تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 10:59
کد خبر : 112818

مخبر در بدو ورود به اوگاندا:

جنبش عدم تعهد صدای ملت‌های مستقل جهان است

جنبش عدم تعهد صدای ملت‌های مستقل جهان است

معاون اول رییس جمهور که به منظور شرکت در نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد به اوگاندا سفر کرده است، دقایقی قبل وارد کامپالا شد.

به گزارش تیتر داغ؛ محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور د ر بدو ورود در فرودگاه بین‌المللی انتبه ضمن قدردانی از میزبانی کشور اوگاندا برای نوزدهمین دوره این اجلاس، به ظرفیت‌های بزرگ و نهفته در دل جنبش عدم تعهد از جمله تأثیرگذاری بالای کشورهای در حال توسعه عضو این جنبش، در روند تحولات بین المللی بواسطه جایگاه سیاسی و رشد اقتصادی بالا، تاکید کرد.

مخبر در ادامه اظهار داشت: جنبش عدم تعهد صدای ملت‌های مستقل جهان است و اکنون بخش مهمی از توجه قدرت‌ها به سمت تصمیمات و روندهای شکل گرفته در میان ائتلاف‌های موجود در جهان در حال توسعه است و یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در روند توسعه مناسبات بین المللی نیز توجه به رویکرد چند جانبه گرایی و حضور فعال در سازوکارهای مهم منطقه‌ای و بین المللی فراگیر همچون جنبش عدم تعهد است.

معاون اول رییس‌جمهور تا ساعاتی دیگر در اجلاس سران جنبش عدم تعهد سخنرانی می‌کند و به تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین تحولات بین المللی می‌پردازد.

مخبر همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای شرکت کننده نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفتنی است؛ با برگزاری نوزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در کامپالا، ریاست این جنبش از جمهوری آذربایجان به اوگاندا خواهد رسید.

 

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.