تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 10:18
کد خبر : 102250

سلاجقه:

تهدیدات محیط‌زیستی را با پدافند غیرعامل به فرصت تبدیل کنیم

تهدیدات محیط‌زیستی را با پدافند غیرعامل به فرصت تبدیل کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با بیان اینکه استکبار جهانی به دنبال اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه با تکیه بر مشکلات محیط‌زیستی است، گفت: باید تهدیدات محیط‌زیستی را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش تیتر داغ؛ علی سلاجقه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه امروز کشورهای توسعه یافته به اهمیت حفظ محیط زیست پی برده اند و برای آن مشغول برنامه ریزی هستند، اظهار داشت: این کشورها در عین حال خط کش‌های خود را برای کشورهای در حال توسعه طراحی و تنظیم کرده اند و هدف آنها این است که بر اساس منافع خود، کشورهای دیگر را محدود و محصور کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده محیط زیست، گفت: ما واجد سرمایه عظیم ملی و مذهبی در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی هستیم اما از آن استفاده نکرده ایم. کلیدواژه‌های محیط زیستی بسیاری در قرآن کریم وجود دارد اما نتوانسته ایم آن را به دنیا عرضه کنیم و کار به جایی رسیده است که امروز دشمن برای ما واژه سازی می‌کند.

معاون رئیس جمهور، تصریح کرد: ما جزو ۳ کشوری در جهان هستیم که در قانون اساسی خود یک اصل مترقی محیط زیستی داریم که حفاظت از محیط زیست را وظیفه آحاد جامعه تلقی می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: ما در سازمان حفاظت محیط زیست مکلفیم که آموزش‌های محیط زیستی را بر اساس واقعیات کشور و جهان ارائه کنیم.

سلاجقه در ادامه با ارائه مصادیقی از تروریسم محیط زیستی، گفت: استکبار جهانی به دنبال ایجاد تنش و اختلاف افکنی بین کشورهای منطقه با تکیه بر مشکلات محیط زیستی است.

وی با بیان اینکه از دید ما، محیط زیست یک موضوع پدافند غیرعامل است، عنوان کرد: ما و سازمان پدافند غیرعامل باید در کنار هم قرار بگیریم و با ایجاد یک هم افزایی، تهدیدات محیط زیستی کشور را به فرصت تبدیل کنیم و اقتصادی شکوفا مبتنی بر توسعه پایدار و ارتقای شاخص‌های محیط زیستی به وجود آوریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اولویت پیشگیری نسبت به درمان، گفت: حفاظت از محیط زیست هم همان بحث پیشگیری است که از خیلی معضلات و چالش‌ها پیشگیری می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، موضوع تغییرات اقلیمی را یکی از بزرگترین چالش‌های محیط زیستی در دنیای امروز توصیف کرد که همه ارکان حیات را تحت تأثیر قرار داده است.

وی تاکید کرد: با وجود آنکه سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست از جامعیت کافی برخوردار است اما ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که متأسفانه دستگاه‌های مختلف به تکالیف مصرح خود در این سیاست‌ها به طور کامل عمل نکرده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.