تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اردیبهشت 1401 - 18:59
کد خبر : 31710

تولید محتوای ویدیویی چه مزایایی دارد؟

تولید محتوای ویدیویی چه مزایایی دارد؟

مقدمه تولید محتوای ویدئویی از ضروریات تجارت الکترونیک است. هر کسب و کاری که بخواهد در این فضا رشد کند باید یک تیزر ویدئویی داشته باشد. اهمیت چنین محتوایی به قدری بالا است که می تواند یک کسب و کار کوچک در ناکجا آباد را به یک سود چشمگیر برساند. امروزه به لطف تجارت الکترونیک

مقدمه

تولید محتوای ویدئویی از ضروریات تجارت الکترونیک است. هر کسب و کاری که بخواهد در این فضا رشد کند باید یک تیزر ویدئویی داشته باشد. اهمیت چنین محتوایی به قدری بالا است که می تواند یک کسب و کار کوچک در ناکجا آباد را به یک سود چشمگیر برساند.

امروزه به لطف تجارت الکترونیک اصلا مهم نیست که بر سر یک خیابان پر رفت و آمد مغازه داشته باشید. در یک زیر زمین دور افتاده هم که باشید، به کمک این فضا می توانید مشتریان خود را داشته باشید و به سود برسید. فقط باید ابزارهایی که سبب می شوند بیشتر دیده شوید را فراهم آورید.

در این فضا تبلیغات متنی هم ممکن است اما تاثیرگذاری تبلیغات ویدئویی را به هیچ وجه ندارند. محتوای متنی برای مخاطب خسته کننده است و معمولا کمتر کسی است که آن را تا انتها بخواند. محتوای ویدئویی دارای جذابیت بالایی است و کاربران ترجیح می دهند به جای خواندن تماشا کنند.

به علت همین جذابیت ضروری است که شرکت ها محتوای ویدئویی داشته باشند تا بتوانند مخاطبان را به سمت خود بکشانند. شرکتی که نتواند به صورت مناسب خود را تبلیغ کند مورد توجه قرار نخواهد گرفت. محتوای ویدئویی نماینده شرکت در این بازار نو پا است.

شرکت ها برای چنین محتوایی تولید کردن به سراغ آژانس های دیجیتال مارکتینگ می روند تا از مزایای آن برخوردار شوند. آژانس، افراد متخصص را در زمینه تولید چنین محتواهایی در اختیار دارد و می تواند یک اثر کاملا بی نقص و با کیفیت تولید کند تا شرکت ها به اهدافشان برسند.

 

محتوای ویدیویی چیست؟

نوعی محتوا است که به صورت ویدئویی تولید می شود. این نوع محتوا را شرکت ها معمولا برای معرفی کردن خود استفاده می کنند. این نوع محتوا اگر به خوبی تولید شود تاثیر عمیقی بر روی میزان فروش و درآمد شرکت ها می گذارد. شرکت ها برای این که از رقبا عقب نیفتند ضرورت دارد تا از تهیه محتوای ویدئویی غافل نشوند.

 

چند نوع محتوای ویدیویی داریم؟

محتوای ویدئویی انواعی دارد که از آنها برای معرفی کسب و کارها استفاده می شود. در ادامه برای شما خواننده عزیز و گرامی آنها را نام برده و مختصری شرح می دهیم.

تیزر ویدئویی رئال:

نوعی ویدئو است که در فضای واقعی با بازیگران واقعی تولید می شود. این سبک از ویدیو معمولا برای معارفه شرکت یا کالاهایش مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا بین یک تا سه دقیقه کارگردان فرصت دارد حرف هایش را به مخاطبان در قالب تصاویر منتقل کند.

موشن گرافیک:

سبکی از ویدئو می باشد که به وسیله تکنولوژی کامپیوتری اشکال، اجسام و هر چه که فکرش را بکنید، دارای روح کرده و به حرکت در می آورند. این سبک از ویدئو بسیار کوتاه است و پیام را با سرعت هرچه تمام تر انتقال می دهد. چون تولیدش صرفه اقتصادی دارد استفاده از آن رواج پیدا کرده است.

