تاریخ انتشار : سه شنبه 13 تیر 1402 - 11:23
کد خبر : 100781

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال؛

جدال تیم ملی نصف و نیمه ایران با قهرمان المپیک

جدال تیم ملی نصف و نیمه ایران با قهرمان المپیک

تیم ملی نصف و نیمه والیبال ایران در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها در گام نخست به مصاف فرانسه قهرمان المپیک می‌رود.

به گزارش تیتر داغ؛ هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در دو کشور آمریکا و فیلیپین برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال برخلاف سایر کشورها که با تمام قوا در این میدان حاضر می‌شوند با شرایط کاملاً متفاوت به مصاف حریفانش می رود.

شاگردان عطایی به خاطر کارشکنی آمریکایی‌ها و عدم صدور ویزای امین اسماعیل نژاد، آرمان صالحی و محمد طاهر وادی و چند عضو کادر فنی در دو گروه راهی آناهایم آمریکا شدند. ویزای بهروز عطایی، مصطفی کارخانه و حسین خوریانی هم هنوز صادر نشده و حتی امکان دارد تیم ملی بدون حضور سرمربی در این رقابت‌ها حاضر شود. محمود افشاردوست دیگر مربی تیم ملی والیبال ایران هم به دلیل ریجکت شدن ویزایش از سفر به آمریکا بازماند.

تیم ملی والیبال پس از گذراندن هفته دوم رقابت‌ها و کسب نتایج ضعیف، راهی آلمان شد تا تمرینات را در فرانکفورت پیگیری کند، در این میان رایزنی فدراسیون جهانی و فدراسیون ایران سبب شد تا چند روز پیش پاسپورت نفراتی که موفق به دریافت ویزای آمریکا نشده بودند به سفارت آمریکا در آنکارا فرستاده شود تا شاید نتیجه جدید و خوبی حاصل شود و تیم بتواند بدون دغدغه در هفته سوم رقابت‌ها به میدان برود.

در گروه اول ویزای علی رمضانی، احسان دانش‌دوست، محمدرضا مؤذن، آرمین افشین‌فر و بردیا سعادت صادر شد وآن‌ها بامداد یکشنبه ساعت ۱۱ شب تهران را به مقصد فرانکفورت ترک کردند تا به تیم ملی ملحق شوند.

گروه دوم هم که در اردوی تدارکاتی در فرانکفورت آلمان حضور داشتند (سید محمد موسوی، جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت پور، مهدی جلوه، مرتضی شریفی، علی حاجی پور و پوریا حسین خانزاده به عنوان بازیکن و اکبر محمدی (سرپرست)، علیرضا طلوع کیان (مربی)، پاول و یاناس به ترتیب مربیان تمرین دهنده و بدنساز تیم ملی) در فرودگاه فرانکفورت به گروه اول پیوستند تا راهی لس‌آنجلس شوند.

با وجود اینکه کاروان ایران در هفته سوم رقابت‌ها، بازیکنان اصلی و سرشناس خود مثل امین اسماعیل‌نژاد و محمد طاهر وادی را به دلیل عدم صدور ویزا در ترکیب ندارد، اما لیست مسافران آمریکا بلندبالاست و حتی احمدی نیا (روابط عمومی)، میلاد تقوی (دبیر) وحید مرادی (نایب‌رئیس) و مهدی اسلامی (خزانه‌دار) فدراسیون هم راهی آمریکا شدند تا از نزدیک بازی‌هایی ایران را تماشا کنند؛ بازی‌هایی که البته برد و باخت در آن معنایی ندارد چرا که به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزا برای تیم ملی، طبق مصوبه فدراسیون جهانی، امتیاز ایران فریز می‌شود و شاگردان عطایی در لیگ ملت‌ها با قرار گرفتن در جایگاه یازدهمی به کار خود پایان خواهند داد.

جدال تیم ملی نصف و نیمه ایران با قهرمان المپیک

به نظر می‌رسد اگر لیست تیم ملی برای سفر به آمریکا تا این اندازه طول و طویل نبود، بازیکنان اصلی راحت‌تر تأییدیه می‌گرفتند و کار به جایی نمی‌رسید که تیم ملی بدون بازیکنان اصلی راهی این رقابت‌ها شود اما به هر روی لیست عاشقان سفر به آمریکا شرایط تیم را پیچیده کرد تا اینگونه بازی‌های ایران جنبه تشریفاتی پیدا کند.

جدال شاگردان عطایی با قهرمان المپیک

اولین دیدار تیم ملی والیبال ایران در هفته سوم لیگ ملت ها بامداد چهارشنبه ساعت ۳ صبح به وقت ایران مقابل فرانسه خواهد بود؛ شاگردان آندره جیانی در هفته اول و دوم رقابت‌های لیگ ملت‌ها نتوانستند نتایج قابل قبولی کسب کنند و تیم فرانسه با کسب ۳ برد و ۵ باخت و کسب ۹ امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد. تیم ایران هم با کسب تنها ۲ پیروزی و ۶ باخت و کسب ۸ امتیاز جایگاه یازدهمی را به خود اختصاص داده است.

برد و باخت ایران در این مسابقه اهمیتی ندارد چرا که فدراسیون جهانی امتیازات ایران را در رنکینگ جهانی فریز کرده ولی تیم‌های پایین‌تر از ایران می‌توانند خود را در رنکینگ جهانی به ایران نزدیک تر کنند.

اگر شرایط ایران در لیگ ملت‌ها به دلیل کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزا به این صورت نبود، شاگردان عطایی کار سختی مقابل فرانسه داشتند؛ چرا که این دو تیم تاکنون ۱۰ بار به مصاف هم رفتند که سهم ایران تنها یک پیروزی بوده است. در سال ۲۰۱۷ و در مسابقات جام قهرمانان ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر ۲ فرانسه را شکست دهد. فرانسوی‌ها در ۹ برد خود ۶ بار، با نتیجه ۳ بر صفر مقابل ایران جشن پیروزی گرفتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.