تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 22:39
کد خبر : 27857

ثبت دامنه برای سایت در بهترین شرکت ثبت دامین ایران

ثبت دامنه برای سایت در بهترین شرکت ثبت دامین ایران

هر کسب و کاری که به آینده امیدوار است و میخواهد قدمی استوار و مداوم برای دستیابی به اهداف خود بردارد؛ از رسانه های دیجیتالی استفاده می کند. یکی از این رسانه ها؛ وب سایت است که شما برای معرفی خدمات و محصولات خود به آن نیاز دارید. اولین گام در طراحی سایت؛ ثبت دامنه

هر کسب و کاری که به آینده امیدوار است و میخواهد قدمی استوار و مداوم برای دستیابی به اهداف خود بردارد؛ از رسانه های دیجیتالی استفاده می کند. یکی از این رسانه ها؛ وب سایت است که شما برای معرفی خدمات و محصولات خود به آن نیاز دارید. اولین گام در طراحی سایت؛ ثبت دامنه برای سایت است که در این مطلب به آن می پردازیم.

دامنه چیست؟

دامنه به آدرسی که شما با وارد کردن آن در مرورگر خود وارد سایت می شوید، گفته می شود. دامنه یا Domain در حقیقت آدرس اینترنتی کسب و کار شماست که لازم است به درستی انتخاب شود.

در حقیقت همانطور که برای انتخاب محل کسب و کار خود در دنیای واقعی، به دنبال سر راست ترین محل می باشید؛ لازم است نکات مهمی را قبل از ثبت دامنه برای سایت در نظر بگیرید که در ادامه مقاله بیان می کنیم.

اولین قدم راه اندازی کسب و کار اینترنتی چیست؟

شاید برخی فکر کنند اولین قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، ساخت پیج اینستاگرام می باشد و می توانند از این طریق به کاربران و مشتریان خود دست پیدا کنند؛ اما اینطور نیست. شما در ابتدا نیاز دارید با انتخاب اسم مناسب برای برند خود؛ بررسی کنید که آیا خرید دامنه سایت امکان پذیر است یا قبلا توسط شخص دیگری گرفته شده است؟

بعد از آنکه به جستجوی دامنه پرداختید و دامین سایت خود را انتخاب کردید؛ حال بهتر است به جستجوی این نام و وضعیت آن در اینستاگرام بپردازید و در صورت عدم وجود آنها؛ اقدام به ثبت دامنه و اکانت در اینستاگرام کنید.

چگونه نام دامنه خود را انتخاب کنیم؟

دامنه سایت برای اهداف متفاوتی می تواند انتخاب شود. ممکن است شما بخواهید برای موسسه، برند، محصول یا خدمات تان، به جستجوی دامنه بپردازید. اما نکات زیر برای ثبت دامنه با هریک از این اهداف همسو بوده و و شما می توانید آنها را در هنگام خرید دامنه سایت مدنظر قرار دهید:

  • نوشتار ساده دامنه
  • دارای معنا و مفهوم بودن دامین
  • ماندگاری دامنه در ذهن
  • کوتاه و مختصر بودن آن
  • مرتبط بودن دامنه به زمینه شغلی، اهداف و مخاطبین
  • تطابق پسوند دامنه با زمینه فعالیت

اگر دامنه انتخابی شما دارای پسوند خاصی است، نیاز است مدارک ضروری خواسته شده توسط شرکت ثبت دامنه برای سایت را ارائه کنید تا فرآیند ثبت دامنه به درستی انجام شود. همچنین شما می توانید از معادل انگلیسی نام برند مدنظر نیز برای دامین سایت استفاده کنید و در صورت توسعه بین المللی برند خود از مزایای آن بهره مند شوید.

کدام پسوند برای دامین من مناسب تر است؟

پارس هاست

بعد از آنکه دامنه را انتخاب کردید؛ نوبت به ثبت پسوند دامنه می باشد. اکثرا وقتی صحبت از پسوند دامنه می شود؛ به یاد .com  و .ir می افتیم. اما پسوندهای زیادی وجود دارد که با توجه به ارتباط آن به زمینه کاری و خدمات سایت، می توانید از آن استفاده کنید.

در صورتیکه به آینده برند خود بسیار امیدوار هستید؛ می توانید تمامی پسوندهای آزاد نام دامنه انتخابی خود را ثبت کنید تا علاوه بر معرفی همه جانبه در بستر اینترنت؛ با سواستفاده های احتمالی از نام دامنه مواجه نشوید.

