تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 12:54
کد خبر : 104173

حضور ۲ میلیون دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی

حضور ۲ میلیون دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی

مدیرکل فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای اولین بار امسال و در جریان سفر اربعین مجوز اردوی خارجی دانش آموزی با دستور وزیر آموزش و پرورش صادر شده است.

به گزارش تیتر داغ؛ حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی با بیان اینکه امسال در ۳۲ هزار پایگاه فعالیت‌های اوقات فراغت را برگزار کردیم، گفت: بالغ بر ۲ میلیون نفر در این پایگاه شرکت کردند این عدد هم از سامانه نورینو به دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه امسال اولین سالی بود که سامانه نورینو اجرایی شده است؛ گفت: برخی از استان‌ها نتوانستند به خوبی وارد سامانه شوند اما استان‌هایی که وارد سامانه شدند حدود یک میلیون دانش آموز را ثبت کردند اما به کمک آمار جنبی که خود ما از استان‌ها گرفتیم حدود ۲ میلیون نفر در این مسابقات شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اردوها و برنامه‌های پایگاه تابستانی این دانش آموزان تا پانزدهم شهریور ماه به طور جدی ادامه خواهد داشت و امسال یکی از نکاتی که به صورت اختصاصی در بحث اوقات فراغت دانش آموزان داشتیم زیارت اربعین است موکب‌ها در حال حاضر برپا شده و پیاده‌روی دانش آموزان در حال انجام است.

اولین اردوی خارجی دانش آموزان در اربعین رقم خورد

وی در پاسخ به این سوال که دانش آموزان حاضر در پیاده روی اربعین چگونه جذب و فرستاده شدند گفت: برای اربعین ما چند راه اعزام دانش آموز داشتیم. بعضی از استان‌ها فراخوان دادند و دانش آموزان علاقمند در سامانه ثبت نام کردند. یک راه دیگر اعزام دانش آموزان از طریق تشکل‌هایی مانند بسیج و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان است که اعزام دانش آموز زائر را به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوز اردوی خارج از کشور داده نشده بود؛ گفت: برای اولین بار اما امسال و در جریان سفر اربعین مجوز اردوی دانش آموزی با دستور وزیر آموزش و پرورش صادر شده است تا خود آموزش و پرورش دانش آموز به اربعین اعزام کند.

حجت الاسلام پورثانی خاطر نشان کرد: اولین نکته‌ای که به دنبال آن هستیم یکپارچه سازی تمام فعالیت‌ها ذیل کارگروه ملی نوجوانان است که جناب آقای رئیس جمهور دستور دادند حتماً انجام شود تا کارگروه ملی نوجوانان ماهیت خود را پیدا کند. این کارگروه باید از چند ماه جلوتر برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کند؛ بسیج، تشکل‌ها، سازمان تبلیغات، وزارت ارشاد و هر کس که در مجموعه‌های فرهنگی فعالیت دارد ذیل کارگروه ملی نوجوانان فعالیتش مشخص خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مشابه این اتفاق امسال در نورینو افتاد اما به صورت ناقص اجرایی شد. باید از امروز برای سال آینده برنامه‌ریزی و کار کرد تا سال آینده این شبکه سازی و یکپارچه سازی بهتر اتفاق بیفتد. باید برای بسیاری از افرادی که در حوزه پرورشی فعال هستند در تابستان این پنجره را باز کنیم تا فعالیت پرورشی این افراد در تابستان فعالیت رسمی منظور شود.

استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها در برگزاری پایگاه تابستانی

حجت الاسلام پورثانی خاطر نشان کرد: ظرفیت همه دستگاه‌ها هم به کار گرفته شود اگر در منطقه‌ای ما اردوگاه یا پایگاه تابستانی نداریم نهاد دیگر همچون بهزیستی اگر ظرفیتی برای اردو دارد در امر پایگاه‌ها مشارکت کند یا در جایی بتوانیم از ظرفیت سپاه استفاده کنیم. این ظرفیت‌ها باید پای کار بیاوریم و با هم افزایی یکدیگر و با کمک ظرفیت‌های ملی اهداف و برنامه‌های خود را عملیاتی کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت پیوند فضای رسمی با غیر رسمی گفت: اگر دانش آموزی در سال باید ۳۴ واحد درس بخواند؛ فعالیت جانبی وی باید در تابستان صورت بگیرد و این جزئی از آن است. تابستان باید یک فضای فراغت برای انجام پروژه‌های درسی باشد. پروژه درسی نه به این معنا که کتابی بخواند بلکه یک فعالیت انجام دهد.

پورثانی در پاسخ به این سوال که آیا در پایگاه‌ها مهارت آموزی هم شکل گرفت گفت: با افرادی از سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری‌های صورت گرفت و علاوه بر اعطای مدارک فنی، دانش آموز مهارت خوبی هم پیدا می‌کرد.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید کاری کنیم تا شانزده میلیون دانش آموز یک فعالیت بی تکلف، بی هزینه و راحت برای اوقات فراغت خود داشته باشند به طوری که در پایان تابستان ببینند از وقت خود درست استفاده کردند.

منبع: مهر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.