تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 11:21
کد خبر : 101479

تورم بعد از پروتز سینه

تورم بعد از پروتز سینه

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه ، یک روش جراحی است که برای بازسازی یا افزایش حجم سینه‌ها استفاده می‌شود. این روش معمولاً پس از برخی موارد مانند بیماری‌های سرطانی سینه یا در صورتی که فرد احساس نارضایتی از اندازه یا شکل سینه خود کند، انجام می‌شود. با این حال، یکی از عوارض شایع پس از

پروتز سینه یا ایمپلنت سینه ، یک روش جراحی است که برای بازسازی یا افزایش حجم سینه‌ها استفاده می‌شود. این روش معمولاً پس از برخی موارد مانند بیماری‌های سرطانی سینه یا در صورتی که فرد احساس نارضایتی از اندازه یا شکل سینه خود کند، انجام می‌شود. با این حال، یکی از عوارض شایع پس از جراحی پروتز سینه، تورم است. تورم پس از جراحی ممکن است در منطقه پروتز سینه و اطراف آن رخ دهد و موجب احساس ناراحتی و عدم راحتی در بیمار شود. در ادامه به علت‌ها، مدت زمان و روش‌های مدیریت تورم پس از جراحی پروتز سینه پرداخته خواهد شد.

تورم بعد از پروتز سینه: چه چیزی طبیعی است چقدر تورم بعد از بزرگ کردن سینه طبیعی است؟

پس از عمل جراحی پروتز سینه، سینه‌های شما احساس چسبندگی خواهند کرد و تورم آن در حدود سه تا چهار روز بعد از جراحی به اوج خود می‌رسد. با این حال، ممکن است تا سه ماه پس از جراحی برخی تورم را تجربه کنید و زمان لازم است تا پروتزها به طور کامل در محل خود استقرار یابند کمتر از شش ماه است.

اگر:

  • پروتزها را زیر عضله سینه قرار داده‌اید، زیرا این عمل شامل برش در عضله سینه، همچنین بافت سینه و پوست است، بنابراین بیشتر بافتی برای ترمیم وجود دارد.
  • پروتزهای بزرگ داشته باشید، این می‌تواند به معنای کشیده شدن بافت سینه و عضلات باشد.
  • سیگار کشیده‌اید، زیرا سیگار می‌تواند فرآیند ترمیم را کند کند.
  • برخی از شرایط پیش‌‌بینی شده بیماری، مانند دیابت، داشته باشید.

تورم بعد از پروتز سینه چقدر طول می کشد؟

اغلب بیماران متوجه می‌شوند که هرگونه تورم تا سه هفته پس از جراحی کاهش می‌یابد. با این حال، عادی است که تا سه ماه بعد از جراحی برخی تورم را تجربه کنید. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره چه چیزی را در دوره بازیابی انتظار دارید، در اینجا پیدا کنید.

 

با توجه به اهمیت مراقبت‌های پس از کاشت سینه توصیه می‌شود در صورت نیاز به جراحی سینه، با یک جراح متخصص مشورت کنید. همچنین، مقالات دکتر ایزدپناه در سایت وی می‌تواند به شما در درک بهتری از مراقبت‌های پس از جراحی سینه کمک کند. برای خواندن مقاله‌های او، به سایت دکتر ایزدپناه مراجعه کنید.

آیا تورم ناهموار بعد از جرحی پروتز سینه طبیعی است؟

برخی افراد پس از جراحی افزایش حجم سینه، تورم نامتناسب در سینه‌های خود تجربه می‌کنند و این کاملاً طبیعی است، زیرا احتمالاً به دلیل بهبود ناهمگن سینه‌ها رخ می‌دهد. این مسئله معمولاً در چند هفته خود به خود بهبود می‌یابد.

با این حال، تورم نامتناسب ممکن است نشانه‌ای از مسائل جدی‌تر باشد، مانند تجمع خون یا مایع در زخم یکی از سینه‌ها. اگر نگران هستید یا در یکی از سینه‌ها درد یا تورم قابل توجهی بیشتری تجربه می‌کنید، به زودی با جراح خود صحبت کنید.

 

چگونه می توانم تورم را بعد ازپروتز سینه کاهش دهم؟

میزان بهبودی و ناپدید شدن تورم از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. اما برای همه بیماران، کارهایی وجود دارد که او می تواند برای کاهش تورم و سرعت بخشیدن به روند بهبودی انجام دهد. آن ها هستند:

  • بعد از عمل، به خوبی هیدراته بمانید. روزانه حداقل ۲ لیتر آب یا بیشتر بنوشید تا به جریان دادن مواد مضر از سیستم بدنتان کمک کند.
  • به یک رژیم غذایی سالم و متنوع پایبند باشید. مواد مغذی موجود در یک رژیم غذایی سالم و متعادل به کاهش تورم و کبودی پس از جراحی کمک می‌کنند. یک رژیم غذایی غنی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده به بدنتان نیازمندی‌های لازم برای بهبود سریع‌تر را می‌دهد.
  • از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آهن مکمل استفاده کنید. مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و آهن از طریق مکمل‌ها به بدنتان در بهبود و کاهش تورم کمک می‌کند. در حالی که برخی از تورم ناشی از مایعات تجمع‌یافته است، التهاب همچنین واکنش طبیعی بدن به صدمه است، زیرا رادیکال‌های آزاد به منظور نترالیز کردن بدنه‌های خارجی فعالیت می‌کنند. این رادیکال‌های آزاد نقش کلیدی در واکنش اولیه بدن به صدمه دارند، اما در صورت برخورد بیش از حد، منجر به التهاب می‌شوند. مکمل‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها این واکنش بیش از حد را کاهش می‌دهند.

