تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 11:24
کد خبر : 18620

تمهیدات آتش‌ نشانی در شب چهارشنبه سوری

تمهیدات آتش‌ نشانی در شب چهارشنبه سوری

سخنگوی سازمان آتش‌ نشانی شهرداری تهران درباره تمهیدات ایمنی مورد نیاز برای شب چهارشنبه سوری توضیحاتی داد.

به گزارش تیتر داغ؛ جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران ، اظهار کرد: شب چهارشنبه سوری متاسفانه دستخوش تغییرات زیادی شده است و با ورود وسایلی که جایگاهی در اصالت این جشن ندارند، حال و هوای جشن، شادی و نشاط آفرینی خود را از دست داده است و همه ساله در این شب شاهد مصدومیت‌ها و حتی تلفات جانی هستیم.

وی بیان کرد: در ابتدا از مردم تقاضا می‌کنم به دلیل بیماری کرونا که تمام دنیا را فرا گرفته است، مراعات کنند. امسال علاوه بر نگرانی برای مصدومیت ناشی از چهارشنبه سوری، نگران تجمعات، دورهمی‌ها و انتقال شدید ویروس کرونا به ویژه ویروس جهش یافته‌ انگلیسی کرونا هستیم. از مردم تقاضا می‌کنم برای قطع زنجیره‌ ویروس کرونا و یا شیوع کمتر آن با کادر درمان در بیمارستان‌ها و آتش‌نشانان همکاری کنند.

ملکی گفت: انتظار می‌رود که امسال همانند سال‌های قبل دیگر جشنی برگزار نشود و به صورت محدودتر در داخل منزل بدون اتفاقات سال‌های قبل اعضای خانواده ساعاتی را در کنار یکدیگر شاد باشند و شاهد اتفاقات تلخ نباشیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در ادامه گفت: سازمان آتش نشانی تمهیداتی را برای این شب اندیشیده و استقرار‌هایی را در این خصوص تنظیم کرده است. در این شب ۳۵۰۰ آتش نشان عملیاتی در حال خدمت رسانی به هموطنان خواهند بود که نیمی از این نفرات پرسنل شیفت همان روز هستند و نیمی دیگر به خدمت فراخوانده می‌شوند. در مجموع دو سوم کل پرسنل عملیاتی در این شب آماده باش کامل خواهند بود.

 

وی بیان کرد: نیرو‌ها در هزار نقطه مستقر خواهند شد که این هزار نقطه با احتساب ۱۳۳ ایستگاهی است که همیشه در حال خدمت‌رسانی هستند و بقیه این تعداد استقرار‌های جدیدی هستند که در میادین، معابر و اماکن شلوغ و پرتردد که پیش‌بینی می‌شود ترافیک بیشتری در این شب‌ها داشته باشند، مستقر خواهند شد و همچنین خودرو‌های سنگین و سبک، خودرو‌های عملیاتی و حتی گروه‌های پیاده هم در جا‌هایی که تردد خودرو سخت است مستقر می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: از ظرفیت خودرو‌های عملیاتی شهرداری تهران، تانکر‌های آب و خودرو‌های واترجت بهره برداری خواهد شد که در صورت بروز هرگونه اتفاقی، بتوان از ظرفیت عملیاتی این دستگاه‌ها نیز استفاده کرد. این استقرار‌ها از ساعت ۱۵ عصر چهارشنبه سوری آغاز خواهد شد و تا زمانی که آن محدوده به حالت آرامش بازگردد، ادامه خواهد داشت.

ملکی در پایان گفت: هدف ما از این استقرار‌های گسترده فقط برای خدمت شایسته‌تر به هموطنان عزیز است و اگر اتفاقی افتاد آتش نشانان پشت ترافیک گیر نکنند و با استقرار‌های گسترده زودتر به محل مورد نظر برسند. من باز هم از مردم تقاضا می‌کنم از دورهمی‌ها، حضور در خیابان و برگزاری جشن به صورت سال‌های قبل خودداری کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.