تاریخ انتشار : یکشنبه 15 دی 1398 - 11:57
کد خبر : 5862

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق

تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با نخست‌وزیر عراق

وزیر امور خارجه انگلیس، همزمان با تشییع شهدای مقاومت در عراق و ایران، با نخست‌وزیر عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش تیتر داغ؛ وزیر امور خارجه انگلیس، همزمان با تشییع شهدای مقاومت در عراق و ایران، با نخست‌وزیر عراق تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر نخست‌وزیری عراق، امروز یکشنبه از تماس تلفنی «دومنیک راب» وزیر خارجه انگلیس خبر داد.

به گزارش شبکه السومریه، راب در این تماس تلفنی جدیدترین تحولات عرصه عراق و تنش اخیر و درگیری‌های نظامی در این کشور را با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق بررسی کرد.

این تماس تلفنی ساعاتی پس از تماس تلفنی مشابه شاه و ولی‌عهد سعودی با رئیس جمهور عراق برقرار شد. مقامات سعودی شب گذشته در این تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه را بررسی کردند و گفتند، ریاض خواستار امنیت وثبات در عراق است. سلمان بن عبدالعزیز همچنین خواستار اتخاذ تمامی اقدامات مورد نیاز برای کاهش تنش در منطقه شد.

وزیر خارجه انگلیس همچنین در این تماس تلفنی بر ضرورت آنچه آن را «دور کردن منطقه و دنیا از خطرات جنگ و پیامدهای آن» نامید، تأکید کرده است. وزیر انگلیسی همچنین به نخست وزیر عراق گفته که باید در شرایط فعلی به سراغ گزینه گفت‌وگو رفت.

تنش در عراق پس از آن بالا گرفته است که آمریکا بامداد سیزدهم دی  ماه در اقدامی که ایران آن را «ترور دولتی» آمریکا دانسته، سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به همراه نایب رئیس الحشد الشعبی (ابو مهدی المهندس) هنگام خروج از فرودگاه بغداد، با شلیک موشک، به شهادت رساند. ایران تأکید کرده است که پاسخ به این ترور حتمی است.

منبع: فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.