تیزر ویدئویی رئال انیمیشن:

یک سبک ویدئو است که ابتدا در فضاهای واقعی فیلم برداری می کنند و سپس توسط کامپیوتر انیمیشن با آن تلفیق می شود. تلفیق کردن آن دو با هم به جذابیت تیزر می افزاید و بیننده را بیشتر از قبل درگیر خود می کند. این سبک از تیزر معمولا برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان تولید می شود.

 

تیزر ویدئویی استاپ موشن:

نوعی ویدئو است که در آن عروسک یا شکلی خاصی را با دست حرکت می دهند و توسط دوربین از حرکاتش عکاسی می کنند. بعد از این که عکاسی تمام شد به وسیله نرم افزارهای کامپیوتری آنها را پشت هم قرار داده و به آنها روح می بخشند. این سبک تیزر تولید کردنش مشکل است و هزینه بسیار بالایی باید برای تهیه کردنش صرف کرد. به علت هزینه زیاد اصلا صرفه ندارد در امر تبلیغات از آن بهره برد.

تولید محتوای ویدیویی چه مزایایی دارد؟

هدف از تولید محتوای ویدیویی چیست؟

هدف از تولید تیزر کمک به کسب و کار است.

هدف از تولید تیزر توسعه دادن یک شرکت است.

هدف از تولید تیزر به دست آوردن مشتری بیشتر است.

هدف از تولید تیزر معرفی کالاها و خدمات است.

هدف از تولید تیزر معرفی بخش های یک شرکت است.

هدف از تولید تیزر توضیح دادن ساده موضوعات است.

و غیره …

 

مزایای محتوای ویدیویی

محتواهای ویدئویی امروزه بسیار مورد استفاده دارند و شرکت ها از آنها بهره می برند. در ادامه بعضی از مزایایش را برای شما خواننده گرامی نام برده و مختصری توضیح می دهیم.

 

در وقت مخاطبان صرفه جویی می شود:

تیزر تبلیغاتی ویدیویی امروزه کاربرد فراوان دارد و به میزان چشمگیری در دادن اطلاعات به مخاطبان صرفه جویی می کند. مخاطبان دنیای مدرن بسیار عجول هستند و همیشه به دنبال راه هایی برای یادگیری و آشنایی هستند که نیازهایشان را به سرعت برآورده کند.

تیزر ویدیویی اگر به خوبی تهیه شود در کم ترین زمان ممکن دست به معرفی محصولات یا کالاهای یک حرفه می زند. در دنیای امروز زمان طلاست و مخاطبان دوست ندارند آن را بیهوده هدر بدهند. برای همین منظور سعی می کنند در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به هر چیزی که دنبالش هستند اطلاعات کسب کنند.

 

به سالم ماندن محیط زیست کمک می کند:

در گذشته درختان را قطع می کردند و آنها را می بردند در کارخانجات مخصوص به کاغذ تبدیل می کردند. سپس در چاپ خانه بنا بر سفارش مشاغل مختلف برایشان تبلیغ به صورت تراک کاغذی چاپ می شد. و کاغذها را در میان مردم پخش میکردند تا خود را به آنها معرفی کنند.

تبلیغ تراکت به صورت متنی بود و اصلا جذابیتی نداشت. بیشتر افراد حتی حوصله نمی کردند آن را بخوانند و کاغذ را به زمین پرت می کردند. تراکت کاغذی بازخورد مناسبی نداشت و فقط هزینه بر روی دست تبلیغ کننده می گذاشت. بدترین چیز در این نوع از تبلیغ این بود که به محیط زیست هم به علت قطع شدن درختان آسیب می زد.

امروزه دیگر تبلیغ کاغذی طرفداری ندارد. مشاغل برای این که دست به تبلیغ خود بزنند به سراغ آژانس های تولید ویدیو می روند تا به این وسیله خود را به مشتریانشان معرفی کنند. تولید ویدیوی تبلیغاتی هیچ گونه خسارتی به محیط زیست نمی زند و از نظر جذابیت بسیار بهتر از تراک های کاغذی است.

