تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 12:39
کد خبر : 100710

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

جشنواره بهیندخت با موضوع سبک زندگی دختران برگزار می‌شود

جشنواره بهیندخت با موضوع سبک زندگی دختران برگزار می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان گفت: برنامه‌هایی برای کارآفرینی دختران دانش آموز داریم که با رویکرد رشد تولید زیست محور، دختران دانش آموز صنایع دستی و کارآفرینی خود را نشان دهند.

به گزارش تیتر داغ؛ نشست خبری رابعه امامی رضوی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان با موضوع برگزاری جشنواره ملی بهیندخت با هدف هویت بخشی به دختران دانش آموز و دانشجو معلمان صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی گفت: معاونت امور زنان به عنوان متولی این جشنواره مخاطب خود را نسل اثر گذار ایران یعنی دختران دانش آموز قرار داده است که ظرفیت نسل آینده و مادران فردا را دارند.

مشاور وزیر در امور زنان با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای رشد شکوفایی دختران در دستور کار قرار دارد؛ گفت: یکی از این برنامه‌ها جشنواره ملی بهیندخت است که در چهار مقطع ابتدایی متوسطه اول متوسطه دوم و دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود

امامی رضوی با اشاره به لزوم حفظ تمدن ایران اسلامی گفت: ما از حکایات شاعر و حکیم بزرگ ایرانی سعدی در این جشنواره استفاده کردیم. در امتداد هویت بخشی به دختران خود بر این موضوع تاکید کردیم که دختران ایرانی بر هویت خود افتخار کنند.

وی با بیان اینکه موضوع رقابت دختران در مقطع ابتدایی تولید عکس و دلنوشته برای دختران شهدا است؛ گفت: در مقطع متوسطه دوم برنامه‌هایی برای کارآفرینی دختران دانش آموز داریم که با رویکرد رشد تولید زیست محور، دختران دانش آموز صنایع دستی و کارآفرینی خود را نشان دهند و یا تولیدات رسانه‌ای در زمینه اشتغال بستگان خود داشته باشند.

امامی رضوی با اشاره به دختران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان گفت: دختران دانشجوی دانشگاه فرهنگیان هم می‌توانند تولیداتی در زمینه ایده پردازی در زمینه دختران و زنان ایرانی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این جشنواره روز ۱۳ آبان خواهد بود گفت شاخصه‌ها به صورت تخصصی توسط داوران اعلام خواهد شد اما شاخصه مهم این آثار این است که محصولات و آثار دانش آموزان توانسته باشد در بازار عرضه شده باشد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: توصیه ما به دانش آموزان این است که به صورت پرشور در این جشنواره شرکت کنند. دبیرخانه این جشنواره اداره کل آموزش و پرورش استان قم است.

امامی رضوی خاطر نشان کرد: در بخش بین المللی این جشنواره هم، دانش آموزان ایرانی ساکن خارج از کشور می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.