تاریخ انتشار : جمعه 28 آذر 1399 - 1:31
کد خبر : 15942

تولید جدیدترین پاک کننده همه کاره بدون بو و گاز

تولید جدیدترین پاک کننده همه کاره بدون بو و گاز

استفاده از مواد سفیدکننده و شوینده ها در فضاى بسته حمام و دستشویى باعث بروز مسمومیت اما این مشکل به دست یک دانشجوی ایرانی حل شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد محمدیان تولید کننده و مبتکر جرم‌گیر بدون بو و گاز ، با تعریف اجمالی از طرح صنعتی که در زمینه محلول شوینده ها و جرم‌گیرها بیان کرد: اغلب شوینده‌های سطوح و کف زمین حاوی متوکسی دیگلیکل هستند که به رشد جنین آسیب می‌رساند و از آنجایی که در بسیاری از محصولات شوینده ترکیبات آن‌ها روی بسته بندیشان ثبت نمی‌شود لذا تشخیص بی خطر بودن آن محصولات هم غیر ممکن می‌شود.

او بیان کرد: استفاده از شوینده‌ها، پاک کننده‌ها و سفید کننده‌ها در خانه، گستردگی خاصی پیداکرده است، اما باید توجه کرد که این مواد شیمیایی خطراتی برای سلامت مصرف کننده و اطرافیان به ویژه اعضای خانواده با بیماری‌های زمینه‌ای دارد و آشنایی با آن‌ها و کاربرد منطقی و صحیح می‌تواند مانع آسیب‌ها شود.

محمدیان با اشاره به اینکه استفاده از مواد سفیدکننده و شوینده در فضاى بسته حمام و دستشویى به دلیل ایجاد گاز کلر، موجب تحریک راه‌هاى هوایى و بروز علایم مسمومیت  می‌شود، گفت: در مواردی هم این علائم با سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس در بیماری آسم، بروز می‌کند که عوارض آن به طور کامل برطرف نمی‌شود.

تولیدکننده و مبتکر جرم‌گیر بدون بو و گاز افزود: آسم بهبود پیدا می‌کند ولی بیماری ناشی از استنشاق مواد شوینده به درمان جواب نمی‌دهد و حتی بیماران با عوارضی ناشی از بخارات مواد شوینده و گاز‌های متصاعد از پاک‌کننده‌های اسیدی به اورژانس مراجعه می‌کنند.

او با اشاره به اینکه معمولاً این مشکلات در زنان بیشتر بروز می‌کند، اظهار کرد:  زنانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند افتادگی دریچه میترال، آسم، چاقی مفرط یا بیماری‌های قلبی هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند. آسیب دیدن غدد درون‌ریز و تحت تأثیر قرار گرفتن هورمون‌های زنانه و مردانه از طریق جذب مواد شیمیایی و آسیب وارد شدن به غده تیروئید یکی دیگر از مشکلاتی است که شوینده‌ها ایجاد می‌کنند.

محمدیان ادامه داد: واکنش نشان دادن بدن به مواد شیمیایی موجود در پاک‌کننده‌ها به صورت آلرژی‌های خفیف یا شدید که بستگی به مدت زمان تماس بدن با مواد و میزان غلظت آن‌ها دارد  باعث شد که در پی محصولی باشیم که معایب مواد بالا را نداشته باشد و  این محصول علاوه بر حذف معایب جرم گیر‌های قبلی مزیت‌های چشم گیری دارد.

تولیدکننده و مبتکر جرم‌گیر بدون بو و گاز ادامه داد:  این شوینده با ایجاد لایه نازکی روی سطوح که تقریبا حالت آب گریز ایجاد می‌کند باعث جذب نشدن آلودگی و بالا رفتن طول عمر سطح می‌شود و به دلیل کــف کنندگی، این محصول را می‌توان برای شستن ظروفی که با مایع ظرفشویی تمیز نمی‌شود استفاده کرد.

او در پایان بیان کرد: آزمایش‌های انجام شده روی این محصول نشان می‌دهد که pH آن برابر چهار و متناسب با pH پوست است. از دیگر مزیت‌های این محلول هم  باید به از بین نبردن بند سرامیک کاری کف سرویس‌های بهداشتی، عدم آسیب رسانی به استیل (شیرآلات و سینک) ، صفر بودن اسیدیته آن و اسیدی نبودن اشاره کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.