 

باعث جلو زدن از رقبا می شود:

امروزه شرکت های تجاری در بستر اینترنت مشغول نبرد هستند. نبردی که هر کس برنده اش باشد سهم بیشتری از بازار را به دست خواهد آورد. برای این نبرد شرکت ها از ابزارهایی بهره می برند. هر شرکتی که ابزارهایش بهتر باشد می تواند برنده این جنگ دیجیتالی باشد.

یکی از بهترین سلاح هایی که شرکت ها برای نبرد با رقبای خود معمولا به آژانس های تولید محتوا سفارش می دهند، تیزر ویدیویی یا سفارش موشن گرافیک است. در این جنگ دیجیتال هر کس تیزرش بهتر باشد می تواند برنده رقابت شود. تیزر بهتر مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند و همین مورد سبب می شود تا شرکت از رقبایش در بازار پیشی بگیرد.

 

سبب افزایش اعتبار می شود:

در تجارت الکترونیک بزرگ ترین مسئله ای که سبب می شود مشتریان از یک شرکت خرید کنند اعتبار است. هر شرکتی که اعتبار بالاتری داشته باشد مشتریان راحت تر به آن اعتماد می کنند. شرکت ها برای این که در فضای دیجیتال اعتبار کسب کنند باید دست به اقداماتی بزنند.

یکی از اقداماتی که کمک می کند تا در این فضا اعتبار زیادی به دست آورد معرفی خود از طریق تیزر ویدیویی است. تیزر ویدیویی به خوبی مشاغل را معرفی می کند و سبب می شود تا مشتریان بیشتر به سمت آن جذب شده و برای استفاده از خدماتش رغبت داشته باشند.

موتورهای جستجو هم به سایت شرکت هایی که برای خود تیزر اختصاصی دارند بیشتر اعتبار می دهند. اعتبار موتور جستجو به این صورت است که سایت مربوطه را در صفحات اول به کاربران نمایش می دهد. نمایش در صفحه اول کمک می کند تا تیزر بیشتر توسط کاربران مورد بازدید قرار بگیرد.

 

هزینه تبلیغات را کاهش می دهد:

در عصری زندگی می کنیم که تجارت الکترونیک بر روی تجارت سنتی سایه افکنده است و آن را تحت تاثیر خود قرار داده است. یکی از دلایلی که این سبک از تجارت بسیار باب شده، این است که به میزان قابل توجهی هزینه تبلیغات را برای شرکت ها کاهش می دهد.

در گذشته تبلیغات به شیوه سنتی بود و تلویزیون های شخصی و دولتی هزینه های کمرشکنی را برای پخش تبلیغات از شرکت ها درخواست می کردند. بعد از این که هزینه انجام می شد هیچ ضمانتی وجود نداشت که تبلیغات جواب داده و شرکت ها را به سود برساند.

امروزه شرکت ها برای تبلیغ خود تیزر ویدیویی را به آژانس های تولید محتوا سفارش می دهند. این تیزرها بر روی سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود و مورد بازدید کاربران قرار می گیرد. پخش شدن تیزر در این فضا هزینه زیادی ندارد و شرکت ها را بسیار بهتر به اهدافی که در سر دارند می رساند.

 

نتیجه گیری

همان طور که در مقاله بالا خواندید محتوای ویدیویی به دلیل مزایای زیادی که استفاده از آن دارد در میان کسب و کارها افزایش پیدا کرده است. مشاغل برای این که بهتر بتوانند خود را به دیگر افراد معرفی کنند نیاز دارند تا به طریقی دیده شوند.

امروزه بهترین راه دیده شدن استفاده از انواع تیزرها است. این گونه تیزرها توسط آژانس دیجیتالی تولید می شود و در اختیار مشاغل قرار می گیرد. آژانس در تولید این گونه تیزرها تمام دقت خود را به کار می برد تا بتواند به بهترین نحو ممکن مشاغل را همراهی کند.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.