تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402 - 11:48
کد خبر : 111246

رییس مرکز بهداشت جنوب تهران عنوان کرد:

توجه به ۲۰ شاخص در ارزیابی سلامت دانش آموزان

توجه به ۲۰ شاخص در ارزیابی سلامت دانش آموزان

رییس مرکز بهداشت جنوب تهران، به تشریح برنامه‌های ارتقا سلامت دانش آموزان پرداخت.

به گزارش تیتر داغ؛ محمدرضا سلمانی ندوشن، نتیجه اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در ۷۰۶ مدرسه تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب، ۲۲۴ هزار و ۴۲۲ دانش آموز مورد ارزیابی و معاینه مستمر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۲۰ شاخص در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در این ارزیابی اختلالات سلامت دانش آموزان استخراج و دانش آموزان دارای اختلال به پزشک، روانشناس و کارشناس تغذیه ارجاع می‌شوند.

سلمانی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای ارتقا سلامت دانش آموزان گفت: غربالگری پدیکولوز تا پیگیری و حصول نتیجه، گزارش گیری دانش آموزان نیازمند مراقبت ویژه و پیگیری فصلی، گزارش گیری ماهانه حوادث، سوانح و مداخله به منظور رفع مشکل، همچنین گزارش گیری ماهانه بیماری‌های واگیر و پیگیری و مداخله آن از دیگر اقداماتی است که در حوزه ارتقا سلامت دانش آموزان انجام می‌شود.

وی با تشریح برنامه‌های آموزشی ارتقا سلامت در سه گروه هدف دانش آموزان، والدین و کارکنان، افزود: اجرای برنامه حرکات کششی در همه مدارس ابتدایی، نظارت بر اجرای برنامه مکمل یاری در صورت توزیع ویتامین D و آهن و…، مشاوره بلوغ و سلامت نوجوانی و…، از موضوعات پر اهمیتی است که در این حوزه به آن پرداخته شده است.

سلمانی، نتایج اقدامات انجام شده در حوزه ارتقا سلامت دانش آموزان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این فعالیت‌ها با توجه به استخراج شاخص‌ها نشان دهنده ارتقا و بهبود سلامت نوجوانان است. این فعالیت‌ها تا رسیدن به شرایط ایده آل، نیاز مستمر به آموزش و ارتقا آگاهی در هر سه گروه هدف دارد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.