تاریخ انتشار : دوشنبه 23 تیر 1399 - 6:48
کد خبر : 10825

جزئیات ارائه خدمات ایمنی به مالکان ساختمان‌های پایتخت

جزئیات ارائه خدمات ایمنی به مالکان ساختمان‌های پایتخت

صدراعظم نوری درباره سازوکار ارائه خدمات به ساختمان‌های پایتخت در حوزه پایش ادواری ایمنی توضیحاتی داد.

به گزارش تیتر داغ؛ زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران  با اشاره به لایحه شهردار تهران درباره آیین نامه موضوع ماده ۷ مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری که در شورای شهر تهران به تصویب رسید، گفت:  ۳۰ درصد از حوادث شهر تهران در حوزه مأموریت سازمان آتش نشانی در بخش حریق است که همواره خسارات زیادی را به همراه دارد، بر همین اساس هر اندازه که ساختمان‌های تهران به سیستم اعلان حریق مجهز شوند در خدمت رسانی هر چه بهتر سازمان آتش نشانی تأثیر گذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: برای ارائه خدمات هر چه بهتر و سریع‌تر در حوزه اطفای حریق بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری لایحه‌ای ارائه کرد که در آن سامانه هوشمند اعلان حریق را راه اندازی کند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: در صورت تمایل واحد‌های مختلف می‌توانند به این سامانه متصل شوند و خدمات لازم در حوزه ایمنی و آتش نشانی را دریافت کنند و سازمان آتش نشانی هم به شکل دوره‌ای کار پایش ایمنی ساختمان‌ها را انجام دهد.

او بیان کرد: به دلیل فرهنگسازی ثبت درخواست برای ارائه خدمات را به شکل اختیاری کردیم تا در صورت تمایل افراد حقیقی و حقوقی از این سرویس مدیریت شهری بهره ببرند، اما آنچه که مسلم است به دلیل ایمن سازی ساختمان، دیگر شهروندان نیز برای دریافت این خدمات ترغیب می‌شوند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: افرادی که به این سامانه متصل شوند ساختمان‌های آن‌ها از سوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پایش و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و هرگونه نقص به مالک اطلاع رسانی می‌شود.

صدر اعظم نوری با تأکید بر اینکه پایش‌های دوره‌ای می‌تواند در ایمن سازی ساختمان بسیار موثر باشد، ادامه داد: این سامانه به دلیل اتصال به سامانه مرکزی آتش نشانی موجب می‌شود در زمان بروز حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ماموریت اطفای حریق انجام شود.

او در پاسخ به این سوال که بهای این خدمات برای هر ساختمان در ماه چه مبلغی است؟، بیان کرد: بهای خدمات بر اساس نوع کاربری ساختمان است که در کمترین میزان ۳۰ هزار تومان (ساختمان‌های تا ۵۰۰ متر) و در بالاترین میزان این بهای خدمات به ۴۰ میلیون تومان (ساختمان‌های تجاری بالای ۲۰۰ هزار متر) در ماه می‌رسد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که این امکان وجود نداشت برای ساختمان‌های تجاری ناایمن استفاده از سیستم الزامی باشد، افزود: تمام پهنه‌های تجاری پر خطر نیستند و گزارش‌های موجود در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نشان می‌دهد حوادث در تمام پهنه‌های مسکونی، تجاری و فرهنگی رخ داده اند و موضوع ایمنی دارای شاخصه‌هایی است.

صدر اعظم نوری ادامه داد: به دلیل آن که این نوع خدمت رسانی خارج از ضوابط مشخص است، نمی‌توان الزامی برای آن قرار داد. ‏

منبع: جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.