‌های برجامی است. او در تازه‌ترین ادعای خود مذاکرات وین را «باج‌گیری هسته‌ای» نامید و گفت از قدرت‌های جهان می‌خواهیم تسلیم ایران نشوند.

دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران در وین، دوشنبه هفته جاری آغاز شد و پیش از این مقام‌هایی از دولت آمریکا مدعی شدند که این دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران پنج‌شنبه یا جمعه هفته جاری خاتمه خواهد یافت.

«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران اعلام کرده است که لغو تمامی تحریم‌ها علیه ایران شرط لازم برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای در وین است اما سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ایران از زمان دولت دونالد ترامپ آغاز شده و همچنان در دولت بایدن ادامه دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.