تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 فروردین 1403 - 14:59
کد خبر : 117083

جاهای دیدنی کلمبو کجاست؟

جاهای دیدنی کلمبو کجاست؟

کلمبو پایتخت زیبای سریلانکا، شهری پر جنب‌و‌جوش است که معمولا گردشگران زیادی علاقه‌مند به سفر به این کشور هستند. اگر بخواهیم اصلی‌ترین علل محبوبیت کلمبو در میان گردشگران را بیان کنیم، این است که کلمبو رنگ‌و‌بوی دو دنیای سنتی و مدرن را در خود جای داده است. جالب است بدانید کلمبو و به صورت کلی

کلمبو پایتخت زیبای سریلانکا، شهری پر جنب‌و‌جوش است که معمولا گردشگران زیادی علاقه‌مند به سفر به این کشور هستند. اگر بخواهیم اصلی‌ترین علل محبوبیت کلمبو در میان گردشگران را بیان کنیم، این است که کلمبو رنگ‌و‌بوی دو دنیای سنتی و مدرن را در خود جای داده است.

جالب است بدانید کلمبو و به صورت کلی کشور سریلانکا هنوز در میان بسیاری گردشگران ناشناخته است که این امر سبب می‌شود گشت‌و‌گذار در این کشور بسیار راحت‌ و بدون دردسر باشد. این موضوع یک مزیت عالی برای کسانی محسوب می‌شود که از شهرهای توریستی شلوغ فراری هستند.

لازم به ذکر می‌باشد که کلمبو علاوه بر داشتن جاهای دیدنی خیره کننده، دارای هتل‌های درجه یک نیز است که قطعا گردشگران با رزرو آن‌ها اقامتی رویایی را تجربه خواهند کرد. اگر قصد رزرو هتل کلمبو را دارید، شرکت معتبر فلای‌تودی را به شما پیشنهاد می‌دهیم. فلای‌تودی با اطلاع از میزان بودجه‌ای که برای اقامت در نظر گرفتید و نوع سلیقه و انتظارات شما از محل اقامت، بهترین هتل‌ها را به شما معرفی خواهد کرد.

چنانچه می‌خواهید از معروف‌ترین جاهای دیدنی کلمبو بازدید کنید و هیچ جای دیدنی مهمی را از قلم نیندازید، بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  1. موزه ملی کلمبو، بزرگ‌ترین موزه سریلانکا

بسیاری از گردشگران در سفر به کشورهای مختلف دوست دارند از موزه‌های آن کشور نیز دیدن کنند و با فرهنگ و تاریخ آن‌ها بیشتر آشنا شوند. موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo) بزرگترین موزه سریلانکا است که در آن از اشیا قیمتی متعلق به پادشاهان کندیان نگهداری می‌شود.

جاهای دیدنی کلمبو کجاست؟

با ورود به موزه در واقع پا به دنیای قدیمی می‌گذارید و می‌توانید در این دنیای قدیمی شاهد ۱۰۰ هزار وسیله تاریخی باشید. قطعا دیدنی چنین وسایل تاریخی که از گذشته‌های دور باقی مانده می‌تواند شما را به وجد آورد. اگر علاقه‌مند به کتاب‌های منحصربه فرد تاریخی و فرهنگی هستید، حتما به کتابخانه‌ای که در این مجموعه تعبیه شده سری بزنید.

بدون شک هر کتاب خوانی دوست دارد، چنین کتاب‌های ارزشمندی را از نزدیک ببیند.

معماری کلی موزه به قدری زیباست که اگر در مورد آن نیز صحبت نکنیم، کمی بی‌انصافی می‌باشد. معماری موزه در واقع از معماری ایتالیایی الهام گرفته شده است.

  1. برج لوتوس یا نیلوفر آبی

از دیگر جاهای دیدنی کلمبو، برج لوتوس است که ظاهری شبیه به نیلوفر آبی دارد. با وجود ارتفاع زیاد این برج، با بازدید از آن، چشم اندازی زیبا از کلمبو خواهید داشت. برج نیلوفر آبی علاوه بر آنکه برجی مخاربراتی است دارای یک رستوران غذاخوری گردان و مرکز خرید نیز می‌باشد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

  1. باغ جانورشناسی ملی سریلانکا

باغ جانورشناسی ملی سریلانکا واقع در کلمبو، از جاذبه‌های دیدنی است که هم بزرگسالان و هم کودکان را برای ساعت‌های طولانی سرگرم می‌کند. در باغ جانور شناسی ملی می‌توان کمیاب‌ترین گونه‌های جانوری که به احتمال زیاد تاکنون تنها در مستندها و انیمیشن‌ها دیده‌اید را مشاهده کنید.

