تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 13:15
کد خبر : 106132

آیت‌الله اختری، در نشست خبری ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین، بیان کرد:

جریان فلسطین در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است

جریان فلسطین در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است
تیتر داغ: ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و یادواره شهید محمد الدره، همزمان با روز جهانی کودک و رو همبستگی با کودکان فلسطینی، با مشارکت سازمانهای مردم نهاد و حضور مهمانان داخلی و خارجی، ۱۵ مهرماه 1402 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری گفت: برگزاری این همایش همزمان با روز جهانی کودک و روز همبستگی کودک فلسطینی انتخاب شده است تا بتوانیم نیت و تصمیم جامعه نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومان فلسطینی در برابر اشغالگری گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی سایت خبری تحلیلی تیتر داغ، نشست خبری ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطین، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ معر ماه ۱۴۰۲، با حضور آیت‌الله محمدحسن اختری رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

آیت‌الله محمدحسن اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز ما در مقابل فلسطین رسالت مهمی را به عهده داریم و امیدوارم بتوانیم به این رسالت عمل کنیم.

وی افزود: این اجلاس به همت مجموعه اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و با پشتیبانی کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری و نهادها و سمن‌های دیگر برگزار می‌شود.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: برگزاری این همایش همزمان با روز جهانی کودک و روز همبستگی کودک فلسطینی انتخاب شده است تا بتوانیم نیت و تصمیم جامعه نظام جمهوری اسلامی را در حمایت از مظلومان فلسطینی در برابر اشغالگری گسترش دهیم.

آیت‌الله اختری ادامه داد: برنامه امسال ویژگی های خاصی دارد و جریان فلسطین در یک مقطع تاریخی حساسی قرار گرفته است. فلسطینِ امروز با ۷۰ سال پیش بسیار متفاوت است؛ همانطور که مقام معظم رهبری (ره) نیز دربیاناتشان فرمودند: «امروز قضیه فلسطین بسیار تفاوت دارد.»

وی همچنین ادامه داد: روزهای نخستین مقاومت در سال‌های ۱۳۴۶ از مردم فلسطین حمایت نمی‌شد و گروه‌های فلسطینی حرکت‌های بسیار ضعیفی داشتند، ولی امروز ایستادگی جمهوری اسلامی ایران و برخی دیگر از کشورها باعث شد که رژیم اشغالگر صهیونیستی ضعیف و شکست خورده شوند.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه دفاع از مردم فلسطین یکی از ضرورت‌های زمان است، ادامه داد: تمامی مسلمانان در سراسر دنیا اجازه ندارند در کنار فلسطین باشند و مقاومت کنند ولی قلبهایشان با مردم فلسطین است و تلاش می کنند از فلسطین با زبان و اجتماع و تظاهرات و هشتگ ها دفاع کنند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، گفت: این همایش شامل سه کمیسیون است و مقاومت تنها راه یکسره‌سازی بحران فلسطین است و عادی‌سازی نباید انجام شود و امروز میزهای مذاکره دیگر نمی‌تواند بحران فلسطین را حل کند و تنها راه، مقاومت است.

آیت‌الله اختری افزود: مقاومت در این راه یک نسخه قرآنی است. خداوند در آیات مختلف اشاره کرده است که اگر با دشمن مواجه شدید فرار نکنید و مقاومت و ایستادگی کنید و پیش بروید تا با یاد خدا موفق شوید.

وی از محورهای دیگر این کمیسیون، به اجماع ملی فلسطین حول محور مقاومت اشاره کرد و گفت: عادی‌سازی رابطه با رژیم کودک‌کش صهیونیستی، خیانت به آرمان فلسطین و اسلام و مسلمانان است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، در معرفی بخش‌های دیگر این کمیسیون اظهار داشت: محور مقاومت، عمق استراتژیک مبارزات مردم فلسطین است، تکمیل معادلات بازدارندگی و یکسره سازی بحران، گسترش مقاومت و تعمیق بحران داخلی رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اقدام کردن برای حمایت از فلسطینیان باعث بحرانی‌تر شدن شرایط برای رژیم جنایتکار خواهد زد.

آیت‌الله اختری، درباره محور کمیسیون دوم به نقش سازمان‌های مردم نهاد اشاره کرد و گفت: وظیفه این سازمان‌ها گسترش پایگاه حمایت از آرمان فلسطینی است.

وی کمیسیون سوم را جزو مهمترین و موثرترین کمیسیون‌ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه و فضای مجازی حرف اول را در همه زمینه‌ها می‌زند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری، ادامه داد: فرصت‌های حمایتی از آرمان فلسطین در رسانه‌های دیجیتالی و تعمیم تجربه جمهوری اسلامی در ایجاد خبرگزاری اختصاصی در حوزه فلسطین، تولید محتوا در تببین حقانیت و مظلومیت مردم فلسطین و جهاد تبیین قضیه فلسطین به فرموده مقام معظم رهبری(ره)، ضرورت تعامل رسانه‌های فلسطینی با رسانه‌های مقاومت در اقصی نقاط جهان از بخش‌های این کمیسیون است و کمیسیون رسانه بسیار می‌تواند در طول سال موثر باشد.

آیت‌الله اختری، در پایان سخنان خود گفت گفت: امیدواریم ششمین اجلاس بتواند حرکت جدید و همسوو همگرایی بین سمن‌ها در کشورهای مختلف و بین رسانه‌ها در کشورهای مختلف و به ویژه در فضای مجازی برای روشنگری ایجاد کند.

بنا به این گزارش، اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و یادواره شهید محمد الدره همزمان با روز جهانی کودک و رو همبستگی با کودکان فلسطینی با مشارکت سازمانهای مردم نهاد و حضور مهمانان خارجی ۱۵ مهرماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

این اجلاس به همت کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری برگزار شده و فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای ارسباران و شهرداری تهران ، سازمان فرهنگی هنری در برگزاری آن مشارکت دارند. این اجلاس با حضور مهمانانی از ۲۱ کشور جهان برگزار شده و در آن جمعی از نمایندگان مجلس، فعالان بین‌المللی حوزه فلسطین، دانش‌آموزان و دانشجویان کشورهای حوزه مقاومت اسلامی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور خواهند داشت.

محوریت صحبت‌های این مهمانان روایت ظلم تاریخی است که از سوی رژیم غاصب صهیونیستی به مردم فلسطین وارد می‌شود. ۲۳ سال پیش در ۳۰ سپتامبر ارتش رژیم صهیونیستی به طرز وحشیانه‌ای و مقابل چشمان جهانیان «محمد الدوره»، نوجوان فلسطینی را در آغوش پدرش به شهادت رساند تا او تبدیل به نماد انتفاضه دوم فلسطین شود.

شهادت دردناک او توسط نظامیان رژیم صهیونیستی نمادی از وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی است و سالروز شهادت وی روز همدردی و همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است. اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی از جمله رویدادهای شناخته شده در کشورهای حوزه مقاومت به ویژه فلسطین است که در ۵ دوره اخیر خود با حضور چهره‌های تاثیرگذار در کشورمان برگزار شده است.

این رویداد سال گذشته به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و امسال با مشارکت اتحادیه بین المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری ، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ۲ فرهنگسرای رسانه و ارسباران برگزار می‌شود.

گفتنی است، ششمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و یادواره شهید محمد الدره، همزمان با روز جهانی کودک و رو همبستگی با کودکان فلسطینی، با مشارکت سازمانهای مردم نهاد و حضور مهمانان داخلی و خارجی، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

خبرنگار: کوروش جم

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.