تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 10:15
کد خبر : 35475

جنس و کیفیت چاپ نایلون برای تبلیغات باید چگونه باشد؟

جنس و کیفیت چاپ نایلون برای تبلیغات باید چگونه باشد؟

نایلون یک انتخاب محبوب در چاپ سه بعدی صنعتیه؛ چون قوی، بادوام و مقاوم در برابر سایش هستش. اگه به اندازه کافی نازک چاپ بشه، میتونه انعطاف پذیری مناسبی رو در عین حفظ چقرمگی ارائه بده. برای چاپ نایلون باید یه طرحی رو آپلود کنید و با درنظر گرفتن بهترین قیمت ها و سریع ترین

نایلون یک انتخاب محبوب در چاپ سه بعدی صنعتیه؛ چون قوی، بادوام و مقاوم در برابر سایش هستش. اگه به اندازه کافی نازک چاپ بشه، میتونه انعطاف پذیری مناسبی رو در عین حفظ چقرمگی ارائه بده. برای چاپ نایلون باید یه طرحی رو آپلود کنید و با درنظر گرفتن بهترین قیمت ها و سریع ترین زمان های تحویل یکی از شرکت های کوثر پرینت، وزین پلاست، سانی پلاست و چاپ کهن رو انتخاب کنید. برای درک کامل چاپ نایلونی، دونستن دو ویژگی خیلی مهمه. اول اینکه نقطه ذوب نایلون حدود ۲۶۰ درجه سانتیگراد هست، بنابراین دمای چاپ  باید بسیار کمتر از اون باشه. بسته به نوع نایلون و فرآیند چاپ، دمای ایده آل چاپ بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی گراده. دوم اینکه نایلون رطوبت رو  جذب میکنه. درصورتی که سطح یک قطعه چاپ شده یه مقداری رطوبت هوا رو جذب کنه، روی عملکرد چاپ تأثیر منفی خواهد گذاشت. به همین خاطر برای چاپ نایلون بهتره با یک سازنده با تجربه همکاری کنید تا در حین ساده سازی فرایند چاپ، بهترین نتایج رو به شما تضمین بده. اگه به دنبال چاپ نایلونی با کیفیت بالا و مقرون به صرفه هستید، شرکت کوثر پرینت رو بهتون پیشنهاد میکنیم. کارشناسان کوثر پرینت این اطمینان رو به شما میدن که طرح شما رو به بهترین شکل ممکن با استفاده از به روزترین فناوری به چاپ برسونن. پس حتما به سایت کوثر پرینت سر بزنید تا هر چه زودتر پروژه شما انجام بشه.

روش های مختلف چاپ بوم عکاسی

به زبان ساده، بوم پارچه‌ای ساده بافته است که به دلیل کیفیت بسیار بادوام، عمدتاً برای ساختن خیمه‌ها، کوله‌پشتی، چادر، بادبان‌ها استفاده میشده. با این حال، با محبوبیت روزافزون و تقاضای چاپ عکس روی بوم، از همان پارچه برای ایجاد چاپ استفاده شد. این نوع چاپ یه روش سریع و آسون برای تبدیل عکس ها یا تصاویر روزمره به آثار هنری هستش. مثل هر مشتری دیگه کنجکاو هستید که روش چاپ بوم رو کشف کنید. در ابتدا این نوع چاپ، از طریق چاپ افست صورت میگرفت. اما با معرفی فناوری جدید، شیوه کار تغییر پیدا کرد. امروزه چاپ بوم در HP Designjet Z6100 با استفاده از جوهرهای لاتکس انجام میشه. تنها چیزی که برای تبدیل یک تصویر یا عکس به چاپ بوم نیاز هست، یک کپی از عکسه. تعدادی از شرکت‌های چاپ بوم، به صورت آنلاین تبلیغات میکنن و از عکس‌هایی که مشتریان براشون ایمیل میشه، به راحتی چاپ میکنن. هزینه های مربوط به چاپ بوم متفاوته و به نظر میرسه بزرگترین عامل میتونه اندازه چاپ و کیفیت بوم استفاده شده باشه. برخی از شرکت ها برای چاپ از بوم با کیفیت بالاتر استفاده میکنن و فرایند چاپ طولانی تر خواهد بود. برخی از شرکت ها هم از مهر و موم های مخصوص برای محافظت از آسیب و محو شدن چاپ به کار میبرن. تمام این موارد روی زمان چاپ و هزینه تأثیر گذار خواهد بود.

جنس و کیفیت چاپ نایلون برای تبلیغات باید چگونه باشد؟

انواع چاپ مش

چاپ مش یکی از چندین گزینه برای تبلیغات در فضای باز هستش. چرا یک انتخاب محبوبه؟ چون هیچ کس کنترلی بر شرایط آب و هوایی نداره، اما با انتخاب این گزینه برای تبلیغات، حداقل مطمئن هستید که تبلیغ تون هر چه قدر که باد بیاد، به صورت دست نخورده باقی میمونه. چاپ مش به دو دسته تقسیم بندی میشن:

۱) از نوع چسبدار: این نوع مش یه سری سوراخ ریزی داره که از پشت به شیشه چسبونده میشه.

۲) بدون چسب: این نوع مش به شدت ضخامت بالایی داره و در مقابل پارگی مقاوم هستش.

یکی از مهم‌ترین عوامل چاپ موفق، درک چگونگی ارتباط تعداد مش با کیفیت چاپ هستش. برای تصمیم گیری در مورد تعداد مش باید سوالات زیر رو در نظر بگیرید:

-روی چه ماده ای (زیر بستر) قراره چاپ صورت بگیره؟ بسترهای مختلف (زیر لایه ها) به تعداد مش های مختلف نیاز دارن. دلیلش هم اینه که  صفحه‌ای که برای چاپ استفاده میکنید، از مواد بافته‌ای شده ای که در یک شبکه درست شدن. مثل چاپ روی لباس. خود لباس از دسته ای از نخ های محکم بافته شده تشکیل شده و باید در نظر بگیرید که آیا جوهری که میخوایید استفاده کنید مناسبه یا خیر.

-چه جوهری استفاده میشه؟ اگه از جوهرهای ضخیم تری استفاده میکنید (به ویژه جوهرهایی که حاوی مواد افزودنی مثل زرق و برق هستن)، باید از تعداد مش کمتری استفاده کنید. این اجازه میده تا فضای بیشتری بین رشته های روی صفحه نمایش وجود داشته باشه تا جوهر بتونه آزادانه از صفحه نمایش عبور کنه. به دلیل محدودیت جوهر غلیظ، باید در نظر داشته باشید که تصاویر شما باید ساده تر باشن. برعکس هنگام استفاده از جوهرهای بسیار نازک، باید از تعداد مش بیشتری استفاده کنید. چون نخ های نازک تر و شکاف های کوچکتر اجازه عبور جوهر کمتری رو میده.

جنس و کیفیت چاپ نایلون برای تبلیغات باید چگونه باشد؟

-تصویر چقدر جزئیات داره؟ همانطور که جزئیات تصویر شما بالا میره، تعداد مش شما هم افزایش پیدا میکنه. برای چیزهای ساده مانند لوگوی تک رنگ یا متن بزرگ نیازی به تعداد مش زیاد ندارید. اما برای یک تصویر پیچیده، بالاترین مش ممکن رو لازم دارید.

نتیجه نهایی این شد که مطمئن بشید جوهر، بستر و تصویر شما همگی با تعداد مش شما هماهنگ هستن. چراکه رایج ترین مشکل در انتخاب مش اشتباه، تار شدن تصاویر هستش.

 

منبع : kosarprint.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.