تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 12:30
کد خبر : 92723

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه های ایرانیان برای تجارت، مهاجرت و شهروندی می باشد. ثبت شرکت در ترکیه برای سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت شهروندی اقدامی بسیار جالب برای ایرانیان دارای پاسپورت ایرانی می باشد. نکته مهم پیش نیاز ثبت شرکت در ترکیه افتتاح حساب شرکت در ترکیه می باشد. مجموعه

ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه های ایرانیان برای تجارت، مهاجرت و شهروندی می باشد. ثبت شرکت در ترکیه برای سرمایه گذاری و اخذ پاسپورت شهروندی اقدامی بسیار جالب برای ایرانیان دارای پاسپورت ایرانی می باشد. نکته مهم پیش نیاز ثبت شرکت در ترکیه افتتاح حساب شرکت در ترکیه می باشد. مجموعه cippoint تمامی خدمات فوق را ارائه می دهد. قبل از ثبت شرکت در ترکیه باید هدف از راه اندازی شرکت و نوع شرکت مورد نظر خود را مشخص کنید.

در ادامه به ضرورت ثبت شرکت در ترکیه به اختصار اشاره شده است.

حل مشکلات واردات و صادرات ناشی از تحریم های اعمال شده بر کارآفرینان و تجار ایرانی

رفع محدودیت های انتقال ارز ناشی از تحریم ها

توسعه صادرات محصولات و خدمات ایرانی به سایر کشورها که به دلیل تحریم ها محدود شده است

محیطی پویا و مناسب برای ایجاد یک تجارت داخلی یا بین المللی مستقل یا وابسته در ایران

اخذ اقامت تجاری برای مدیران و خانواده هایشان در ترکیه با قابلیت تمدید به مدت ۵ سال که امکان اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه را فراهم می کند.

همچنین توجه داشته باشید که می توانید از امتیاز کسب و کار در ترکیه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

انواع شرکت های قابل ثبت در ترکیه به شرح زیر می باشد که پس از مشاوره با کارشناسان CIP point نوع مناسب برای کسب و کار متقاضی انتخاب، ثبت، تاسیس و نگهداری می شود. شما می توانید یک شرکت واردات و صادرات در ترکیه ثبت کنید. اصولا برای سرمایه گذاران و مهاجرین این سوال پیش میاد که در ترکیه چه شرکتی ثبت کنیم؟؟ اتفاق می افتد.

در کشور ترکیه طبق قانون ثبت اسناد و املاک و اداره کار برای راه اندازی کسب و کار مثلا کافه و رستوران و آرایشگاه و خیاطی و … شما باید شرکت را ثبت کنید. حتی فروش کالا و خدمات در ترکیه مستلزم ثبت شرکت است. در ادامه به بررسی انواع شرکت ها در ترکیه پرداخته ایم.

ثبت شرکت خصوصی

شرکت های انحصاری مانند وکیل، مشاور املاک که نیازی به استخدام شخص دیگری ندارند. این شرکت ها به استثنای ترک ها بیشتر برای بازرگانان مناسب هستند و مزایای زیادی ندارند. به عبارت دیگر با ثبت شرکت خصوصی، مجوز کار و امکان اخذ اقامت را ندارید. اما مانند هر نوع فعالیت اقتصادی در ترکیه نیاز به ثبت شرکت دارد. این نوع برای ایجاد شرکت های ساده و ایجاد یک ساختار قانونی اساسی آسان است.

ثبت شرکت خصوصی در ترکیه توسط شخص حقیقی امکان پذیر است. شرکت های خصوصی معمولاً در اتاق بازرگانی استانبول ثبت نمی شوند و اساسنامه ندارند. کد مالیاتی کسب و کار فقط برای صاحب کسب و کار برای پرداخت مالیات صادر می شود.

ثبت شرکت سهامی

شرکت سهامی متشکل از تعدادی سهامدار و دارای دو نوع عام و خاص است. نوع عام و خاص شرکت سهامی بستگی به تعداد سهامداران دارد. اما به طور کلی اساسنامه این نوع شرکت ها حداقل به ۵ شخص حقیقی یا حقوقی نیاز دارد. به عنوان مثال، در یک شعبه، شعبه مرکزی ممکن است سهامدار شعبه فرعی باشد.

** موضوع ثبت شرکت سهامی در ترکیه می تواند هر چیزی باشد.

سرمایه ثبت شده بستگی به طرح تجاری و اندازه مورد نظر صاحب کسب و کار دارد. به طور کلی ۲۵ درصد سرمایه ثبت شده در بانک باید بلوکه شود. در این شرکت ها میزان عملیات بانکی به سرمایه سهام بستگی دارد.

هر شریک می تواند هر تعداد سهام که بخواهد خریداری کند. درصد سود و زیان در این نوع شرکت برای سهامداران به نسبت میزان سهم آنها محاسبه می شود. طبق قانون تجارت ترکیه، جلسات عمومی باید با حضور نمایندگان وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود.

شرکت سهامی خاص مشابه شرکت های سهامی خاص ایرانی است. مناسب برای کسانی و شرکت هایی که قصد افزایش رتبه و ارزش شرکت را دارند و تصمیم دارند در آینده به یک اقدام عمومی تبدیل شوند و یا می خواهند در اتحادیه و اتاق بازرگانی رتبه خاصی داشته باشند.

شرکت با مسئولیت محدود با حداقل یک و حداکثر ۵۰ شریک در ترکیه قابل ثبت است. تعداد شرکا و محدوده فعالیت شرکت ثبت شده ممکن است بیش از یک نفر باشد. ملیت شرکا مهم نیست و می توانند خارجی باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه توسط دفتر اسناد رسمی و اتاق بازرگانی ترکیه انجام می شود. هر نوع تغییر و انتقال باید در دفاتر رسمی انجام شود. اگر شرکت ثبت شده در آینده اعلام ورشکستگی کند و نتواند به طلبکاران پاسخ دهد. فقط سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران نمی توانند بقیه مطالبات خود را از اموال شرکای شرکت مطالبه کنند.

انواع مشاغلی که چندین کارمند دارند و همچنان به فعالیت هایی مانند تولید، صادرات و واردات و … مشغول هستند. ; آنها از این نوع شرکت استفاده می کنند.

شرکت با مسئولیت محدود با هر سرمایه ای در ترکیه قابل ثبت است و نیازی به واریز سرمایه شرکت به حساب بانکی شرکت نیست. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه ۱۰۰۰۰ لیر است.

در آینده برای انجام امور گمرکی یا رویدادهای خاص در اتاق بازرگانی باید سرمایه شرکت در بانک واریز شود و در صورت واریز پس از چند روز می توان سرمایه را برداشت کرد. یعنی نیازی به بلوکه کردن سرمایه بانک نیست.

لازم به ذکر است که محدودیت معاملات مالی شرکت به میزان سرمایه ثبت شده شرکت بستگی دارد. به عبارت دیگر اگر شرکتی سرمایه خود را ۵۰۰۰۰ لیر ثبت کند نمی تواند مثلا ۸۰۰۰۰۰ لیره معامله داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.