تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 - 9:19
کد خبر : 20398

جمع آوری هشت هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون

جمع آوری هشت هزار معتاد متجاهر از ابتدای سال تاکنون

سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با قاطعیت پای کار است اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز می‌باشد.

به گزارش تیتر داغ؛ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر، اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی پلیس جمع آوری معتادان متجاهر است هر چند که این جزو ماموریت پلیس نیست ولی وظیفه خود می‌دانیم کوچه‌ها،معابر و محله هایی که مردم زندگی می‌کنند از حضور این افراد مزاحم  پاکسازی شوند.

وی ادامه داد: لذا در ادامه تلاش‌هایی که در این دوسال به خصوص در محله‌های شوش،مولوی و هرندی شروع کرده‌ایم کماکان در دستور کار فرماندهی تهران بزرگ است.
وی تصریح کرد: دو پلیس مبارزه با موادمخدر و پلیس پیشگیری و کلانتری‌ها در این زمینه تلاش‌های بی وقفه انجام داده‌اند به گونه‌ای که از ابتدای سال تا الان حدود هشت هزار و هشتاد و دو نفر از معتادان متجاهر را جمع کرده‌ایم که در مرحله جدید که از روز (۲۶ اردیبهشت) سال جاری شروع شده است حدود هزار و هشتصد نفر مرد و هفتاد نفر زن جمع‌آوری کرده‌ایم.
وی افزود: تلاش‌های نیروی انتظامی در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر به تنهایی ثمری نخواهد داشت و بیش از سه سال است که اعلام کرده‌ایم ۱۲ مرکز که روزانه بالغ بر چهار هزار نفر از سراسر تهران و کشور به این مراکزها مراجعه می‌کنند، منطقه شوش و مولوی را دچار مشکل کرده‌اند چرا که زندگی مردم دچار چالش شده است و این مراکز باید تعطیل و به نقاطی دیگر منتقل شوند که متاسفانه اقدامی در این خصوص توسط دستگاه‌های ذی ربط صورت نگرفته است.
رییس پلیس تهران بزرگ بیان کرد: حدود دو هزار نفر معتاد متجاهر دارای بیماری‌های عفونی و واگیردار هستند که باید دستگاه‌های ذی ربط در این باره چاره‌ای بیاندیشند چرا که جمع‌آوری این افراد برای نیروی انتظامی بسیار سهل است اما آنچه که اهمیت دارد بحث درمان،نگهداری و بازپروری این افراد بوده و  تاکنون اتفاقی خاصی در این باره رخ نداده است.
وی ادامه داد: از هشت هزار معتاد متجاهری که از ابتدای سال تاکنون جمع‌آوری شده است بالغ بر چهار هزار نفر از آن‌ها پذیرش نشده‌اند و افرادی که پذیرش می‌شوند در مراکز بازپروی بعد از گذراندن طول درمان متاسفانه به دلیل بی تدبیری دوباره به مناطق شوش و مولوی برمی‌گردند و چالش‌های گذشته مجدد تکرار می‌شود.
وی با اشاره به علت پذیرش نشدن تعداد زیادی از این معتادان،تصریح کرد: به دلیل کهولت سن،زخم‌های بدن،هپاتیت،ایدز،سل،معلولیت و سایر بیماری‌های روانی  بهانه‌های دستگاه ها برای پذیرش نکردن این افراد است.
سردار رحیمی گفت: نیروی انتظامی درخصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر با قاطعیت پای کار است اما نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها نیز می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: مراکز متادون درمانی باید به نقاطی که خالی از سکنه است منتقل شوند و تمرکز آن در چند منطقه کار اشتباهی است چرا که با شروع فصل تابستان از سراسر کشور به این سه منطقه رجوع کرده و موجب سلب آرامش از ساکنین این مناطق می‌شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.