تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 7:13
کد خبر : 29039

توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

توسعه همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن

سفیر ژاپن در ایران طی نشست مشترک با رییس جهاددانشگاهی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور اظهار امیدواری کرد تا فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش‌ازپیش فراهم شود.

به گزارش تیتر داغ؛ آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور در ایران، با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی با دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و تعدادی از معاونان و مدیران کل این نهاد دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش‌ازپیش فراهم شود.

سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب‌وکارهای دنیای امروزی هستند بر ضرورت ایجاد ساختارهای آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازهای  جدید جامعه و صنعت تاکید کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار است.

کازوتوشی همچنین در این نشست مشترک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح‌های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام کرد.

دکتر طیبی نیز در این دیدار به تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.

رییس جهاددانشگاهی در این دیدار آمادگی این نهاد را در انجام پروژه‌های مشترک در حوزه‌های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذرهای هیبریدی، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و بین‌شهری و همچنین پروش آبزیان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ژاپن اعلام کرد.

در بخش دیگری از این نشست مشترک، معاونان و مدیران ارشد این نهاد نیز گزارشی از اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، آموزشی و اجرای  طرح ملی  توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی ارایه کردند که سفیر ژاپن در ایران نیز با استقبال از اقدامات انجام‌شده بر توسعه فعالیت‌های مشترک تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان این نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با تاکید به لزوم توسعه فعالیت‌های مشترک، تشکیل جلسات کارشناسی به‌منظور دستیابی به محورهای مشخص موردعلاقه طرفین را به‌عنوان اقدامات آتی در همکاری دوجانبه ضروری دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.