تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 - 10:54
کد خبر : 14660

تیم انتخاباتی بایدن به دولت ترامپ هشدار داد

تیم انتخاباتی بایدن به دولت ترامپ هشدار داد

تیم رئیس‌جمهور منتخب آمریکا هشدار داد در صورت به رسمیت شناخته نشدن پیروزی جو بایدن در انتخابات، اقدام قانونی صورت خواهد داد.

به گزارش تیتر داغ؛تیم جو بایدن اعلام کرد اگر اداره خدمات عمومی دولت فدرال پیروزی نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به رسمیت نشاسد، به اقدام قانونی مبادرت خواهد کرد.

یک عضو تیم بایدن اعلام کرد اداره خدمات عمومی فدرال باید پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری به رسمیت بشناسد تا روند انتقال قدرت آغاز شود. این مقام تیم بایدن تاکید کرد: ما احتمال رفتن به دادگاه را رد نمی کنیم، اما گزینه های دیگر را نیز بررسی می کنیم.

وی با تاکید بر شفافیت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تاخیر در به رسمیت شناختن او را غیر قانونی دانست.

در قوانین آمریکا زمان مشخصی برای اعلام پیروزی یک نامزد در انتخابات سراسری تعیین نشده است. با این حال اداره خدمات عمومی فدرال پس از رفع تردیدها و شبهات درباره صحت انتخابات، نام برنده انتخابات را اعلام می کند. با گذشت چند روز از اعلام پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری اداره خدمات فدرال از تائید پیروزی او امتناع می کند.

پیشتر میچ مک کانل، رئیس اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا ضمن امتناع از پذیرش جو بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب این کشور و همچنین کامالا هریس به عنوان معاون وی، گفت: تا زمانی که قانون درباره تخلفات انتخاباتی تصمیمی نگرفته است، جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب به رسمیت نخواهیم شناخت.

ترامپ از همان روز انتخابات آمریکا با تشکیک در نتیجه انتخابات و با پیش بینی شکست احتمالی خود در سوم نوامبر، اعلام کرد تقلب در انتخابات صورت گرفته و از پذیرش پیروزی بایدن در انتخابات خودداری کرد.

منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.