تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 - 12:52
کد خبر : 106161

کمیسیون های تخصصی مجلس زیر ذره بین/

تمرکز مجلس بر توسعه گردشگری در سطح روستاها و شهرها

تمرکز مجلس بر توسعه گردشگری در سطح روستاها و شهرها

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس گفت: تمرکز ما در فراکسیون روی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بوم گردی و توسعه این صنعت در سطح روستاها و شهرهای کشور است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدصالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس صنعت گردشگری در ایران را نوپا دانست و افزود: گردشگری صنعتی هست که سرعت فراگیر آن در دنیا زیاد شده است و هر کشوری سعی کرده از آن استفاده کند یک کشور دنبال منافع اقتصادی یا منافع فرهنگی آن است و کشور دیگر دنبال منافع سیاسی از گردشگری است.

وی گفت: از تمام جوانب می‌توان از گردشگری به عنوان یک فرصت استفاده کرد. چون در حوزه اقتصاد ارزآوری دارد و انتقال دهنده پیام فرهنگی است. این صنعت می‌تواند موجب شناخت فرهنگ و تمدن ایران و انتقال آن به کشورهای دیگر باشد. به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه ای کردند و برخی از احکام مهم را تصویب کرده و در برنامه هفتم به بخش گردشگری اهمیت دادند.

جوکار ادامه داد: فراکسیون گردشگری مجلس نیز با نظراتی که تشکل‌های گردشگری دارند از از جمله راهنمایان، هتلداران و آژانس‌داران، موضوعات مختلفی را دنبال کرده و تلاش کرده از ظرفیت این تشکل‌ها استفاده کند و احکام خوبی برای برنامه هفتم ارائه دهد.

این نماینده مجلس گفت: برخی از این تشکل‌ها سوابق خوبی دارند و می‌توان از تجربیات آنها در حوزه برنامه‌ریزی و قانونگذاری استفاده کرد تا به حال چندین جلسه هم‌اندیشی با تشکل‌ها برگزار کرده‌ایم و بعضی از این نشست‌ها هم تخصصی بوده اند به عنوان مثال بحث راهنمایان گردشگری و مطالبات آنها را در مجلس دنبال کردیم و مصوباتی هم در بودجه دیده شد. تمرکز ما روی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در بوم گردی و توسعه این صنعت در سطح روستاها و شهرهای کشور است به نحوی که بیشترین دستاورد را در حوزه این صنعت لحاظ کردیم.

وی افزود: تشکل‌هایی که وجود دارند در داخل مجلس هم و در قالب فراکسیون نقش مؤثری در حوزه قانونگذاری یا اجرای قانون ایفا می‌کنند. فراکسیون گردشگری نیز به کمک آنها می‌آید تا بحث‌ها را به صورت تخصصی پیش ببرند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.