تاریخ انتشار : سه شنبه 3 مرداد 1402 - 21:24
کد خبر : 101995

دکتر محبوبه حور، در نشست خبری با اصحاب رسانه، بیان کرد:

تمرکز فعالیت شرکت آرپادانه بالا بردن و ارتقا سطح دانش است

تمرکز فعالیت شرکت آرپادانه بالا بردن و ارتقا سطح دانش است
تیتر داغ: شرکت آرپادانه از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در حوزه آموزش خوراک دام، آغاز کرده به طوری که مهم ترین دغدغه خود را بر پایه آموزش به این صنعت بنا نهاده است.

مدیرعامل شرکت آرپادانه گفت: هلدینگ آرپادانه، دوره‌هایی آموزشی آنلاین و مشاوره‌های دامداری در کشور را با هدف آگاهی دادن به دامدار و افزایش دید دامدار نسبت به آموزش برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری تیتر داغ، نشست خبری دکتر محبوبه حور، مدیرعامل شرکت آرپادانه، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، بعد از ظهر سه شنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۲، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن ۴۰(غرفه شرکت آرپادانه) واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

دکتر محبوبه حور، مدیرعامل شرکت آرپادانه

دکتر محبوبه حور، مدیرعامل شرکت آرپادانه، در ابتدای این نشست خبری، پیرامون انتخاب شعار هلدینگ آرپادانه گفت: ما در دو سال گذشته بحران بسیار در صنعت دامداری داشتیم؛ شعار «و سپس اتفاق می‌افتد» از آنجا شکل گرفت که من در طی این دوران به دامداران، امید، انگیزه و انرژی انتقال می‌دادم و همیشه می‌گفتم که شرایط به این صورت باقی نمی‌ماند و روزی شرایط دامداری خیلی بهتر می‌شود و تمام ضررها در طی دو سال گذشته جبران می‌شود.

وی ادامه داد: ما هنوز به اون مرحله نرسیدیم؛ ولی آن لحظه اتقاق می‌افتد. در حال حاضر به مرحله ایی رسیدیم که وضعیت دامدارن خیلی بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت آرپادانه، جیره نویسی را عاملی مهم در افزایش میزان تولید و کاهش هزینه ها در صنعت دامپروری عنوان کرد و گفت: از آنجایی که ۷۰ درصد هزینه های دامداری، هزینه خوراک است، اگر بتوانیم این هزینه ها را کنترل کنیم میتوانیم دامداری‌های موفق تری داشته باشیم.

دکتر حور، در ادامه تاکید کرد: به طور کلی جیره نویسی، موجب ایجاد تحولی عظیم در حوزه دام و طیور می‌شود و بالطبع، شرکت‌ها و دامداری‌هایی که از آن بهره گرفته‌اند با کاهش هزینه‌های تولید مواجه شده‌اند.

وی افزود: طی ۲ سال گذشته، برخی دامداری‌ها به دلیل هزینه‌های بالای تولید با بحران در صنعت دامپروری مواجه شده و دچار ورشکشتگی شدند و از همین رو به جیره نویسی روی آوردند؛ چرا که اگر جیره ها خوب باشد، دامدار آگاهی پیدا می‌کند و وقتی اطلاعات بالا رود سطح بیزنس رشد می‌کند و رشد جمعی را در آینده به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت آرپادانه، ادامه داد: نخستین با ر است که به صورت آنلاین ویدیو ها ومشاوره های دامداری در کشور برگزار می‌شود و ما اولین وتنها کشوری هستیم که میتوانیم کار را به این شیوه پیش ببریم.

دکتر حور تصریح کرد: از آنجا که یکی از مباحث مهم در صنعت دامپروری، مساله خوراک دام است، جیره نویسی این امکان را فراهم می‌کند تا تولید بهینه و پر بازده در کنار کاهش هزینه‌های تولید اتفاق افتاده که مجموع این عوامل، فعالیت در صنعت دامپروری را توجیه پذیر کرده و هزینه‌های تولید را به شدت کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به‌ اینکه، سالیان متمادی به عنوان مشاور در شرکت‌های دامداری و دامپروری مشغول به فعالیت بوده، یادآور شد: شرکت آرپادانه از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را در حوزه آموزش خوراک دام، آغاز کرده به طوری که مهم ترین دغدغه خود را بر پایه آموزش به این صنعت بنا نهاده است.

مدیرعامل شرکت آرپادانه، اظهار داشت: ما در دنیای ارتباطات و تکنولوژی هستیم و می‌توانیم به شکل آنلاین باهم در ارتباط باشیم. همچنین در سایت، پیج اینستاگرام و شبکه های مجازی با دامداران در ارتباط باشیم. ما حتی در راستای مسئولیت های اجتماعی مان، دوره‌های رایگان هم نیز برگزار می‌کنیم.

