تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 10:28
کد خبر : 110327

در فراخوانی اعلام شد؛

حمایت از تولید پابند الکترونیکی مراقبت از متهمان و مجرمان

حمایت از تولید پابند الکترونیکی مراقبت از متهمان و مجرمان

فراخوان تولید پابند الکترونیکی مراقبت از متهمان و مجرمان به همت ستاد اقتصاد دانش‌بنیان دیجیتال و هوشمندسازی و معاونت فناوری اطلاعات فرماندهی نیروی انتظامی اعلام‌شد.

به گزارش تیتر داغ؛ یکی از نیازمندی‌های پژوهشی و تجهیزاتی فراجا، که مورد توجه پلیس‌های تخصصی بوده و در ردگیری مجرمین و متهمان موثر است، پابند هوشمند الکترونیکی است که امکان پایش لحظه‌ای متهمان و جلوگیری از خروج آنها از محدوده مجاز تعیین شده را برای ماموران فراهم می‌آورد. پابند هوشمند الکترونیکی دارای یک تجهیز سخت‌افزاری و یک سامانه نرم‌افزاری است که با تخصیص آن به هر یک از متهمین، امکان ردگیری و موقعیت‌یابی آنها را با استفاده از سامانه موقعیت‌یابی جهانی(GNSS)، شبکه مخابرات سلولی و شبکه‌های رادیویی اختصاصی فراهم می‌آورد.

از این رو، فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نظر دارد با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند این حوزه، به تولید محصول مذکور بپردازد. لذا از شرکت‌های دارای تجربه در این زمینه دعوت به عمل می‌آید تا در این فراخوان شرکت نمایند.

در این فراخوان انتظار می‌رود با کمک پابند هوشمند الکترونیکی، موقعیت زندانی مجهز به پابند در هر لحظه به کمک سامانه موقعیت‌یابی جهانی تعیین شود. این موقعیت علاوه بر سامانه‌های موقعیت‌یابی جهانی، با استفاده از اتصال‌های رادیویی اختصاصی نیز تعیین و سپس، موقعیت متهم تحت مراقبت در بازه‌های زمانی دلخواه و قابل تنظیم توسط مرکز کنترل از طریق شبکه مخابرات سلولی (GPRS/GSM/LTE) به مرکز کنترل ارسال شود. اطلاعات مختلفی از جمله موقعیت، مسیر حرکت، میزان شارژ دستگاه و ساعات حضور زندانی در محل زندگی‌اش از طریق نرم‌افزار رابط کاربری سامانه قابل ‌مشاهده‌ باشد. بعلاوه لازم است امکان تعریف نواحی خاص مجاز برای حضور زندانی در نرم‌افزار، ورود یا خروج فرد از محدوده به‌وسیله اعلان هشدار نرم‌افزار مرکزی پایش شده و اقدامات بعدی متناسب با آن را انجام داد.

گفتنی است با توجه به پیچیدگی و گستردگی پروژه، امکان معرفی پیمانکاران ثالث به عنوان تیم مکمل یا حضور کنسرسیومی شرکت‌های همکار وجود خواهد داشت.

لازم است تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت‌های معرفی شده و نحوه همکاری و مدل تقسیم کار به صورت شفاف ارائه شود، تفاهم‌نامه‌ها و اسناد مرتبط باید مورد تائید کارگروه مربوطه قرار گیرد، در صورت استفاده از این بند، تمامی اسناد ماده ۳ به تفکیک شرکت‌های معرفی شده ارائه شود.

همچنین در ارائه مستنداتی همچون اسناد فنی، کاتالوگ‌ها و بروشورهای معرفی محصولات، فناوری‌ها و ابزارهای مورد استفاده و روند پیاده‌سازی و اجرا، برنامه قیمت‌گذاری، روش پیشنهادی برای تخمین هزینه‌ها اعم از هزینه مجوزها (لایسنس)، خدمات، محصولات، توسعه‌های احتمالی و غیره.سایرمستندات، فهرست قراردادها و سوابق شرکت در پروژه‌های مشابه، اظهار حسن سابقه، اظهار ظرفیت نیروی انسانی آماده به کار و نقش‌ها، تخصص و سوابق و … برای شرکت در این فراخوان الزامی است.

متقاضیان می‌توانند طرح خود را در یک فایل فشرده حداکثر تا تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۲ به ایمیل ictc@isti.ir ارسال کنند.

منبع: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.