نکته مهمی که در این قسمت لازم است بدانید این است که امکان ثبت دامنه با کدام پسوندها برای کاربران ایرانی وجود دارد؟ چراکه شرایط ویژه ثبت پسوند دامنه برای کاربران ایرانی ممکن است مانع از خرید آنها باشد.

همچنین ممکن است به دلیل شرایطی که رجیستری ثبت آنها و شرکتی که انحصار ثبت این پسوند را دارد ایجاد کرده است،  ثبت دامنه با اطلاعات ایرانی ممنوع شده باشد. پس بهتر است از آنها مطلع باشید و بعد نسبت به ثبت دامنه برای سایت اقدام کنید.

آشنایی با فرآیند ثبت دامنه برای سایت

بعد از آنکه دامنه خود را انتخاب کردید، در صورتیکه این دامنه داخلی و ir باشد، شما باید از سایت ایرنیک شناسه کاربری دریافت کرده و از آن موقع ثبت دامنه استفاده کنید. برای دریافت شناسه کاربری می بایست وارد سایت ایرنیک شوید، سپس اطلاعات صاحب دامنه نظر نام، نام خانوادگی، کد ملی، آدرس، ایمیل و … را به درستی وارد نمایید.

سپس شناسه کاربری و رمز عبور را از طریق ایمیل دریافت کنید. پسورد را تغییر داده و از شناسه کاربری برای دامین سایت استفاده کنید.

همچنین در صورتیکه از سایر پسوندها با شرایط ویژه برای ثبت استفاده می کنید، نیاز است مدارک خواسته شده را برای شرکت ثبت دامین ارسال کرده و سپس از آنها بخواهید اقدام نمایند. ثبت دامنه .com بدون وجود شرایط ویژه و نیاز به شناسه ایرنی در وب سایت سرور پارس به آسانی و با سرعت انجام شده و تنظیمات dns برای اتصال به هاست نیز در لحظه انجام می گردد.

چرا دامنه را در سرور پارس ثبت کنیم؟

ثبت دامنه برای سایت با پسوندهای مختلف و مدیریت آسان آنها را در شرکت سرور پارس تجربه کنید. هزینه اقتصادی که سرور پارس برای خدمات خود در نظر گرفته؛ به همراه تخفیف های ویژه ارائه شده  در این شرکت، حتما شما را برای ثبت دامنه برای سایت وسوسه می کند.  پس زمان را از دست ندهید و همین حالا اقدام به خرید دامنه کنید.

چه پسوندهای دامنه ای در سرور پارس ثبت کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، شما باید با توجه به حوزه کسب و کار خود، از میان پسوندهای مختلف قابل ثبت برای ایرانیان، پسوند مدنظر خود را در سرور پارس ثبت کنید. لیست زیر برای خرید انواع پسوند دامنه در سرور پارس ارائه می گردد:

  • دامنه com
  • دامنه ir
  • دامنه co
  • دامنه info
  • دامنه biz
  • دامنه net
  • دامنه org
  • دامنه gov
  • دامنه edu

خرید دامنه ارزان

تخفیف ها و امتیازات ارائه شده در سرور پارس منجر شده خرید دامنه ارزان باشد و شما بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید. همچنین امکان ثبت و مدیریت آسان انواع پسوندهای مختلف دامنه در  سرور پارس ؛ تمرکز شما را بر روی برندسازی افزایش می دهد تا به خوبی برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

 

ثبت دامنه رایگان

همانطور که قبلا گفته شد، ثبت دامنه با هزینه اقتصادی، یک امتیاز فوق العاده برای هر کسب و کاریست که از آن به سادگی نمی گذرد. امکان ثبت دامنه رایگان برای شما در سرور پارس وجود داشته و می توانید با خرید سرویس یکساله هاست ، به صورت رایگان دامنه ir  ثبت کنید.

لازم بذکر است قبل از سفارش و خرید دامنه ، از طریق بررسی آزاد بودن دامنه توسط فرم جستجو از وضعیت آن مطلع شده و سپس اقدام به ثبت دامنه برای سایت کنید. شما می توانید خدمات انتقال دامنه و نمایندگی ثبت دامنه را نیز در سرور پارس به آسانی انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سرور پارس در تماس باشید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.