تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 12:23
کد خبر : 19883

توقف چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت تا ۳ ماه آینده

توقف چاپ دفترچه‌های بیمه سلامت تا ۳ ماه آینده

رضایی گفت: ظرف سه ماه آینده دیگر چاپ صورت نمی‌گیرد و افراد بدون دفترچه هم می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند.

به گزارش تیتر داغ؛ مهدی رضایی، معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت درباره حذف تدریجی دفترچه‌های بیمه سلامت از ابتدای اردیبهشت اظهار کرد: در راستای برنامه های الکترونیکی سازمان بیمه سلامت، حذف دفترچه ها به صورت تدریجی در دستور کار قرار گرفته است و خدمات بدون دفترچه ارائه خواهد شد.

او گفت: از اردیبهشت ماه بیمه همگانی، همچنین روستایی و دیگر صندوق‌ها در تیربه چاپ نخواهد رسید . به عبارتی ظرف سه ماه آینده دیگر چاپ صورت نمی‌گیرد و افراد بدون دفترچه هم می‌توانند خدمات خود را دریافت کنند.

رضایی بیان کرد: درماه اول به صورت تدریجی همه سنوات همگانی چاپ نمی‌شوند. در ماه دوم بیمه روستایی و در ماه سوم بقیه دفترچه‌ها چاپ نخواهند شد. افراد می‌توانند بدون دفترچه با همراه داشتن یک کارت معتبر شخصی از خدمات درمانی بهره شوند.

او گفت: اساس این که افراد تحت پوشش بیمه هستند یا خیر کافی است، استعلامی در این زمینه از سامانه سازمان بیمه گرفته شود. نیازی به دفترچه نبوده و تنها افراد با داشتن کد و کارت ملی می توانند از خدمات بهره مند شوند. اگر مشکلی هم پیش آید ما سامانه‌های پاسخگویی در تمام استان‌ها  ایجاد کرده ایم که می‌توانند رسیدگی کنند. سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی بیمه شدگان است.

رضایی بیان کرد: موضوع حذف دفترچه‌ها در بخش‌های دولتی به مشکل خورده است در حالی که حدود ۸۰ درصد استان‌های ما در بخش خصوصی از این سامانه بهره برده اند. به هر حال ما زمانی را برای بخش‌های دولتی و خصوصی تعیین کرده ایم. حداقل تا تیرماه دیگر اسناد کاغذی نمی‌پذیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.