تاریخ انتشار : یکشنبه 7 آذر 1400 - 1:40
کد خبر : 26708

توجه به صنعت فضایی راهی برای توسعه اقتصاد کشور

توجه به صنعت فضایی راهی برای توسعه اقتصاد کشور

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مدار ۳۶ هزار کیلومتری صنعت فضایی یک مدار استراتژیک بوده و کلید اصلی توسعه اقتصاد کشور در این مدار است.

به گزارش تیتر داغ:مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران، با اشاره به رسیدن ایران به اهداف خود در مدار‌های لئو (۲۰ هزار و ۳۶ هزار کیلومتری) اظهار کرد: امروزه ماهواره‌ها در مدار لئو در حال تصویر برداری از پدیده‌های روی زمین هستند. از طریق ماهواره‌ها می‌توانیم خدماتی را در عرصه کشاورزی، محیط زیست و در حوزه خدمات شهر ارائه کنیم که بسیار استراتژیک است.

او افزود: رئیس جمهور تاکید زیادی بر کاربردی کردن صنعت فضایی کشور دارد تا مردم از ظرفیت این صنعت آگاه شوند؛ چرا که استفاده از صنعت به توسعه کشور کمک می کند. رئیس جمهور تاکید کرد که باید تمام تلاش‌ها صورت بگیرد تا مدار لئو که بیشترین حجم ماهواره‌ها در این مدار هستند تثبیت شوند.

براری  بیان کرد: مدار ۳۶ هزار کیلومتر با حمایت‌های ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۴ نهایی خواهد شد.

او ادامه داد: برای سرعت دادن این بخش از تمام ارکان‌ها استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا قبل از سال ۱۴۰۴ بتوانیم مدار ۳۶ هزار کیلومتری را محقق کنیم. تمام ارتباطات تلوزیونی ماهواره‌ای روی مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار دارد چرا که امروزه تمام شبکه‌های تلوزیونی توسط این مدار در تمام جهان پخش می‌شود.

مدار ۳۶ هزار کیلومتری کلید اصلی توسعه اقتصادی کشور است

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مدار ۳۶ هزار کیلومتری صنعت فضایی ایران مداری استراتژیک است و کلید اصلی توسعه کشور در عرصه اقتصادی در این مدار است. در سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ در کنار برنامه ۱۰ سال اول یک برنامه جامع فضای وجود داشت که در این برنامه منابع خوبی تخصیص داده شده و تقسیم کار ملی صورت گرفته بود.

براری با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید گفت: همانطور که ماهواره امید در سال ۸۷ در مدار قرار گرفت ما نهمین کشور صاحب چرخه فناوری فضایی شدیم، چرا که در این زمینه نیرو‌های انسانی متخصصی تربیت شده بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.