تاریخ انتشار : یکشنبه 25 آبان 1399 - 7:59
کد خبر : 14899

جزئیات حمایت از بیمه شدگان دورکار کارگاه ها

جزئیات حمایت از بیمه شدگان دورکار کارگاه ها

مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره نحوه حمایت از بیمه شدگان دورکار کارگاه های مشمول قانون تأمین اجتماعی توضیحاتی داد.

به گزارش تیتر داغ؛ مهدی شکوری مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، ضرورت کاهش تردد و الزامات فاصله گذاری شاهد این هستیم که بسیاری از کسب و کار‌ها به سمت دورکاری روی آورده اند.

او با بیان اینکه سیاست دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت حمایت از کارفرمایان و پایداری مشاغل است، گفت: برای اینکه حق و حقوق بیمه شدگان نیز پایمال نشود سازمان تأمین اجتماعی تدابیری اتخاذ کرده است که به دلیل عدم حضور بازرسان سازمان تأمین اجتماعی در کارگاه ها، کارفرمایان خود بتوانند تعداد کارکنان فعال خود را به بازرسان اعلام کنند و بازرسان نیز این اطلاعات را در گزارشات خود ثبت کنند.
شکوری افزود: کارگاه‌هایی که به سمت کسب و کار مجازی و فضای دورکاری روی آورده اند می‌توانند نسبت به ارسال لیست حق بیمه کارگران خود اقدام کنند.
مدیر کل امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه از آن جایی که بازرسی از کارگاه‌ها مقدور نیست سازمان تأمین اجتماعی نسبت به گذشته به سخن کارفرمایان اعتماد می‌کند، گفت: این دستورالعمل در تاریخ ۱۹ آبان ماه صادر شده است و هم اکنون در مراحل اجرایی است.
شکوری ادامه داد: این دستورالعمل برای کارگاهی که دولت در راستای حمایت از آن پرداخت سهم حق کارفرما را برای آن‌ها معاف کرده است، اجرایی نمی‌شود چراکه موجب برخی سوءاستفاده‌ها می‌شود.
او با بیان اینکه کارگاه‌هایی که از این تسهیلات دولتی برخوردار هستند همچنان مثل گذشته ساز و کار‌های بازرسی فیزیکی برای آن‌ها انجام می‌شود، گفت: تعداد چنین کارگاه‌هایی بسیار محدود است.
او با بیان اینکه این اقدام در جهت کاهش پدیده‌ی بیکاری در جامعه اجرایی می‌شود، گفت: برای افرادی که از اسفند ۹۸ تا پایان خرداد ماه بیکار شدند بیمه بیکاری واریز شد، اما مسئله‌ای که وجود دارد آن است که بسیاری از این افراد همچنان نتوانسته اند بر سر کار خود بر گردند.
شکوری افزود: برای ۲۲۶ هزار نفر بیمه بیکاری پرداخت شده است و از خرداد ماه ۹۹ تا پایان مهرماه برای ۷۷ هزار نفر مقرری بیمه بیکاری واریز شد که این حجم بار مالی سنگینی برای سازمان دارد.
او با بیان اینکه ۷۵۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که تنها بخشی از این افراد واجد شرایط دریافت بودند، ادامه داد: شرط دریافت بیمه بیکاری این بود که کارفرمایان در ایامی که کارگاه تعطیل بوده برای کارگر لیست بیمه رد نکرده باشد.
شکوری ادامه داد: ماهانه ۲۵ هزار نفر به دریافت مقرری بیمه بیکاری اضافه می‌شوند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۰ هزار نفر به دریافت کنندگان بیمه بیکاری افزوده شود همچنین این میزان ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی بار مالی خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.