دکتر حور، افزود: ما برای اولین بار در نمایشگاه تیم آموزشی داریم که نشان دهنده این است که آموزش در کشور ما چقدر ضعیف بوده و به آن توجه نشده بوده است.

وی همچنین تاکید کرد: تمرکز ما بالا بردن و ارتقا سطح دانش است و برای این عمل یک دوره کوتاه رایگان جیره نویسی مخصوص کسانیکه در نمایشگاه شرکت کردن، در اختیار آنها قرار می‌گیرد و همچنین در ۴ روز نمایشگاه ورکشاپ تخصصی جیره نویسی برگزار می‌شود و مطالبی داخل ورکشاپ گفته می شود که هیچوقت و حتی هیچکس دیگری در مورد آن گفتگو نکرده است.

مدیرعامل شرکت آرپادانه، با اشاره به اینکه، این شرکت برای امر آموزش از فناوری مدرن و آخرین تکنولوژی روز بهره می‌گیرد، گفت: در سالیان اخیر، تولید شیر یا گوشت خیلی ارتقا پیدا کرده؛ اما پرسش اینجاست که آیا این امر با کاهش هزینه‌های تولید همراه بوده است؟ بالطبع اگر شرایط به گونه‌ای باشد که افزایش روند تولید محصولات دامپروری با کاهش هزینه‌های تولید همراه باشد، دامپرور دیگر با چالشی به نام ورشکستگی مواجه نخواهد شد و از همین رو ارائه آموزش‌های لازم در این خصوص بسیار ضروری است.

دکتر حور، افزود: شرکت آرپادانه با شرکت‌های سنتی و صنعتی به طور همزمان فعالیت داشته و از آنجا که بسیاری از شرکت‌ها از روند کار آرپادانه رضایت کامل داشتند، آن را به هم صنفان خود نیز معرفی کرده‌اند. به طوری که ما در حال حاضر با بیش از ۵۰۰ دامداری در سراسر کشور ارتباط فعال داریم که نتیجه این اقدام، کاهش هزینه‌های تولید دامداری‌ها بوده است.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که این شرکت در صنعت دامپروری داشته است، تداوم فعالیت شرکت‌هایی بوده که زمانی به دلیل ناتوانی در پوشش هزینه‌های تولید، قصد ترک فعالیت و خروج از این صنعت را داشتند؛ در حالی که هم اکنون به عنوان یکی از دامداری‌های موفق در این عرصه مشغول ادامه فعالیت بوده و به رشد تولید کمک شایانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت آرپادانه، در ادامه گفت: چشم انداز آینده ما توسعه بحث آموزشی و دامداری هایی که تفکر صنعتی دارند. مهم نیست تعداد راس هر دام چقدر باشد؛ مهم این است که دامداران باید تفکر صنعتی داشته باشند و هر چقدر دامدار بیشتر آموزش ببیند، این تفکر صنعتی بیشتر اتفاق می افتد.

دکتر حور، در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما در آینده بیشتر نگاه بین المللی داشته و حضور فعالی در سطح مجامع بین المللی (مشاوره های بین المللی در کشور عراق و سلیمانیه عراق) خواهیم داشت. همچنین هلدینگ ما بیشتر رشد می‌کند و با افراد بیشتری در ارتباط خواهیم بود و در مهرماه ورکشاپ تخصصی جیره نویسی را در اقلیم کردستان عراق برگزار خواهیم کرد.

شرکت آرپادانه در یک نگاه

هلدینگ آرپادانه، دوره‌هایی آموزشی آنلاین و مشاوره‌های دامداری در کشور را با هدف آگاهی دادن به دامدار و افزایش دید دامدار نسبت به آموزش برگزار می‌کند.

دکتر محبوبه حور، دکتر محبوبه حور، مدیرعامل شرکت آرپادانه، دارای دکترای تخصصی تغذیه دام از دانشگاه فردوسی مشهد، آموزش در دوره های جیره نویسی، دوره پروار بندی، دوره گاو شیری و هر آموزشی که مرتبط با بحث پرورش دام و تغذیه دام باشد، را به شکل تخصصی انجام می‌دهد.

گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته، از ۱ الی ۴ مرداد ماه ۱۴۰۲ و از ساعت ۸ صبح الی ۱۵ عصر، آماده بازدید برای عموم علاقمندان، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران می باشد.

دسترسی به سایت خانه آرپادانه

خبرنگار رسانه: صمد یوسفی

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.