تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 - 5:12
کد خبر : 35168

جنگندهای ارتش چین وارد آسمان تایوان شدند

جنگندهای ارتش چین وارد آسمان تایوان شدند

مقامات تایوانی از ورود جنگنده های چین به آسمان این جزیره مناقشه برانگیز خبر دادند.

به گزارش تیتر داغ؛ تایوان اعلام کرد که ده هواپیمای ارتش چین روز جمعه وارد آسمان این جزیره شدند.

گفته شده این هواپیماها شامل ۴ فروند Su-۳۰، چهار J-۱۱ و دو J-۱۰ بودند. همچنین ارتش تایوان همزمان سیگنال‌های رادیویی هشدار دهنده ارسال کرده و سیستم‌های دفاع هوایی را در حالت آماده باش قرار داد.

نیروهای مسلح چین از حدود ۱۰ روز پیش مانورهای نظامی مهمی را با شلیک موشک در شش منطقه دریایی در اطراف تایوان آغاز کردند. این رزمایش یک روز پس از پایان سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، آغاز شد که پکن آن را محکوم کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه چین می‌گوید آمریکا درصدد بهره گیری از بحران بوجود آمده در منطقه تایوان است. «وانگ یی» وزیر خارجه چین روز جمعه در واکنش به اقدامات تنش آفرین آمریکا در شرق آسیا، اعلام کرد که چین هوشیار است زیرا ایالات متحده احتمال دارد از بی ثباتی در پیرامون منطقه تایوان بهره گیرد و بحران را دراین منطقه را تشدید کند.

وزیر خارجه چین خطاب به رسانه‌های این کشور تاکید کرد که وضعیت در تنگه تایوان همچنان متشنج است و پکن در این باره هوشیار عمل می‌کند، زیرا ایالات متحده ممکن است درحال برنامه‌ریزی برای تقویت حضور نظامی و بهره گیری از این وضعیت برای تشدید بحران در منطقه باشد.

وانگ یی بار دیگر با تاکید بر اجتناب ناپذیر توصیف کردن اتحاد چین و تایوان گفت که چین جایی برای نیروهای استقلال طلب تایوان باقی نخواهد گذاشت. وزیر خارجه چین تمام تلاش‌ها برای استفاده از موضوع تایوان برای مهار چین را محکوم به شکست توصیف کرد.

منبع: تاس

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.