بیش از ۳۰۰۰ جانور در باغ جانورشناسی کلمبو منتظر شما هستند تا اوقات خوشی را برایتان رقم بزنند.

  1. ساحل کوه لاوینیا

اگر دوست دارید جایی دور از شهر اقامت داشته باشید، ساحل کوه لاوینیا بهترین گزینه است. در این ساحل هتل‌های متنوع زیادی قرار گرفتند که اقامت در این هتل‌‌ها قطعا به شما آرامش و حس خوب را هدیه می‌دهد.

این ساحل هم در روز دارای تفریحات آبی مناسب است و هم در شب می‌توان از آن لذت برد. ساحل کوه لاوینیا، محل برگزاری فستیوال‌های مختلف نیز می‌باشد.

  1. مسجد سرخ (Red Masjid)

یکی از قدیمی‌ترین مساجد کلمبو که در سال ۱۹۰۸ توسط هندی‌های مسلمان تاسیس شد، مسجد سرخ است. همانطور که از نام این مسجد می‌توان حدس زد، مسجد سرخ دارای معماری به رنگ سرخ می‌باشد. در واقع این مسجد را از نظر معماری نمی‌توان با سایر مساجد دنیا مقایسه کرد زیرا کاملا ساختاری متفاوت دارد.

معماری فوق‌العاده این مسجد سبب شده که هنوز هم که هنوزه این بنا در بین گردشگران محبوبیت خود را حفظ کرده باشد. در واقع آنچه که سبب جذابیت این معماری شده است ترکیب دو معماری و شیوه هندو اسلامی و نئو کلاسیک می‌باشد.

  1. معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Temple)

کلمبو معدن معابد قدیمی و ارزشمند است اما یکی از معابدی که گردشگران همیشه مشتاق دیدن آن هستند، معبد بودایی گانگارامایا می‌باشد. به نظر می‌رسد اصلی‌ترین علل محبوبیت این معبد در میان گردشگران خارجی و حتی داخلی، معماری و محیط جذاب آن است. اگر کمی با دقت به معماری معبد و محیط اطراف آن بنگریم، متوجه تلفیق دو دنیای سنتی و مدرن خواهید شد.

جاهای دیدنی کلمبو کجاست؟

معبد بودایی علاوه بر اینکه محلی برای ستایش بوداست، مکانی مجلل و گرانبها نیز می‌باشد. در این معبد انواع مجسمه‌های رنگی، عتیقه‌جات و اشیای گرانبها وجود دارد که با وجود آن‌ها زیبایی این مکان چندین برابر شده است.

محیط معبد از چندین بخش تشکیل شده که برخی از بخش‌های آن شامل سالن‌های آموزشی، سالن گردهمایی راهبه‌ها، موزه، کتابخانه و… است. به صورت کلی اگر به کلمبو رفتید، پیشنهاد می‌شود بازدید از این مکان را فراموش نکنید چرا که قطعا با ورود به این معبد حس خوب محیط را دریافت خواهید کرد.

رزرو هتل کلمبو از فلای‌تودی

دیدنی‌ها و تفریحات کلمبو آنقدر زیاد و هیجان انگیز هستند که قطعا برای مسافران این شهر می‌توانند بهترین اوقات را رقم بزنند. اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص کلمبو هستید و دوست دارید در این شهر اقامت داشته باشید، از مجموعه فلای‌تودی غافل نشوید. فلای‌تودی در تمامی مراحل رزرو هتل کلمبو سریلانکا در کنار شماست تا مناسبترین هتل‌ را متناسب با بودجه و انتظارات خود رزرو کنید.

شما می‌توانید خدمات و امکانات دیگری مانند خرید ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیمایی داخلی و خارجی، ، خرید ارزان‌ترین بلیط‌های قطار، رزرو انواع تورهای مسافرتی و دریافت انواع ویزای توریستی، تجاری و سفارت را از این مجموعه دریافت کنید.

خرید و رزرو تمامی خدمات این مجموعه هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین از طریق وب‌سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی امکان‌پذیر است. در صورت نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر، کارشناسان تیم پشتیبانی این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته، آماده پاسخگویی به سوالات شما می‌باشند. کارشناسان آژانس فلای‌تودی در تلاشند تا شما تجربه‌ای لذت بخش و به یادماندنی از این مجموعه داشته باشید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.