تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 16:31
کد خبر : 13700

توزیع بیش از ۱۳ هزار کارشناس پرستاری در کشور

توزیع بیش از ۱۳ هزار کارشناس پرستاری در کشور

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت گفت: بیش از ۱۳ هزار کارشناس پرستاری مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در استان‌های مختلف کشور توزیع شده‌اند.

به گزارش تیتر داغ؛ امید فتحی زاده رئیس اداره طرح وزارت بهداشت در زمینه توزیع نیرو‌های طرحی با اولویت مناطق درگیر با اپیدمی بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: اعزام متمرکز پزشکان و دندانپزشکان بر اساس جدول‌های زمانبندی سالانه است که توزیع با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت‌های بهداشت و درمان انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: یکی از کار‌های خوب، توزیع پیام آوران بهداشتی مشمول خدمت نظام وظیفه است که این کار با هدف رفع کمبود احتمالی نیرو در مناطق مختلف کشوربه ویژه مناطق کمتر برخوردار و محروم انجام می‌شود.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت بیان کرد: یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت امکان تداوم خدمت گروه پرستاران مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به مدت ۳۰ ماه است و تداوم خدمت فارغ التحصیلان رشته‌های گروه پزشکی و پرستاری پس از گذراندن دوره خدمت امکان پذیر شده است.

 

فتحی زاده ادامه داد: در حال حاضر شاخص کشوری ضریب کسری پزشک عمومی در اسفندماه سال گذشته ۱۷ درصد بود که امروزه این آمار به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرده است و ۱۹۰۷ پزشک عمومی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان به دانشگاه‌های علوم پزشکی معرفی و توزیع شده‌اند همچنین ۳۳ هزار و ۷۹۲ نفر داوطلب خدمت در فراخوان امداد رسانی ثبت نام کرده اند.

رئیس اداره طرح وزارت بهداشت افزود: علاوه بر آن  ۵۶۴ دندانپزشک،  ۱۳ هزار و ۴۱ کارشناس پرستاری و ۱۸ هزار و ۲۲۰ نفر فارغ التحصیل رشته‌های مختلف پیراپزشکی مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان هم معرفی و در دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشورمشغول فعالیت شده‌اند.

فتحی زاده بیان کرد: در دوره سوم اعزام ادواری سال جاری تعداد ۱۰ نفر و دوره اعزام مستقیم تعداد ۹ نفر به سازمان انتقال خون معرفی شده اند.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.