تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 - 6:47
کد خبر : 7764

جزئیات اخاذی اینستاگرامی از دختر جوان

جزئیات اخاذی اینستاگرامی از دختر جوان

فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با جلب اعتماد دختری جوان با او ارتباط دوستی برقرار کرده بود و قصد اخاذی داشت توسط پلیس فتای پایتخت دستگیر شد

به گزارش تیتر داغ؛ فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با جلب اعتماد دختری جوان با او ارتباط دوستی برقرار کرده بود و قصد اخاذی داشت توسط پلیس فتای پایتخت دستگیر شد.

رسیدگی به این پرونده از ۳۰ بهمن سال‌جاری با شکایت خانمی ۳۳ ساله در دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ناحیه ۳۱ تهران در دستور کار مأموران قرار گرفت. شاکی در اظهاراتش گفت: یک ماه پیش با مردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و به خاطر اینکه فکر می‌کردم مردی قابل اعتماد است به او علاقه‌مند شدم او از من خواستگاری کرد و چون احساس کردم که به‌لحاظ اخلاقی خیلی به هم نزدیک هستیم جوابم مثبت بود اما غافل از اینکه او برای سوء‌استفاده از من نقشه‌های شومی در سر داشت.

مدام از من می‌خواست که به منزلش بروم که وقتی با جواب منفی من روبه‌رو شد من را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی‌ام کرد. تصاویری که در هنگام ارتباط تصویری از من ضبط کرده بود. اما من بازهم به تهدیدهای او توجهی نکردم که به یکباره از من طلب ۲ میلیون تومان کرد و همین مسأله موجب شد تا از هراس تهدیدهای بعدی و عملی کردن نقشه‌هایش از او شکایت کنم.

سرهنگ تورج کاظمی – رئیس پلیس فتا تهران- در این باره گفت: پس‌ از اظهارات شاکی پرونده در دستور کار مهندسان پلیس قرار گرفت و مأموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند با درخواست متهم و قرار ملاقات در یکی از دستگاه‌های خودپرداز محل سکونت شاکی برای پرداخت پول وی به محل قرار مراجعه کرد اما به محض مشاهده مأموران متواری شد که با ردزنی پلیس متهم در یک عملیات دیگر در تاریخ ۱۰ اسفندماه دستگیر شد.

در تحقیقات اولیه متهم عنوان داشت تمامی اتهام‌های مطرح شده کذب است ولی با ارائه ادله و مستندات، به ناچار اعتراف کرد و گفت: اقدام به ارسال پیام تهدید‌آمیز برای شاکی کردم و سپس مبلغ ۲ میلیون تومان درخواست کردم ولی شاکی قبول نکرد و من به تهدیدهایم ادامه دادم اما پشیمانم و از شاکی درخواست بخشش دارم.

با این حال پرونده به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ خاطرنشان کرد: جرایم سایبری یکی از واقعیت‌های غیر قابل انکار در فضای مجازی به شمار می‌رود که ضروری است شهروندان با استفاده از روش‌های پیشگیرانه و مراقبتی از بروز حوادث و سوء‌استفاده بعضی از کاربران این بستر که جز ایجاد ناامن کردن این فضا فعالیت سالمی ندارند جلوگیری کنند.

 

منبع: برترین ها 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.