هدفتان باید آنتی‌اکسیدان‌ها باشد. مواد غذایی و ویتامین‌های غنی از آنتی‌اکسیدان به بدنتان آنچه را که برای بهبود سریع‌تر نیاز دارد، می‌دهند. این شامل موارد زیر است:

  • میوه‌ها: تمشک، توت‌های گوجه شیرین، توت‌های آبی، انگورهای قرمز یا بنفش، و خرماها
  • سبزیجات: کنگرفرنگی، کلم قرمز، لاکتوس، لبو، اسفناج، هویج و سیب‌زمینی نیمه شیرین
  • مغزها: گردو، پسته، بادام و کاج
  • پس از عمل جراحی، حفظ ایمنی بسیار مهم است. استراحت کافی برای شما ضروری است و دریافت آن خوش‌آمدید است. پس از حدود ۴۸ ساعت از عمل، زمانی که با آن راحت هستید، با تمرینات سبک و قابل تحمل بدون دراز کشیدن بازوها و بدون بلند کردن وزن سنگین، به طور مکرر در طول روز فعالیت کنید. پیاده‌روی سبک، بسیار مناسب است و باید حداقل یک بار در روز انجام شود تا گردش خون سالم را تحریک کند.
  • بالا بلند کردن و دراز کشیدن بازوها را نباید انجام دهید. در حین ورزش سبک و انجام فعالیت‌های روزانه، هیچ وزن سنگینی را نباید بلند کرد و بازوها را بالا نگه ندارید. در ابتدا این کارها را به طور کامل از بین ببرید و با پیشرفت درمان، به تدریج وارد فعالیت‌های روزانه‌تان شوید.

اگر قصد دارید جراحی زیبایی سینه انجام دهید، حتماً باید به عوارض ممکن پس از عمل آگاه شوید. علائمی مانند تورم، درد، عفونت و تغییرات حسی ممکن است در دوره بازیابی رخ دهند. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری، مقالات دکتر ایزدپناه درباره عوارض جراحی زیبایی سینه را مطالعه کنید.

 

 

تورم بعد از پروتز سینه

۳ نکته برای کاهش تورم بعد از جراحی پروتز سینه

سوتین فشاری جراحی خود را بپوشید

بعد از پروتز سینه، شاید نیاز داشته باشید حداقل یک ماه از یک سینی فشاری جراحی استفاده کنید تا در طول دوره بهبود تورم را کاهش دهد. این سینی فشاری سینه را فشرده نگه می‌دارد و آنها را به طور محکم در برابر بدن نگه می‌دارد تا به شما کمک کند راحت باشید. فشردگی می‌تواند به ارتقای چرخه خون و دفع سموم مضر از محل برش کمک کند. برای چند ماه آینده، شاید بهتر باشد از سینی‌های پنبه‌ای راحت استفاده کنید. سینی‌های حلقوی می‌توانند محل برش را تحریک کنند و بافت را آزار دهند.

از فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید

فعالیت‌های ورزشی سنگین می‌تواند بافت برش‌های جراحی پروتز سینه را تحریک کند و تورم را شدت بخشد. شما ممکن است باید چند هفته قبل از از سرگیری روزمره ورزشی، صبر کنید. اجتناب کنید از برداشتن هر چیز سنگین و بالا نگه داشتن بخش بالایی بدن خود را برای کمک به کاهش تورم.

عادات سالم را حفظ کنید

حفظ عادات سالم در طول بازیابی بعد از افزایش حجم سینه بسیار حیاتی است تا کمترین تورم را داشته باشید. رژیم غذایی سالمی با حاوی پروتئین و فیبر را مصرف کنید تا به دفع سموم کمک کند و مقدار کافی آب بنوشید. به اندازه کافی استراحت کنید تا بدنتان بتواند بر روی ترمیم تمرکز کند. در حالت خواب به پشت و با یک میله شیب دار بخوابید تا گرانش از کشیدن و تغییر موقعیت نامطلوب سینه‌ها جلوگیری کند. ورزش های سبک مانند قدم زدن کوتاه می‌تواند مایعات اضافی را که می‌تواند به تورم کمک کند، خروجی دهد.

تورم بعد از پروتز سینه

جمع بندی

به طور کلی، تورم بعد از عمل پروتز سینه امری طبیعی است و بخشی از فرایند بازیابی است. این تورم معمولاً در چند هفته اول بعد از عمل بیشترین شدت را دارد و سپس به تدریج کاهش می‌یابد. برای کاهش تورم و تسریع فرآیند بازیابی، استفاده از سینه بند فشاری جراحی توصیه می‌شود. همچنین، رعایت عادات سالم مانند مصرف رژیم غذایی مناسب، آب‌نوشیدن به میزان کافی، استراحت کافی و ورزش‌های سبک نیز می‌تواند به کاهش تورم کمک کند. در صورت بروز ناراحتی شدید، تورم نامتعادل بین دو سینه یا هرگونه نگرانی دیگر، بهتر است به جراح خود مراجعه کرده و مشاوره حرفه‌ای دریافت کنید.

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید.  برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambiz-izadpnah.com  مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.