تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 11:27
کد خبر : 104269

توسط یک شرکت زیست فناوری محقق شد؛

تولید بومی دستگاه تست نازل موتور هواپیما

تولید بومی دستگاه تست نازل موتور هواپیما

مهندسین یک شرکت زیست فناوری دستگاه تست نازل موتور هواپیما را بومی سازی کردند؛ از این دستگاه، جهت تست سلامت نازل‌های موتورهای هواپیما استفاده می شود.

به گزارش تیتر داغ؛ این محصول در حوزه تجهیزات زمینی صنعت هوایی قرار می‌گیرد و از این دستگاه، جهت تست سلامت نازل‌های موتورهای هواپیما در کلاس‌بندی‌های مختلف بهره گرفته می‌شود.

بازار هدف این محصول، شرکت‌های فعال در حوزه تعمیرات و خدمات هوایی کشور هستند.

سید حسین موسوی، مدیرعامل یک شرکت مهندسی زیست فناوری، در خصوص این محصول گفت: دستگاه‌های ما همتای نمونه خارجی خود هستند و چون سفارشی ساز هستند، تغییراتی که مشتری تمایل داشته باشد، اعمال می شود، این مزیت خاص این دستگاه است و از دیگر مزیت‌ها می توان به طراحی صنعتی بهتر و ارگونومیک تر نسبت به مشابه خارجی آن اشاره کرد.

وی ادامه داد : هدف اصلی این دستگاه، تست دینامیکی نازل سوخت موتور هواپیما است. در تست دینامیکی، با فشار و دبی معین، سه فاکتور زاویه پاشش، میزان و شدت پاشش و یکنواخت بودن پاشش سوخت در نازل بررسی می شود. این دستگاه با سیستم فشار دینامیکی و دبی متناسب با موتور هواپیمای مورد تایید کارفرما ساخته می شود.

موسوی با بیان اینکه ظرفیت مخزن این دستگاه نیز بسته به نوع سفارش متفاوت است، گفت: سیال استاندارد این دستگاه سوخت کالیبراسیون است و اجزای این دستگاه با تمامی خواص این سیال سازگار شده است.

وی در پایان گفت: این دستگاه از سیکل‌های جداگانه و پیچیده هیدرولیکی، الکتریکی و کنترلی تشکیل شده است و هر سیکلی برای ارتباط و پیوستگی با سیستم‌های دیگر نیاز به یکپارچه سازی دارد که برای این کار لازم است به هر سه سیستم تسلط و شناخت کافی داشت. از توانایی های مهندسین این شرکت زیست فناوری یکپارچه سازی و اتوماسیون این سیستم ها است.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.