تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مرداد 1402 - 11:15
کد خبر : 102223

جزییات یک پروژه عاشورایی با یک ارکستر جدید/ این آغاز راه است

جزییات یک پروژه عاشورایی با یک ارکستر جدید/ این آغاز راه است

پروژه موسیقایی «وداع» به آهنگسازی و خوانندگی حسام آرین و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی طی روزهای آینده در تهران و چند شهر کشورمان پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تیتر داغ؛ حسام آرین آهنگساز و خواننده ۲۵ ساله پروژه موسیقایی «وداع» درباره جزییات برگزاری این پروژه موسیقایی در تهران و شهرهای مختلف کشور گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کنسرت «وداع» به آهنگسازی و خوانندگی بنده و با استفاده از آثار شاعران کلاسیک ادبیات کشورمان از جمله حافظ و همچنین شاعران معاصر از جمله قاسم صرافان طی روزهای آینده با روایت جناب احمد صمصامی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی در قالب یک پروژه موسیقایی ویژه محرم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

وی افزود: این پروژه موسیقایی در قالب یک کنسرت روایی به صحنه می‌رود که قالب محتوایی آن متمرکز بر واقعه عاشورا و وداع با پنج شخصیت بزرگ و ارجمند این واقعه است که سعی کردیم در دل این اتفاق جانگداز دیدگاه ویژه‌ای را پیش روی مخاطبان قرار دهیم.

آرین بیان کرد: آنچه برای این پروژه موسیقایی تعریف شده، اجرای یک کنسرت روایی با حضور یک ارکستر مجلسی مشتمل بر سازهای زهی و ارکسترال است که تلاش شده شکل و شمایل متفاوتی از یک اثر ارکسترال مبتنی‌بر روایت را تقدیم مخاطبان کند. مسیری که برای من دربرگیرنده یک شروع متفاوت و جدید در بین کارهای دیگرم است و می‌تواند حرف‌های تازه و متفاوتی در حوزه‌های ملی و دینی داشته باشد. قطعاً در این مسیر حضور امیرحسین شفیعی به‌عنوان تهیه‌کننده نقش بسیار موثر و ارزنده‌ای برایم داشته که استمرار هم خواهد داشت.

این آهنگساز و خواننده درباره دیگر جزییات کنسرت «وداع» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام گرفته این پروژه ابتدا در تهران و سپس در هفت شهر دیگر کشور در قالب یک کنسرت موسیقایی ویژه محرم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که اشکان فخاری به عنوان کنسرت مایستر و تعدادی از نوازندگان مطرح موسیقی کشورمان ما را در اجرای هرچه باکیفیت‌تر برنامه همراهی خواهند کرد. این در حالی است که گروه تولید و اجرا نهایت تلاش خود را انجام داده تا آنچه پیش روی مخاطبان قرار گذاشته می‌شود، ارائه یک موسیقی درجه یک و بدون حرف و حدیث باشد. در این راه هم می‌دانم کار سختی داریم ولی آمده‌ایم تا برای آنچه به عنوان یک هدف متعالی برای خودمان تعریف کردیم، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشته باشیم.

وی با بیان اینکه به‌زودی دیگر جزییات این کنسرت اعلام خواهد شد، تصریح کرد: آنچه برای اجرای این برنامه در تهران و شهرستان‌ها در نظر گرفته شده، اجرای کنسرتی است که به لحاظ محتوایی کمتر شاهد اجرای آن بودیم. شرایطی که تصمیم دارم آن را به عنوان اصلی‌ترین مسیر موسیقایی خودم تعیین کنم تا بتوانم بر اساس آن معرف موثری برای شخصیت‌های برجسته تاریخ سرزمین ایران و دیگر مولفه‌های ملی و مذهبی کشورم باشم. شرایطی که امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد و بتوانیم در کنار هم به صورت تخصصی حرف‌های تازه‌ای برای گفتن با زبان موسیقی داشته باشیم. شرایطی که به اعتقاد من کمترین ادای دین به ایران عزیزمان است.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.