تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 7:22
کد خبر : 97267

جدال دختران«نوپای»ایران با غول‌های آسیا/ شگفتی‌سازی در اولین حضور

جدال دختران«نوپای»ایران با غول‌های آسیا/ شگفتی‌سازی در اولین حضور

دختران هاکی‌روی یخ ایران که تیمی «نوپا» و کم تجربه هستند برای نخستین بار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرده‌اند و امیدوارند در اولین حضور خود شگفتی‌ساز قاره‌کهن در این رشته شوند.

به گزارش تیتر داغ؛ مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا از روز ۱۰ اردیبهشت با حضور ۸ تیم در تایلند برگزار خواهد شد که تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران برای نخستین بار در این مسابقات حضور خواهد داشت.

تیم ملی هاکی روی یخ بانوان ایران که سه سال از فعالیتش می گذرد، تمرینات خود را از اسفند سال گذشته در پیست آیس باکس ایران مال آغاز کرد. ملی پوشان هاکی روی یخ ایران در سه سال فعالیت خود علاوه بر برگزاری تمرینات منظم، در دو تورنمنت بین المللی نیز حضور داشتند که در مسابقات کاپ امارات با وجود پیروزی برابر همه رقیبان خود، فینال را به تیمی از روسیه واگذار کردند و نایب قهرمان شدند.

هاکی بازان ایران در نخستین دوره مسابقات کشورهای اسلامی نیز که به میزبانی تاتارستان برگزار شد برابر تیم های عربستان، امارات و بحرین به پیروزی رسیدند اما در دیدار فینال برابر نماینده تاتارستان که از بازیکنان روس بهره می برد در ضربات پنالتی شکست خوردند و نایب قهرمان شدند.

تیم ملی هاکی روی یخ ایران بعد از این دو تورنمنت، برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار می شود اعزام شد و یکی از شانس‌های رفتن روی سکوی این دوره از مسابقات است.

ملی پوشان هاکی ایران در این دوره از مسابقات با تیم های قرقیزستان، هند، کویت، سنگاپور، تایلند، امارات و مالزی رقابت خواهند کرد.

اعظم سنایی، الهام مدیردهقان، نگار خرم، فاطمه اسماعیلی، زهرا رضایی، حدیث خلج، یگانه بهرامی، آذین قارونی، هلیا سوهانی، فاطمه شاهسوند، نگار ارجمند، حدیثه پورهاشمی، شبنم‌عرب، عسل حیدری، دیانا فرزام نیا، دیبا فرزام نیا، هدیه آقایی، فاطمه آقایی، زهرا قاسمی، آرزو ایزدی و سمانه ناظری ملی پوشان ایران در این دوره از رقابتها هستند.

فرزاد هوشیدری و اعظم سنایی به عنوان سرمربی و مربی، تیم ملی هاکی روی یخ بانوان را در مسابقات قهرمانی آسیا همراهی خواهند کرد.

برنامه دور اول مسابقات به شرح زیر است:

۱۰ اردیبهشت:
– ایران – هند

۱۱ اردیبهشت:
– ایران-کویت

۱۳ اردیبهشت:
– ایران – قرقیزستان

ایران برای اولین بار در مسابقات هاکی روی یخ زنان قهرمانی آسیا شرکت می کند و کادر فنی و مسئولان این تیم امیدوارند با رفتن روی سکو شگفتی ساز این دوره از مسابقات شوند. هر چند جدال با غول های آسیا که سالهاست در این رشته فعالیت می کنند و استاندارد بالایی هم دارند، کار سخت و دشواری است.

منبع: انجمن هاکی روی یخ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.