تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 11:59
کد خبر : 102736

تلاش گروهک‌های تروریست برای نفوذ به استان‌های حلب و لاذقیه

تلاش گروهک‌های تروریست برای نفوذ به استان‌های حلب و لاذقیه

مرکز روسی مستقر در سوریه از تلاش گروهک‌های تروریست برای نفوذ در استان‌های حلب و لاذقیه خبر داد.

به گزارش تیتر داغ؛ مرکز روسی آشتی سوریه اعلام کرد که عناصر گروهک‌های تروریست برای نفوذ به استان‌های حلب و لاذقیه از طریق منطقه کاهش تنش در ادلب تلاش می‌کنند.

بر اساس این گزارش، مسئولان این مرکز تاکید کردند که برنامه ریزی ها برای از بین بردن این تهدید در جریان است.

آنها اضافه کردند که فرماندهان نیروهای روسیه و سوریه با همکاری یکدیگر اقدامات لازم را برای مقابله با این عناصر تروریست و محافظت از غیرنظامیان در برابر آنها اتخاذ می‌کنند.

منطقه کاهش تنش در ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب و حماه و لاذقیه آخرین پایگاه عناصر هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) می‌شود.

این عناصر تروریست حملاتی را علیه حومه حماه با استفاده از شلیک خمپاره و به کارگیری پهپادها انجام می‌دهند که باعث قربانی شدن غیرنظامیان در این منطقه و برجای ماندن خسارات مادی می‌شود.

نیروهای ارتش روسیه با همکاری و همراهی نیروی هوایی ارتش سوریه چند روز قبل موفق شدند که مقر گروه تروریستی جبهه النصره در نزدیکی ادلب را بمباران و منهدم کنند.

دریاسالار «وادیم کولیت»، معاون مرکز روسیه آشتی در سوریه با اعلام این خبر افزود: مقر گروه تروریستی جبهه النصره در نزدیکی شهر ادلب در حمله مشترک نیروهای هوافضای روسیه و نیروی هوایی سوریه منهدم شد. اینها افرادی بودند که در برنامه‌ریزی و انجام اقدامات خرابکارانه و ترور علیه نیروهای دولتی سوریه و همچنین غیرنظامیان نقش داشتند.

ماه گذشته میلادی نیز خبرنگار المیادین در سوریه گزارش داد: تروریست‌های هیأت تحریر الشام (جبهه النصره) مواضع ارتش سوریه در جبهه جوباس در شرق ادلب را با خمپاره هدف قرار دادند. ارتش سوریه هم به این حملات واکنش نشان داد و مواضع تروریست‌ها را در حومه روستای النیرب در شرق ادلب با خمپاره هدف قرار داد.

منبع: المیادین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.