تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 10:20
کد خبر : 103790

درخواست از کیومرث هاشمی؛

جلوی رئیس شدن کارمندان وزارت را بگیرید/ تعویق انتخابات سوارکاری

جلوی رئیس شدن کارمندان وزارت را بگیرید/ تعویق انتخابات سوارکاری

تعدادی از اهالی سوارکاری در نامه‌ای به سرپرست وزارت ورزش و جوانان از وی خواستند انتخابات این فدراسیون را به دلیل اعمال برخی موارد غیرقانونی به تعویق بیندازد.

به گزارش تیتر داغ؛  حضور کارمندان و مسئولان وزارت ورزش و جوانان در انتخابات فدراسیون ها و نامزد شدن برای ریاست موضوعی است که بارها در مورد آن نقدهایی مطرح و اهالی ورزش خواستار خروج این افراد از انتخابات ریاست فدراسیون ها شده اند چرا که عملا از اهرم وزارت ورزش و جوانان برای گرفتن رای اعتماد از اعضای مجمع استفاده می کنند.

با وجود انتقاداتی که مطرح شده اما بازهم شاهد انتخاب کارمندان وزارت ورزش برای سرپرستی فدراسیون ها هستیم که به همان سرپرستی اکتفا نمی کنند و برای حضور در انتخابات هم نام نویسی می کنند و با ابزار و قدرتی که در اختیار دارند و حمایتی که از سوی وزارت ورزش می شوند، عملا اعضای مجمع را به سمت و سوی خود می کشانند.

یکی از این اتفاقات در فدراسیون سوارکاری رخ داده و رضا زندی که از کارمندان وزارت ورزش و جوانان است پس از آنکه به عنوان سرپرست انتخاب شد، قصد دارد در انتخابات ریاست هم شرکت کند.

همین اتفاق گلایه برخی اهالی سوارکاری را به دنبال داشته به گونه ای که در نامه ای به کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان خواستار جلوگیری از برگزاری انتخابات و تعویق آن برای رعایت موارد قانونی شده اند.

این گروه که از کارشناسان و صاحب نظران سوارکاری به شمار می روند، عزل دبیر فدراسیون بدون موافقت هیات رئیسه، طی برخی مراحل انتخابات کمیسیون ها از مسیر غیرقانونی، ارائه نشدن مستندات تایید برگزاری دوباره انتخابات کمیسیون ها از سوی معاونت توسعه ورزش قهرمانی، رعایت نشدن عدالت بین کاندیداهای حامی وزارت ورزش و سایر نامزدها و … را به عنوان موارد نادرست در این مورد می دانند.

در این نامه از کیومرث هاشمی خواسته شده است که برای اجرای عدالت و ایجاد شرایط مساوی نامزدها و رقابت سالم، انتخابات فدراسیون سوارکاری یک ماه به تعویق بیفتد تا روال عادی و قانونی آن دوباره طی و رئیس آینده انتخاب شود.

در بخشی از این نامه تایید شده است که رای دهندگان مجمع یا اغلب توسط شخص سرپرست فدراسیون منصوب شده اند یا مورد حمایت وزارت ورزش و جوانان هستند که همین امر شائبه رعایت نشدن عدالت در انتخابات را تقویت می کند. به همین خاطر درخواست از کیومرث هاشمی این است که برای اعتمادسازی اهالی ورزش و به ویژه خانواده سوارکاری، انتخابات این فدراسیون را به منظور رعایت قانونی روال ثبت نام و برگزاری مجمع یک ماه به تعویق بیندازد.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.