تاریخ انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401 - 6:14
کد خبر : 91306

تولید و اجرای تئاتر با ۱۷ بازیگر زن/گروهی از هنرمندان ۵ تا ۴۰ساله

تولید و اجرای تئاتر با ۱۷ بازیگر زن/گروهی از هنرمندان ۵ تا ۴۰ساله

نمایش «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» به کارگردانی سمیه آباده اثری است که با حضور ۱۷ بازیگر زن در هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت اجرا می‌شود.

به گزارش تیتر داغ؛ سمیه آباده کارگردان نمایش «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» که در بخش مسابقه صحنه‌ای هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت حضور دارد، درباره این اجرا گفت: ما از شهر رباط کریم با نمایش «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» نوشته مزدک صالحی پامناری در جشنواره تئاتر مقاومت حضور پیدا کرده‌ایم و قرار است روز ۱۴ آذر نمایش خود را روی صحنه ببریم.

وی درباره موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» به موضوع زنان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی می‌پردازد و ماجرا در ۲ زمان روایت می‌شود.

آباده درباره گروه بازیگری نمایش، اظهار کرد: ما حدود ۱۷ بازیگر زن در این نمایش داریم که از ۵ تا ۴۰ سال را شامل می‌شود. در واقع «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» یک کار زنانه است.

این کارگردان تئاتر درباره روند تولید این اثر نمایشی نیز تأکید کرد: تولید این نمایش کار بسیار سختی بود. در گروه بازیگری تعدادی دانش‌آموز، دانشجو و زنان خانه‌دار داریم که هماهنگی برای ساعت تمرین‌ها را سخت می‌کرد. همچنین فراهم کردن سالن تمرین نیز کار سختی بود از این رو برخی تمرین‌ها را در خانه انجام دادیم.

وی در پایان سخنان خود درباره وضعیت اجرای عمومی این اثر گفت: امیدوارم بعد از پایان جشنواره تئاتر مقاومت ابتدا نمایش «به حق چیزهای ندیده و نشنیده» را در شهر رباط کریم و سپس در تهران در قالب اجرای عمومی روی صحنه ببریم.

منبع: مهر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.